CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-06-2023 -- Joris GERNAEY & JOERI GERRITS -- 758,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 02/06/2023
Piloot: JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type: NIMBUS 4DT Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ae5
Logger file: 2023-06-02-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:02:40
Duurvlucht : 03:57:39
Vrije vlucht : 216.3 km
Fasttrack : 84.2 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.234'N 5°22.116'E
tijd: 11:05:03 UTC
alti: -32 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.465'N 5°25.282'E = 58° 4.3 km van vertrek
tijd: 11:07:38 UTC
alti: 483 m
Landingspunt
pos.: 50°58.220'N 5°22.711'E = 92° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:07:43 UTC
alti: -15 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:02:40
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.2 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.864'N 5°23.326'E @ 11:18:23 UTC, 947 m
punt 1: 51°02.203'N 5°40.116'E @ 12:43:06 UTC, 851 m
punt 2: 51°19.807'N 5°55.058'E @ 13:15:29 UTC, 436 m
punt 3: 51°30.357'N 6°32.616'E @ 14:07:41 UTC, 846 m
punt 4: 51°21.946'N 5°54.720'E @ 14:36:54 UTC, 871 m
punt 5: 51°02.137'N 5°40.552'E @ 14:58:59 UTC, 771 m
Finish: 50°58.289'N 5°21.399'E @ 15:06:39 UTC, 94 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 21.2 km 68° @ 15.0 km/h
been 2: 37.0 km 28° @ 68.5 km/h
been 3: 47.7 km 66° @ 54.9 km/h
been 4: 46.6 km 251° @ 95.7 km/h
been 5: 40.3 km 204° @ 109.4 km/h
been 6: 23.5 km 252° @ 184.0 km/h
Afgelegde afstand: 216.3 km
Duur: 03:48:16
Gemiddelde snelheid: 56.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 451.0 m
Finishhoogte: 94.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 357 m
Totale score afstand: 216.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°14.535'N 5°52.936'E = 50° 47.0 km van vertrek
tijd: 13:06:47 UTC
alti: 684 m
Finishpunt
pos.: 50°58.221'N 5°21.533'E = 268° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:06:47 UTC
alti: 76 m
Grootste afstand in 2 uur: 168.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 84.2 km/h
Hoogteverlies: 608 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 209.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29°
punt 2: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 46.4 km 63°
punt 3: MEIJEL 51°20.650'N 5°53.180'E 49.7 km 246°
punt 4: DILSEN 51°02.179'N 5°43.184'E 36.2 km 199°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.3 km 253°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZUTENDAAL KERK @ 11:57:51 UTC, 1001 m
punt 1: BERINGE NL @ 13:16:40 UTC, 347 m : 51.7 km 39.4 km/h
punt 2: KAMP LINTFORT AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°30.634'N 6°31.748'E @ 14:06:56 UTC, 871 m : 43.7 km 52.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 95.4 km
Duur van de proef: 02:09:05
Gemiddelde snelheid: 44.3 km/h
Start hoogte: 451 m
Hoogte passeren start: 1001 m
Hoogte aan break-punt: 871 m
Hoogteverlies over proef: -420 m
Totale score afstand: 95.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 17.0 km
Been 1: 17.7 km
Been 2: 26.0 km
Totaal: 60.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:10:04 UTC
einde: 15:07:43 UTC
duur: 03:57:39
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 313 m @ 13:19:13 UTC
hoog punt: 1100 m @ 14:42:26 UTC
hoogtewinst: 787 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:57:22 bearing 87.7°
Tweede punt: 14:18:19 bearing 60.7°
Totale hoek: -27.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3634
| |||||||||||||||||||||