CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-05-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 848,5 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 27/05/2023
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2023-05-27-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:14:30
Duurvlucht : 04:09:25
Vrije vlucht : 233.7 km
Fasttrack : 84.0 kmh
Driehoek : 135.6 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.157'E
tijd: 11:32:02 UTC
alti: -58 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.037'N 5°24.217'E = 58° 2.8 km van vertrek
tijd: 11:35:55 UTC
alti: 571 m
Landingspunt
pos.: 50°58.253'N 5°22.747'E = 88° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:46:32 UTC
alti: -32 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:14:30
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.8 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.851'N 5°22.294'E @ 11:42:28 UTC, 798 m
punt 1: 51°01.957'N 5°38.720'E @ 12:54:08 UTC, 735 m
punt 2: 51°17.004'N 5°56.804'E @ 13:35:37 UTC, 668 m
punt 3: 51°33.866'N 6°29.017'E @ 14:16:48 UTC, 601 m
punt 4: 51°24.001'N 6°09.277'E @ 14:38:46 UTC, 790 m
punt 5: 51°09.302'N 5°09.333'E @ 15:33:45 UTC, 884 m
Finish: 50°58.253'N 5°22.747'E @ 15:46:32 UTC, -32 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 73° @ 16.8 km/h
been 2: 35.0 km 37° @ 50.6 km/h
been 3: 48.7 km 50° @ 71.0 km/h
been 4: 29.3 km 231° @ 80.0 km/h
been 5: 74.8 km 249° @ 81.7 km/h
been 6: 25.8 km 143° @ 121.1 km/h
Afgelegde afstand: 233.7 km
Duur: 04:04:04
Gemiddelde snelheid: 57.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 521.0 m
Finishhoogte: -32.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 553 m
Totale score afstand: 233.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°18.908'N 6°01.157'E = 50° 59.5 km van vertrek
tijd: 13:43:22 UTC
alti: 934 m
Finishpunt
pos.: 51°00.020'N 5°20.093'E = 324° 4.1 km van vertrek
tijd: 15:43:22 UTC
alti: 300 m
Grootste afstand in 2 uur: 168.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 84.0 km/h
Hoogteverlies: 634 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 230.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ALPEN 51°33.900'N 6°29.400'E 99.1 km 43°
punt 2: VENLO BRUG 51°23.830'N 6°09.340'E 29.8 km 231°
punt 3: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 75.2 km 249°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.9 km 142°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 530 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 38.0 km
Been 1: 59.6 km
Been 2: 38.0 km
Totaal: 135.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:37:07 UTC
einde: 15:46:32 UTC
duur: 04:09:25
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 149 m @ 13:12:58 UTC
hoog punt: 1127 m @ 15:13:43 UTC
hoogtewinst: 978 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:03:44 bearing 86.5°
Tweede punt: 15:31:32 bearing 56.8°
Totale hoek: -29.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7591
| |||||||||||||||||||||