CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 825,0 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/05/2023
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2023-05-29-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:33:41
Duurvlucht : 03:28:24
Vrije vlucht : 156.3 km
Fasttrack : 70.7 kmh
Driehoek : 139.2 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.231'N 5°22.153'E
tijd: 11:37:56 UTC
alti: -57 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.524'N 5°25.110'E = 81° 3.5 km van vertrek
tijd: 11:41:37 UTC
alti: 551 m
Landingspunt
pos.: 50°58.239'N 5°22.715'E = 89° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:11:37 UTC
alti: -53 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:33:41
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.2 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°54.104'N 5°30.542'E @ 12:37:47 UTC, 840 m
punt 1: 51°10.721'N 5°14.379'E @ 13:27:11 UTC, 644 m
punt 2: 51°21.590'N 4°58.369'E @ 13:54:18 UTC, 679 m
punt 3: 51°10.600'N 5°12.640'E @ 14:22:22 UTC, 1079 m
punt 4: 51°14.535'N 5°38.049'E @ 14:45:16 UTC, 703 m
Finish: 50°58.211'N 5°21.412'E @ 15:10:43 UTC, 33 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 36.1 km 329° @ 43.9 km/h
been 2: 27.4 km 317° @ 60.7 km/h
been 3: 26.3 km 141° @ 56.2 km/h
been 4: 30.5 km 76° @ 79.9 km/h
been 5: 36.0 km 213° @ 84.8 km/h
Afgelegde afstand: 156.3 km
Duur: 02:32:56
Gemiddelde snelheid: 61.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte: 359.0 m
Finishhoogte: 33.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 326 m
Totale score afstand: 156.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°01.618'N 5°23.173'E = 11° 6.4 km van vertrek
tijd: 13:13:46 UTC
alti: 761 m
Finishpunt
pos.: 50°58.239'N 5°22.715'E = 89° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:11:37 UTC
alti: -53 m
Grootste afstand in 2 uur: 141.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 70.7 km/h
Hoogteverlies: 814 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323°
punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138°
punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 13:01:45 UTC, 982 m
punt 1: ULICOTEN niet gerond
afbreekpunt: 51°21.590'N 4°58.369'E @ 13:54:18 UTC, 679 m : 61.2 km 69.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 61.2 km
Duur van de proef: 00:52:33
Gemiddelde snelheid: 69.9 km/h
Start hoogte: 359 m
Hoogte passeren start: 982 m
Hoogte aan break-punt: 679 m
Hoogteverlies over proef: -320 m
Totale score afstand: 61.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 57.5 km
Been 1: 42.7 km
Been 2: 39.0 km
Totaal: 139.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:43:13 UTC
einde: 15:11:37 UTC
duur: 03:28:24
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 359 m @ 11:47:12 UTC
hoog punt: 1093 m @ 14:22:32 UTC
hoogtewinst: 734 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:38:17 bearing 89.6°
Tweede punt: 13:54:18 bearing 33.6°
Totale hoek: -56.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3004
| |||||||||||||||||||||