CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 1268,1 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 324.07 km Score: 1268,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN d5: Plan van de dag was om een beetje te teamvliegen Met Michiel in de LS6. Dat lukte vrij goed tot het eerste lage puntje aan de windmolens bij Sevenum. Daar zagen we reeds een turbo-zwever op motor terugkeren dus wisten we dat het niet makkelijk ging worden. Uiteindelijk werd het toch ieder voor zich tot aan het eerste keerpunt, daar had Michiel terug wat goedgemaakt door verder noordelijk te gaan waar toch kleine CU plukjes hingen. Die leken mij te ver van koers maar was dus achteraf gezien zeker de beste optie. Een goeie bel na het 2e keerpunt zorgde ervoor dat we terug samen op pad konden. Dat was nodig want tot dat punt was de gemiddelde snelheid 50km/u, met een proef van 300km moest dat wel sneller anders gingen we niet voor het donker thuis zijn. De terugweg verliep dan ook veel vlotter met wind in de rug, maar de achterstand van het 2e been konden we niet echt meer goed maken.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

luchtruim vlg OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-LXV-A47-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2023-05-31-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:07:09
Duurvlucht     : 05:02:31
Vrije vlucht   :  327.0 km
Fasttrack      :   93.5 kmh
Driehoek       :  157.3 km
Hoogtewinst    : 1021.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.088'E
    tijd: 11:24:16 UTC
    alti: -54 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.396'N   5°23.490'E =  80° 1.7 km van vertrek
    tijd: 11:28:54 UTC
    alti: 674 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.245'N   5°22.726'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:31:25 UTC
    alti: -33 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:07:09
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.910'N   5°22.986'E  @ 11:31:59 UTC,   919 m
    punt 1:  51°02.354'N   5°42.904'E  @ 12:24:38 UTC,  1158 m
    punt 2:  51°15.794'N   5°46.478'E  @ 12:41:03 UTC,   615 m
    punt 3:  51°34.880'N   6°40.984'E  @ 14:12:00 UTC,   636 m
    punt 4:  51°56.601'N   6°26.401'E  @ 14:50:24 UTC,   791 m
    punt 5:  51°38.704'N   6°44.275'E  @ 15:20:52 UTC,   849 m
    Finish:  50°58.237'N   5°21.595'E  @ 16:30:32 UTC,    64 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.7 km  70° @  28.2 km/h
    been 2:   25.3 km   9° @  92.3 km/h
    been 3:   72.4 km  60° @  47.8 km/h
    been 4:   43.6 km 338° @  68.2 km/h
    been 5:   39.0 km 148° @  76.9 km/h
    been 6:  121.9 km 232° @ 105.0 km/h
Afgelegde afstand:                   327.0 km
Duur:                                04:58:33
Gemiddelde snelheid:                 65.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         674.0 m
Finishhoogte:                        64.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          610 m
Totale score afstand:                327.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°41.151'N   6°35.710'E =  47° 116.8 km van vertrek
    tijd:    14:26:52 UTC
    alti:    993 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.751'N   5°25.825'E =  78° 4.5 km van vertrek
    tijd:    16:26:53 UTC
    alti:    341 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.5 km/h
Hoogteverlies:             652 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 309.4 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKEN KOEL   51°34.720'N   6°41.120'E    61.4 km  64°
    punt 4:  VARSSEVELD       51°56.800'N   6°26.300'E    44.4 km 338°
    punt 5:  HUNXE            51°38.670'N   6°44.450'E    39.6 km 148°
    punt 6:  BERINGE NL       51°20.350'N   5°56.570'E    65.0 km 239°
    finish:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    landing: HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.0 km
Been 1:   44.0 km
Been 2:   67.2 km
Totaal:  157.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:28:54 UTC
    einde: 16:31:25 UTC
    duur:  05:02:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     314 m @ 13:06:31 UTC
    hoog punt:    1335 m @ 16:16:36 UTC
    hoogtewinst:  1021 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:47:43  bearing 87.0°
    Tweede punt: 14:50:23  bearing 48.7°
    Totale hoek: -38.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10425

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs