CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-06-2023 -- Bart LEYSEN -- 739,4 punten

Database gegevens:

Datum: 02-06-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 188.96 km Score: 739,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN d6: De eerste keer dat ik dat mocht meemaken in een competitie : "de verplichte rustdag". Die had zeker deugd gedaan en vandaag voorspelde de meteo wolkjes! die kwamen er ook maar het plafond bleef toch eerder beperkt. Met een perfecte timing door de startlijn, enkele toestellen op het tracee in het vizier. Daarom verliep het eerste stuk als een speer. De eerste sector al wat ruimer genomen want de maximale afstand over 2u was 240km (max.120km/u gemiddeld). Ook het been dwars op de wind zat goed met mooie lijnen en goed stijgen. Dan moest het goeie been nog komen dacht ik toen, met de opgelijnde straten op het 3e been kon het niet meer mis gaan. Toch bleek het anders, ik kon nergens het deftige pad vinden onder de toch zeer mooie CU's en nderuit bij Venlo. Daar moeten parkeren om hoogte te winnen en geduldig volgehouden tot 700m. veel opties voor mij dus verder, maar een paar kilometers verder terug in de problemen en weeral omhoog sukkelen tegen de wind. Even gedacht om toch de proef maimaal te vliegen om de verloren tijd goed te maken, maar na de 3e keer, net in de sector terug laag te komen. besloten om toch maar de wind-af escape te nemen. ik denk dat ik na al die blauwe dagen vergeten was hoe wolkjes werkten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

luchtruim vlg OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-02-LXV-A47-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 02-06-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/06/2023
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2023-06-02-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:39:57
Duurvlucht     : 04:36:55
Vrije vlucht   :  188.3 km
Fasttrack      :   68.6 kmh
Driehoek       :  113.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.164'E
    tijd: 10:42:29 UTC
    alti: -40 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.602'N   5°25.224'E =  55° 4.4 km van vertrek
    tijd: 10:45:31 UTC
    alti: 579 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.246'N   5°22.640'E =  88° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:22:26 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:39:57
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.521'N   5°32.281'E  @ 12:01:07 UTC,   886 m
    punt 1:  51°19.571'N   5°47.536'E  @ 13:17:41 UTC,   599 m
    punt 2:  51°25.497'N   6°19.234'E  @ 14:16:42 UTC,   244 m
    punt 3:  51°21.919'N   5°47.758'E  @ 14:43:02 UTC,   556 m
    punt 4:  51°03.300'N   5°44.862'E  @ 15:05:20 UTC,   683 m
    Finish:  50°58.298'N   5°21.983'E  @ 15:20:40 UTC,    87 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   49.7 km  21° @  39.0 km/h
    been 2:   38.4 km  73° @  39.0 km/h
    been 3:   37.1 km 260° @  84.6 km/h
    been 4:   34.7 km 186° @  93.3 km/h
    been 5:   28.3 km 251° @ 110.8 km/h
Afgelegde afstand:                   188.3 km
Duur:                                03:19:33
Gemiddelde snelheid:                 56.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         440.0 m
Finishhoogte:                        87.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          353 m
Totale score afstand:                188.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°19.100'N   5°49.920'E =  40° 50.4 km van vertrek
    tijd:    13:21:03 UTC
    alti:    727 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.300'N   5°22.927'E =  83° 0.9 km van vertrek
    tijd:    15:21:03 UTC
    alti:    35 m
Grootste afstand in 2 uur: 137.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    68.6 km/h
Hoogteverlies:             692 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 197.4 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  SEVELEN          51°29.350'N   6°25.650'E    41.0 km  67°
    punt 4:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    41.0 km 247°
    punt 5:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    36.2 km 199°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    25.3 km 253°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   49.9 km
Been 1:   31.7 km
Been 2:   31.8 km
Totaal:  113.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:45:31 UTC
    einde: 15:22:26 UTC
    duur:  04:36:55

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     196 m @ 14:01:14 UTC
    hoog punt:    1054 m @ 15:00:28 UTC
    hoogtewinst:   858 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:01:11  bearing 89.0°
    Tweede punt: 14:42:49  bearing 60.1°
    Totale hoek: -28.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9860

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs