CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 747,8 punten

Database gegevens:

Datum: 27-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 191.11 km Score: 747,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN d1 : blauw met niet al te hoog plafond, dat zal ook de tendens worden voor de volgende dagen. Vorig jaar op het BK iets te gretig geworden en domme fouten gemaakt. Daarom was dit jaar de strategie om het wat tactischer aan te pakken en voorzichtig te vliegen. De proef rondvliegen in de lastige omstandigheden is de prioriteit. De beste methode om deze proeven te vliegen is natuurlijk om met enkele toestellen samen te vliegen zodat er niet teveel bellen gemist zouden worden, maar met de PEV startmethode is dit natuurlijk niet zo simpel. Gevolg, alleen gestart en al heel snel in de problemen. Met wat gesukkel terug wat hoogte kunnen winnen en daarna toch enkele andere OBGN deelnemers in het vizier. Voor het laatste keerpunt net niet genoeg hoogte voor de final glide waardoor op het laatste been ook nog wat tijd verloren ging, maar al bij al, rondgelvlogen dus missie geslaagd.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

luchtruim vlg OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-27-LXV-A47-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 27-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/05/2023
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2023-05-27-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:30:38
Duurvlucht     : 03:27:05
Vrije vlucht   :  192.5 km
Fasttrack      :   75.2 kmh
Driehoek       :  124.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.111'E
    tijd: 11:53:04 UTC
    alti: -60 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.099'N   5°25.763'E =  69° 4.6 km van vertrek
    tijd: 11:56:37 UTC
    alti: 538 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.695'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:23:42 UTC
    alti: -38 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:30:38
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°56.196'N   5°24.626'E  @ 12:25:05 UTC,   886 m
    punt 1:  51°11.297'N   5°43.458'E  @ 13:11:38 UTC,   558 m
    punt 2:  51°26.578'N   6°15.727'E  @ 14:02:11 UTC,   768 m
    punt 3:  51°19.449'N   5°57.134'E  @ 14:19:56 UTC,   804 m
    punt 4:  51°09.384'N   5°09.319'E  @ 15:03:06 UTC,   815 m
    Finish:  50°58.236'N   5°22.695'E  @ 15:23:42 UTC,   -38 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   35.6 km  38° @  45.9 km/h
    been 2:   47.0 km  53° @  55.8 km/h
    been 3:   25.3 km 239° @  85.5 km/h
    been 4:   58.7 km 252° @  81.6 km/h
    been 5:   25.9 km 143° @  75.5 km/h
Afgelegde afstand:                   192.5 km
Duur:                                02:58:37
Gemiddelde snelheid:                 64.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         513.0 m
Finishhoogte:                        -38.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          551 m
Totale score afstand:                192.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.240'N   5°48.078'E =  47° 41.2 km van vertrek
    tijd:    13:27:15 UTC
    alti:    821 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.236'N   5°22.695'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd:    15:23:42 UTC
    alti:    -38 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.2 km/h
Hoogteverlies:             859 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 191.1 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY        51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  STRAELEN         51°26.700'N   6°16.030'E    47.5 km  53°
    punt 3:  HOOLST           51°09.280'N   5°08.950'E    84.4 km 248°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    25.9 km 142°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    538 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   44.2 km
Been 1:   45.6 km
Been 2:   34.9 km
Totaal:  124.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:56:37 UTC
    einde: 15:23:42 UTC
    duur:  03:27:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     233 m @ 13:17:12 UTC
    hoog punt:    1038 m @ 13:45:01 UTC
    hoogtewinst:   805 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:28:56  bearing 87.1°
    Tweede punt: 15:01:57  bearing 57.5°
    Totale hoek: -29.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9310

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs