CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-04-2023 -- Hugo JANSEN -- 337,2 punten

Database gegevens:

Datum: 08-04-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 96.1 km Score: 337,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Gestart toen de bewolking eindelijk opentrok. Plafond initiëel 600m met slecht zicht. Richting Brasschaat ging het eigenlijk wel goed onder die rafelige wolken. Maar tussen Zundert en Meer "gaven" de wolken ineens niet meer, geen enkele die ik aanvloog gaf iets, ook industrie werkte niet. Dan een virtuele buitenlanding gemaakt. Toch maar weer verder, richting Keiheuvel, het werd gaandeweg beter. Bij Hoolst de hoogste pomp kunnen uitdraaien. Het plan was weer richting noordwest te gaan, maar voorbij Hoogstraten zag het er maar dunnetjes uit, dus dan maar naar huis. Al met al een zalig eerste vluchtje van het jaar.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 ganse vlucht.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-08-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 08-04-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/04/2023
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2023-04-08-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:05:54
Duurvlucht     : 01:51:44
Vrije vlucht   :   96.1 km
Fasttrack      :   54.7 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.584'N   4°57.071'E
    tijd: 11:21:58 UTC
    alti: -75 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.843'N   4°57.996'E =  66° 1.2 km van vertrek
    tijd: 11:22:44 UTC
    alti: 400 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.468'N   4°56.731'E = 241° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:27:52 UTC
    alti: -69 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:05:54
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 5.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  51°26.549'N   4°39.267'E  @ 12:37:44 UTC,   435 m
    punt 1:  51°16.934'N   5°00.268'E  @ 13:15:54 UTC,   730 m
    punt 2:  51°07.549'N   5°11.707'E  @ 13:36:04 UTC,  1014 m
    punt 3:  51°17.070'N   5°02.884'E  @ 13:53:34 UTC,   952 m
    Finish:  51°24.282'N   4°46.169'E  @ 14:11:39 UTC,   825 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.2 km 126° @  47.5 km/h
    been 2:   21.9 km 143° @  65.2 km/h
    been 3:   20.4 km 330° @  70.0 km/h
    been 4:   23.6 km 305° @  78.2 km/h
Afgelegde afstand:                   96.1 km
Duur:                                01:33:55
Gemiddelde snelheid:                 61.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 21.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.7 km
Starthoogte:                         441.0 m
Finishhoogte:                        825.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -384 m
Totale score afstand:                96.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°26.562'N   4°40.044'E = 286° 20.5 km van vertrek
    tijd:    12:36:08 UTC
    alti:    482 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.468'N   4°56.731'E = 241° 0.4 km van vertrek
    tijd:    14:27:52 UTC
    alti:    -69 m
Grootste afstand in 2 uur: 109.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    54.7 km/h
Hoogteverlies:             551 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 390.1 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEEL   51°23.830'N   4°58.100'E
    punt 1:  2LEME   52°28.050'N   6°20.150'E   151.7 km  38°
    punt 2:  3SEVE   51°29.350'N   6°25.650'E   109.0 km 177°
    punt 3:  10OLV   51°05.250'N   5°29.333'E    79.3 km 236°
    finish:  1WEEL   51°23.830'N   4°58.100'E    50.1 km 314°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEEL   @ 11:22:46 UTC,   404 m
    punt 1:  2LEME   niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.576'N   4°58.707'E  @ 11:26:49 UTC, 323 m : 1.5 km 22.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        1.5 km
Duur van de proef:        00:04:03
Gemiddelde snelheid:      22.6 km/h
Start hoogte:             400 m
Hoogte passeren start:    404 m
Hoogte aan break-punt:    323 m
Hoogteverlies over proef: 77 m
Totale score afstand:     1.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:36:08 UTC
    einde: 14:27:52 UTC
    duur:  01:51:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     251 m @ 12:41:14 UTC
    hoog punt:    1147 m @ 13:33:51 UTC
    hoogtewinst:   896 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:37:49  bearing 11.0°
    Tweede punt: 13:36:05  bearing 63.1°
    Totale hoek: 52.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2167

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs