CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2023 -- Simon BERX & THIBO EVENS -- 1476,5 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2023 Type proef: WW
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Simon BERX Club: ALB
Afstand: 370.76 km Score: 1476,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: THIBO EVENS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 4231 area's KB, XPDR 7000 TMZ NL

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-03-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2023
Piloot:         SIMON BERX
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2023-06-03-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:53:07
Duurvlucht     : 04:49:15
Vrije vlucht   :  373.0 km
Fasttrack      :  103.9 kmh
Driehoek       :  257.8 km
Hoogtewinst    : 1558.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.239'N   5°22.096'E
    tijd: 10:28:25 UTC
    alti: -15 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.568'N   5°24.044'E =  43° 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:32:17 UTC
    alti: 597 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.223'N   5°22.770'E =  92° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:21:32 UTC
    alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:53:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.244'N   5°21.451'E  @ 10:44:19 UTC,  1156 m
    punt 1:  51°23.690'N   6°09.143'E  @ 12:20:41 UTC,   874 m
    punt 2:  50°46.236'N   6°16.575'E  @ 13:04:02 UTC,  1434 m
    punt 3:  50°25.354'N   6°00.710'E  @ 13:26:22 UTC,  1768 m
    punt 4:  50°38.753'N   6°13.552'E  @ 13:42:24 UTC,  1731 m
    punt 5:  51°23.686'N   6°09.296'E  @ 14:42:47 UTC,  1199 m
    Finish:  50°58.282'N   5°21.134'E  @ 15:19:20 UTC,   159 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   74.1 km  48° @  46.2 km/h
    been 2:   70.0 km 173° @  96.9 km/h
    been 3:   43.0 km 206° @ 115.5 km/h
    been 4:   29.1 km  31° @ 108.9 km/h
    been 5:   83.5 km 357° @  82.9 km/h
    been 6:   73.3 km 230° @ 120.3 km/h
Afgelegde afstand:                   373.0 km
Duur:                                04:35:01
Gemiddelde snelheid:                 81.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         475.0 m
Finishhoogte:                        159.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          316 m
Totale score afstand:                373.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°16.662'N   5°54.411'E =  48° 50.9 km van vertrek
    tijd:    12:08:22 UTC
    alti:    1492 m
Finishpunt
    pos.:    51°02.544'N   6°13.449'E =  82° 60.6 km van vertrek
    tijd:    14:08:25 UTC
    alti:    1024 m
Grootste afstand in 2 uur: 207.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.9 km/h
Hoogteverlies:             468 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 370.8 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK                50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    69.6 km  40°
    punt 2:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    70.3 km 173°
    punt 3:  MALMEDY                  50°25.250'N   6°00.580'E    43.4 km 206°
    punt 4:  AKEN TV-MAST             50°46.700'N   6°14.600'E    43.1 km  22°
    punt 5:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    69.1 km 355°
    punt 6:  AFRIT GENK OOST          50°58.641'N   5°32.851'E    63.2 km 222°
    finish:  HASSELT KIEWIT           50°58.200'N   5°22.500'E    12.1 km 266°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   75.1 km
Been 1:  108.6 km
Been 2:   74.1 km
Totaal:  257.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:32:17 UTC
    einde: 15:21:32 UTC
    duur:  04:49:15

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     475 m @ 10:34:09 UTC
    hoog punt:    2033 m @ 13:30:33 UTC
    hoogtewinst:  1558 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:26:22  bearing 115.7°
    Tweede punt: 14:42:57  bearing 64.1°
    Totale hoek: -51.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3916

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs