CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 629,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/05/2023
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2023-05-29-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:26:53
Duurvlucht : 03:22:57
Vrije vlucht : 163.7 km
Fasttrack : 72.6 kmh
Driehoek : 124.8 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.228'N 5°22.103'E
tijd: 11:50:39 UTC
alti: -59 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.738'N 5°26.591'E = 80° 5.3 km van vertrek
tijd: 11:54:35 UTC
alti: 549 m
Landingspunt
pos.: 50°58.225'N 5°22.658'E = 90° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:17:32 UTC
alti: -57 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:26:53
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°54.006'N 5°30.494'E @ 12:38:18 UTC, 769 m
punt 1: 51°21.630'N 4°58.433'E @ 13:54:04 UTC, 520 m
punt 2: 51°12.697'N 5°08.148'E @ 14:12:10 UTC, 671 m
punt 3: 51°12.507'N 5°25.401'E @ 14:32:15 UTC, 779 m
punt 4: 51°15.378'N 5°42.195'E @ 14:50:25 UTC, 555 m
Finish: 50°58.229'N 5°21.616'E @ 15:16:47 UTC, 68 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 63.4 km 324° @ 50.2 km/h
been 2: 20.0 km 146° @ 66.5 km/h
been 3: 20.1 km 91° @ 60.0 km/h
been 4: 20.3 km 75° @ 66.9 km/h
been 5: 39.8 km 217° @ 90.7 km/h
Afgelegde afstand: 163.7 km
Duur: 02:38:29
Gemiddelde snelheid: 62.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 499.0 m
Finishhoogte: 68.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 431 m
Totale score afstand: 163.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°01.451'N 5°22.926'E = 9° 6.1 km van vertrek
tijd: 13:15:22 UTC
alti: 842 m
Finishpunt
pos.: 50°58.688'N 5°23.726'E = 66° 2.1 km van vertrek
tijd: 15:15:22 UTC
alti: 244 m
Grootste afstand in 2 uur: 145.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 72.6 km/h
Hoogteverlies: 598 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323°
punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138°
punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 13:04:02 UTC, 798 m
punt 1: ULICOTEN niet gerond
afbreekpunt: 51°21.630'N 4°58.433'E @ 13:54:04 UTC, 520 m : 61.3 km 73.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 61.3 km
Duur van de proef: 00:50:02
Gemiddelde snelheid: 73.5 km/h
Start hoogte: 499 m
Hoogte passeren start: 798 m
Hoogte aan break-punt: 520 m
Hoogteverlies over proef: -21 m
Totale score afstand: 61.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 47.3 km
Been 1: 35.0 km
Been 2: 42.6 km
Totaal: 124.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:54:35 UTC
einde: 15:17:32 UTC
duur: 03:22:57
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 467 m @ 13:30:35 UTC
hoog punt: 974 m @ 14:06:33 UTC
hoogtewinst: 507 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:38:14 bearing 89.7°
Tweede punt: 13:54:03 bearing 33.6°
Totale hoek: -56.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6891
| |||||||||||||||||||||