CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 807,7 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/05/2023
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2023-05-28-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:12:29
Duurvlucht : 03:09:56
Vrije vlucht : 208.9 km
Fasttrack : 89.1 kmh
Opgegeven proef: 202.4 km
Driehoek : 195.9 km
Hoogtewinst : 1116.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.232'N 5°22.089'E
tijd: 11:29:47 UTC
alti: -25 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.562'N 5°25.797'E = 82° 4.4 km van vertrek
tijd: 11:32:20 UTC
alti: 599 m
Landingspunt
pos.: 50°58.235'N 5°22.642'E = 90° 0.6 km van vertrek
tijd: 14:42:16 UTC
alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:12:29
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°54.355'N 5°30.924'E @ 12:17:37 UTC, 1593 m
punt 1: 51°22.689'N 4°54.317'E @ 13:05:27 UTC, 990 m
punt 2: 51°11.804'N 5°14.201'E @ 13:29:53 UTC, 1089 m
punt 3: 51°13.315'N 5°35.164'E @ 13:51:58 UTC, 1331 m
punt 4: 51°20.155'N 5°56.348'E @ 14:09:05 UTC, 992 m
punt 5: 51°13.533'N 5°39.911'E @ 14:22:17 UTC, 1336 m
Finish: 50°58.254'N 5°21.569'E @ 14:41:33 UTC, 94 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 67.7 km 321° @ 84.9 km/h
been 2: 30.7 km 131° @ 75.4 km/h
been 3: 24.6 km 83° @ 66.8 km/h
been 4: 27.7 km 63° @ 97.1 km/h
been 5: 22.7 km 237° @ 103.3 km/h
been 6: 35.5 km 217° @ 110.6 km/h
Afgelegde afstand: 208.9 km
Duur: 02:23:56
Gemiddelde snelheid: 87.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 572.0 m
Finishhoogte: 94.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 478 m
Totale score afstand: 208.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°06.663'N 5°16.009'E = 336° 17.2 km van vertrek
tijd: 12:34:16 UTC
alti: 1084 m
Finishpunt
pos.: 50°58.558'N 5°23.839'E = 74° 2.1 km van vertrek
tijd: 14:34:16 UTC
alti: 539 m
Grootste afstand in 2 uur: 178.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 89.1 km/h
Hoogteverlies: 545 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 206.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 66.1 km 321°
punt 2: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 35.9 km 126°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.3 km 69°
punt 4: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 31.5 km 234°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 12:18:46 UTC, 1529 m
punt 1: WEELDE 07 @ 13:05:28 UTC, 988 m : 65.6 km 84.3 km/h
punt 2: LOMMEL TESTBAAN @ 13:35:18 UTC, 1325 m : 34.9 km 70.2 km/h
punt 3: BERINGE NL @ 14:09:03 UTC, 986 m : 45.3 km 80.5 km/h
punt 4: BOCHOLT BE @ 14:24:58 UTC, 1130 m : 30.5 km 114.8 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:42:03 UTC, -18 m : 26.2 km 91.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 202.4 km
Duur van de proef: 02:23:17
Gemiddelde snelheid: 84.8 km/h
Start hoogte: 572 m
Hoogte passeren start: 1529 m
Hoogte passeren finish: -18 m
Hoogteverlies over proef: 590 m
Totale score afstand: 202.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 67.2 km
Been 1: 72.3 km
Been 2: 56.3 km
Totaal: 195.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:32:20 UTC
einde: 14:42:16 UTC
duur: 03:09:56
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 425 m @ 12:56:19 UTC
hoog punt: 1541 m @ 13:37:07 UTC
hoogtewinst: 1116 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:17:32 bearing 89.2°
Tweede punt: 13:05:26 bearing 28.8°
Totale hoek: -60.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10064
| |||||||||||||||||||||