CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Kobe DE GEEST -- 578,6 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Hornet WL Immatriculatie: D-7821
Handicapfactor: 101 Klasse: Standaard
Piloot: Kobe DE GEEST Club: VZP
Afstand: 129.86 km Score: 578,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim OBGN 2023: Belgie squawk 4231, uitluisteren kleine brogel 134.480Mhz; Uitluisteren zwartber 120.405Mhz; Nederland: squawk 7000, uitluisteren Dutch Mil 132.350; TMZ Niederhein squawk 6101, uitluisteren 119.110Mhz

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-LXV-40T-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

200 Driehoek: geen gesloten segment gevonden

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         KOBE
Zweefvliegtuig: D-7821
Toestel type:   206 HORNET    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 40t
Logger file:    2023-05-31-LXV-40T-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:58:15
Duurvlucht     : 03:54:52
Vrije vlucht   :  139.7 km
Fasttrack      :   45.3 kmh
Opgegeven proef:  126.9 km
Hoogtewinst    : 1098.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.090'E
    tijd: 11:12:14 UTC
    alti: -50 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.216'N   5°24.488'E =  57° 3.3 km van vertrek
    tijd: 11:15:37 UTC
    alti: 552 m
Landingspunt 
    pos.: 51°37.012'N   6°51.784'E =  55° 126.4 km van vertrek
    tijd: 15:10:29 UTC
    alti: -14 m
Afstand take-off tot landing: 126.4
Totale vluchtduur: 03:58:15
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°57.460'N   5°21.788'E  @ 11:25:19 UTC,  1003 m
    punt 1:  51°02.617'N   5°43.737'E  @ 12:15:48 UTC,  1122 m
    punt 2:  51°13.458'N   5°44.504'E  @ 12:36:23 UTC,   911 m
    punt 3:  51°23.161'N   5°59.657'E  @ 13:07:25 UTC,   513 m
    punt 4:  51°29.409'N   6°34.668'E  @ 14:20:28 UTC,   795 m
    Finish:  51°37.316'N   6°52.008'E  @ 15:08:43 UTC,   200 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.4 km  69° @  32.6 km/h
    been 2:   20.1 km   3° @  58.7 km/h
    been 3:   25.2 km  44° @  48.7 km/h
    been 4:   42.2 km  74° @  34.7 km/h
    been 5:   24.8 km  54° @  30.9 km/h
Afgelegde afstand:                   139.7 km
Duur:                                03:43:24
Gemiddelde snelheid:                 37.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 127.2 km
Starthoogte:                         338.0 m
Finishhoogte:                        200.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          138 m
Totale score afstand:                139.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.506'N   5°36.348'E =  76° 17.2 km van vertrek
    tijd:    12:07:24 UTC
    alti:    1192 m
Finishpunt
    pos.:    51°30.577'N   6°28.153'E =  52° 97.5 km van vertrek
    tijd:    14:07:24 UTC
    alti:    832 m
Grootste afstand in 2 uur: 90.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    45.3 km/h
Hoogteverlies:             360 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 261.3 km  GELDIG
    vertrek: TAKEOFF           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   51°37.000'N   6°51.790'E    74.3 km  65°
    punt 4:  HORST NL         51°26.900'N   6°04.200'E    58.1 km 251°
    punt 5:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    60.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing: LANDING           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 11:32:24 UTC,   998 m
    punt 1:  DILSEN           @ 12:15:23 UTC,  1156 m :   17.3 km   24.2 km/h
    punt 2:  MEIJEL           @ 13:01:43 UTC,   930 m :   35.2 km   45.6 km/h
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   @ 15:08:34 UTC,   215 m :   73.3 km   34.7 km/h
    punt 4:  HORST NL         niet gerond
    afbreekpunt: 51°37.082'N   6°50.332'E  @ 15:09:33 UTC, 87 m : 1.0 km 63.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        126.9 km
Duur van de proef:        03:37:09
Gemiddelde snelheid:      35.1 km/h
Start hoogte:             338 m
Hoogte passeren start:    998 m
Hoogte aan break-punt:    87 m
Hoogteverlies over proef: 251 m
Totale score afstand:     126.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:15:37 UTC
    einde: 15:10:29 UTC
    duur:  03:54:52

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     338 m @ 11:17:26 UTC
    hoog punt:    1436 m @ 12:31:39 UTC
    hoogtewinst:  1098 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:46:47  bearing 85.5°
    Tweede punt: 14:52:15  bearing 62.0°
    Totale hoek: -23.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Driehoek: geen gesloten segment gevonden
Rekentijd 2808

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs