CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-05-2023 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1158,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/05/2023
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2023-05-28-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:48:00
Duurvlucht : 03:44:43
Vrije vlucht : 258.5 km
Fasttrack : 89.9 kmh
Opgegeven proef: 249.4 km
Driehoek : 228.7 km
Hoogtewinst : 1209.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.238'N 5°22.161'E
tijd: 11:08:10 UTC
alti: -23 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.772'N 5°24.968'E = 49° 4.3 km van vertrek
tijd: 11:11:27 UTC
alti: 578 m
Landingspunt
pos.: 50°58.242'N 5°22.737'E = 89° 0.7 km van vertrek
tijd: 14:56:10 UTC
alti: -13 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:48:00
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.150'N 5°36.077'E @ 11:48:47 UTC, 1299 m
punt 1: 51°02.554'N 5°21.182'E @ 12:21:08 UTC, 1479 m
punt 2: 51°29.199'N 4°44.154'E @ 12:55:18 UTC, 1163 m
punt 3: 51°11.680'N 5°13.872'E @ 13:31:16 UTC, 1517 m
punt 4: 51°21.283'N 6°02.449'E @ 14:17:43 UTC, 1039 m
punt 5: 51°13.816'N 5°38.962'E @ 14:43:15 UTC, 1297 m
Finish: 50°58.229'N 5°21.100'E @ 14:55:00 UTC, 183 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 300° @ 37.3 km/h
been 2: 65.5 km 319° @ 115.1 km/h
been 3: 47.4 km 133° @ 79.1 km/h
been 4: 59.2 km 72° @ 76.5 km/h
been 5: 30.6 km 243° @ 71.9 km/h
been 6: 35.6 km 216° @ 182.0 km/h
Afgelegde afstand: 258.5 km
Duur: 03:06:13
Gemiddelde snelheid: 83.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte: 485.0 m
Finishhoogte: 183.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 302 m
Totale score afstand: 258.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°02.459'N 5°21.320'E = 353° 7.9 km van vertrek
tijd: 12:21:02 UTC
alti: 1519 m
Finishpunt
pos.: 51°19.203'N 5°56.904'E = 46° 56.2 km van vertrek
tijd: 14:21:03 UTC
alti: 898 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 89.9 km/h
Hoogteverlies: 621 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 253.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: MEER GRN 51°29.240'N 4°44.200'E 82.6 km 320°
punt 2: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 52.3 km 129°
punt 3: MAASBREE 51°21.369'N 6°02.592'E 53.5 km 70°
punt 4: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 38.3 km 238°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 12:10:45 UTC, 1601 m
punt 1: MEER GRN @ 12:55:19 UTC, 1164 m : 82.1 km 110.6 km/h
punt 2: LOMMEL TESTBAAN @ 13:34:38 UTC, 1355 m : 51.3 km 78.3 km/h
punt 3: MAASBREE @ 14:17:43 UTC, 1039 m : 52.5 km 73.1 km/h
punt 4: BOCHOLT BE @ 14:46:00 UTC, 1084 m : 37.3 km 79.2 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:55:54 UTC, 4 m : 26.2 km 158.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 249.4 km
Duur van de proef: 02:45:09
Gemiddelde snelheid: 90.6 km/h
Start hoogte: 485 m
Hoogte passeren start: 1601 m
Hoogte passeren finish: 4 m
Hoogteverlies over proef: 481 m
Totale score afstand: 249.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 73.2 km
Been 1: 91.5 km
Been 2: 64.0 km
Totaal: 228.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:11:27 UTC
einde: 14:56:10 UTC
duur: 03:44:43
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 485 m @ 11:14:41 UTC
hoog punt: 1694 m @ 11:39:15 UTC
hoogtewinst: 1209 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:10:20 bearing 88.3°
Tweede punt: 12:55:16 bearing 15.0°
Totale hoek: -73.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3135
| |||||||||||||||||||||