CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1588,7 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 427.19 km Score: 1588,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Dat was het dan, laatste vlucht op het BK (OBGN) 2023. Volgens de voorspelling ging het de beste dag van de wedstrijd worden en waarrempel een met cumulus in het zuiden. 427km en met een beetje geluk 100kmu dus een dikke 4 uur vliegen. Ondertussen gewoon aan de wedstrijd en het wachten voor de lijn en dus het spelletje een beetje mee gedaan. Eerste PEV was niet de goede, geraakt in de 10min niet op voldoende hoogte de tweede was wel de juiste. Timing kwam mooi overeen met enkele kleppers en dus met hen op pad. Tot Venlo ging dat best goed maar daar toch even een foutje. Eigen koers en een eerste keer langere moeten zoeken en tevreden zijn met de bel die er kwam. Het been naar het zuiden al bij al nog cava met enkele van de sport doorgekomen. Als lokaas stonden de Cumulussen in de verte. En inderdaad de Ardenne waren echt goed. 2000m plafont, goed stijgene heel weining moeten draaien op het been naar de Baraque. Daar had ik ondertussen ~20km achterstand op de koplopers maar meegenomen dat ik aan Venlo 500m lager zat viel de schade vond ik nog mee. Been terug uit de ardennen ging ook ok, maar dan was het terug blauw en kwam mijn natuurlijke handrem boven. Misschien iets te veel? Terug bij Venlo net te weining hoogte om samen met LC en de nimbus het keerpunt tegen de wind laag te ronden en dus opnieuw tevrede moeten zijn met de bel die zich aanbood. Uiteindelijk wel iets gevonden en rustig op mijn eentje gedobberd naar de belgische grens in de hoop de laatste bel naar final glide te vinden. De Libelle van Niel leek naar boven te schieten maar ik kreeg het niet gevonden. Te veel tijd verloren daar en te veel zitten denken 'wil geen motor trekken'. Op het veel van venlo naar huis uiteindelijk 9min verloren op LC. Maar dat maakt het wedstrijd vliegen ook net interesant je ziet direct waar je het goed en fout doet. De uitslag van het Bk was bij voorbaad niet zo van belang, de doelstelling bijleren was dik in orde. Fijne week!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens wedstrijdluchtruim. Brogel 4231 en uitluisteren, nederland 7000 en uitluisteren.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-03-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2023



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-06-03-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:48:46
Duurvlucht     : 05:44:51
Vrije vlucht   :  426.0 km
Fasttrack      :  111.5 kmh
Driehoek       :  258.0 km
Hoogtewinst    : 1579.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.170'E
    tijd: 10:01:18 UTC
    alti: -30 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.454'N   5°25.306'E =  58° 4.3 km van vertrek
    tijd: 10:05:13 UTC
    alti: 578 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.690'E =  90° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:50:04 UTC
    alti: -17 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:48:46
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.181'N   5°22.341'E  @ 11:15:32 UTC,  1414 m
    punt 1:  51°23.699'N   6°09.138'E  @ 12:13:50 UTC,   958 m
    punt 2:  50°37.781'N   6°13.752'E  @ 13:13:54 UTC,  1840 m
    punt 3:  50°15.095'N   5°43.904'E  @ 13:35:55 UTC,  1897 m
    punt 4:  50°39.008'N   6°15.090'E  @ 14:09:29 UTC,  1785 m
    punt 5:  51°23.726'N   6°09.250'E  @ 15:09:03 UTC,  1278 m
    Finish:  50°58.260'N   5°21.799'E  @ 15:49:21 UTC,    61 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   72.2 km  49° @  74.3 km/h
    been 2:   85.3 km 176° @  85.2 km/h
    been 3:   54.9 km 220° @ 149.7 km/h
    been 4:   57.7 km  40° @ 103.1 km/h
    been 5:   83.2 km 355° @  83.8 km/h
    been 6:   72.7 km 230° @ 108.3 km/h
Afgelegde afstand:                   426.0 km
Duur:                                04:33:49
Gemiddelde snelheid:                 93.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         436.0 m
Finishhoogte:                        61.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          375 m
Totale score afstand:                426.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.324'N   6°07.609'E =  60° 60.9 km van vertrek
    tijd:    12:30:33 UTC
    alti:    1405 m
Finishpunt
    pos.:    51°01.724'N   6°13.170'E =  83° 60.0 km van vertrek
    tijd:    14:30:33 UTC
    alti:    1142 m
Grootste afstand in 2 uur: 222.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   111.5 km/h
Hoogteverlies:             263 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 391.8 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK                50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY                51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    38.1 km  53°
    punt 3:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    70.3 km 173°
    punt 4:  BARAQUE FRAITURE         50°14.950'N   5°43.950'E    69.9 km 214°
    punt 5:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    69.9 km  34°
    punt 6:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    70.3 km 353°
    finish:  KINROOI                  51°08.780'N   5°44.530'E    40.1 km 226°
    landing: AFRIT GENK OOST          50°58.641'N   5°32.851'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.8 km
Been 1:  113.0 km
Been 2:   72.2 km
Totaal:  258.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:05:13 UTC
    einde: 15:50:04 UTC
    duur:  05:44:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     436 m @ 10:07:33 UTC
    hoog punt:    2015 m @ 14:01:06 UTC
    hoogtewinst:  1579 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:35:55  bearing 128.9°
    Tweede punt: 15:15:13  bearing 62.5°
    Totale hoek: -66.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4201

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs