CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-06-2023 -- Simon BERX & THIBO EVENS -- 1476,5 punten
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 03/06/2023
Piloot: SIMON BERX
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2023-06-03-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:53:07
Duurvlucht : 04:49:15
Vrije vlucht : 373.0 km
Fasttrack : 103.9 kmh
Driehoek : 257.8 km
Hoogtewinst : 1558.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.239'N 5°22.096'E
tijd: 10:28:25 UTC
alti: -15 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.568'N 5°24.044'E = 43° 3.4 km van vertrek
tijd: 10:32:17 UTC
alti: 597 m
Landingspunt
pos.: 50°58.223'N 5°22.770'E = 92° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:21:32 UTC
alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:53:07
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.244'N 5°21.451'E @ 10:44:19 UTC, 1156 m
punt 1: 51°23.690'N 6°09.143'E @ 12:20:41 UTC, 874 m
punt 2: 50°46.236'N 6°16.575'E @ 13:04:02 UTC, 1434 m
punt 3: 50°25.354'N 6°00.710'E @ 13:26:22 UTC, 1768 m
punt 4: 50°38.753'N 6°13.552'E @ 13:42:24 UTC, 1731 m
punt 5: 51°23.686'N 6°09.296'E @ 14:42:47 UTC, 1199 m
Finish: 50°58.282'N 5°21.134'E @ 15:19:20 UTC, 159 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 74.1 km 48° @ 46.2 km/h
been 2: 70.0 km 173° @ 96.9 km/h
been 3: 43.0 km 206° @ 115.5 km/h
been 4: 29.1 km 31° @ 108.9 km/h
been 5: 83.5 km 357° @ 82.9 km/h
been 6: 73.3 km 230° @ 120.3 km/h
Afgelegde afstand: 373.0 km
Duur: 04:35:01
Gemiddelde snelheid: 81.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte: 475.0 m
Finishhoogte: 159.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 316 m
Totale score afstand: 373.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°16.662'N 5°54.411'E = 48° 50.9 km van vertrek
tijd: 12:08:22 UTC
alti: 1492 m
Finishpunt
pos.: 51°02.544'N 6°13.449'E = 82° 60.6 km van vertrek
tijd: 14:08:25 UTC
alti: 1024 m
Grootste afstand in 2 uur: 207.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 103.9 km/h
Hoogteverlies: 468 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 370.8 km NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: VENLO BRUG 51°23.830'N 6°09.340'E 69.6 km 40°
punt 2: STOLBERG-DIEPENLINCHEN 50°46.233'N 6°16.917'E 70.3 km 173°
punt 3: MALMEDY 50°25.250'N 6°00.580'E 43.4 km 206°
punt 4: AKEN TV-MAST 50°46.700'N 6°14.600'E 43.1 km 22°
punt 5: VENLO BRUG 51°23.830'N 6°09.340'E 69.1 km 355°
punt 6: AFRIT GENK OOST 50°58.641'N 5°32.851'E 63.2 km 222°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 12.1 km 266°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 75.1 km
Been 1: 108.6 km
Been 2: 74.1 km
Totaal: 257.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:32:17 UTC
einde: 15:21:32 UTC
duur: 04:49:15
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 475 m @ 10:34:09 UTC
hoog punt: 2033 m @ 13:30:33 UTC
hoogtewinst: 1558 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:26:22 bearing 115.7°
Tweede punt: 14:42:57 bearing 64.1°
Totale hoek: -51.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3916
| |||||||||||||||||||||