CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2023 -- Dennis HUYBRECKX -- 1390,8 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: DKDHX
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Dennis HUYBRECKX Club: KACK
Afstand: 424.2 km Score: 1390,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-03-LXV-AOU-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2023



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2023
Piloot:         DENNIS HUYBRECKX
Zweefvliegtuig: D-KDHX
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aou
Logger file:    2023-06-03-LXV-AOU-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:29:00
Duurvlucht     : 05:24:26
Vrije vlucht   :  424.2 km
Fasttrack      :  118.1 kmh
Driehoek       :  249.2 km
Hoogtewinst    : 1434.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.167'E
    tijd: 10:02:15 UTC
    alti: -34 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.009'N   5°25.786'E =  52° 5.4 km van vertrek
    tijd: 10:06:49 UTC
    alti: 638 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.247'N   5°22.769'E =  88° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:31:15 UTC
    alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:29:00
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.955'N   5°23.353'E  @ 10:16:07 UTC,  1059 m
    punt 1:  51°23.642'N   6°09.069'E  @ 12:10:27 UTC,   995 m
    punt 2:  50°50.075'N   6°19.650'E  @ 12:42:26 UTC,   724 m
    punt 3:  50°15.182'N   5°44.088'E  @ 13:23:25 UTC,  1868 m
    punt 4:  50°46.339'N   6°16.877'E  @ 14:01:18 UTC,  1405 m
    punt 5:  51°23.681'N   6°09.084'E  @ 14:48:38 UTC,   755 m
    Finish:  50°58.233'N   5°21.547'E  @ 15:30:17 UTC,    64 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   71.5 km  48° @  37.5 km/h
    been 2:   63.5 km 169° @ 119.0 km/h
    been 3:   77.1 km 213° @ 112.9 km/h
    been 4:   69.6 km  34° @ 110.2 km/h
    been 5:   69.8 km 353° @  88.5 km/h
    been 6:   72.8 km 230° @ 104.8 km/h
Afgelegde afstand:                   424.2 km
Duur:                                05:14:10
Gemiddelde snelheid:                 81.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         526.0 m
Finishhoogte:                        64.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          462 m
Totale score afstand:                424.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°21.756'N   6°06.723'E =  50° 67.8 km van vertrek
    tijd:    12:15:18 UTC
    alti:    1373 m
Finishpunt
    pos.:    51°01.626'N   6°12.833'E =  84° 59.6 km van vertrek
    tijd:    14:15:18 UTC
    alti:    726 m
Grootste afstand in 2 uur: 236.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   118.1 km/h
Hoogteverlies:             647 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 391.8 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK                50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY                51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    38.1 km  53°
    punt 3:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    70.3 km 173°
    punt 4:  BARAQUE FRAITURE         50°14.950'N   5°43.950'E    69.9 km 214°
    punt 5:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    69.9 km  34°
    punt 6:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    70.3 km 353°
    finish:  KINROOI                  51°08.780'N   5°44.530'E    40.1 km 226°
    landing: AFRIT GENK OOST          50°58.641'N   5°32.851'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  108.9 km
Been 1:   70.5 km
Been 2:   69.8 km
Totaal:  249.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:06:49 UTC
    einde: 15:31:15 UTC
    duur:  05:24:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     523 m @ 12:33:39 UTC
    hoog punt:    1957 m @ 13:41:52 UTC
    hoogtewinst:  1434 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:23:24  bearing 128.7°
    Tweede punt: 14:49:48  bearing 63.6°
    Totale hoek: -65.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4201

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs