CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 655,9 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/05/2023
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2023-05-29-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:38:56
Duurvlucht : 03:34:30
Vrije vlucht : 180.8 km
Fasttrack : 83.3 kmh
Driehoek : 159.4 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.230'N 5°22.158'E
tijd: 11:32:16 UTC
alti: -52 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.388'N 5°25.134'E = 58° 4.1 km van vertrek
tijd: 11:35:15 UTC
alti: 569 m
Landingspunt
pos.: 50°58.248'N 5°22.749'E = 87° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:11:12 UTC
alti: -51 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:38:56
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°54.134'N 5°30.634'E @ 12:37:40 UTC, 882 m
punt 1: 51°24.057'N 4°57.016'E @ 13:52:05 UTC, 505 m
punt 2: 51°10.594'N 5°12.653'E @ 14:22:25 UTC, 1086 m
punt 3: 51°16.366'N 5°44.578'E @ 14:46:35 UTC, 600 m
punt 4: 51°08.935'N 5°32.076'E @ 15:01:35 UTC, 714 m
Finish: 50°58.243'N 5°21.654'E @ 15:10:23 UTC, 24 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 67.9 km 325° @ 54.8 km/h
been 2: 30.9 km 144° @ 61.1 km/h
been 3: 38.7 km 74° @ 96.0 km/h
been 4: 20.0 km 227° @ 80.2 km/h
been 5: 23.3 km 212° @ 158.6 km/h
Afgelegde afstand: 180.8 km
Duur: 02:32:43
Gemiddelde snelheid: 71.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 446.0 m
Finishhoogte: 24.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 422 m
Totale score afstand: 180.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°00.090'N 5°25.891'E = 52° 5.6 km van vertrek
tijd: 13:09:05 UTC
alti: 747 m
Finishpunt
pos.: 50°58.885'N 5°23.568'E = 54° 2.0 km van vertrek
tijd: 15:09:05 UTC
alti: 275 m
Grootste afstand in 2 uur: 166.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 83.3 km/h
Hoogteverlies: 472 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323°
punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138°
punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 13:01:43 UTC, 994 m
punt 1: ULICOTEN niet gerond
afbreekpunt: 51°23.986'N 4°56.870'E @ 13:51:58 UTC, 515 m : 65.7 km 78.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 65.7 km
Duur van de proef: 00:50:15
Gemiddelde snelheid: 78.5 km/h
Start hoogte: 446 m
Hoogte passeren start: 994 m
Hoogte aan break-punt: 515 m
Hoogteverlies over proef: -69 m
Totale score afstand: 65.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 60.9 km
Been 1: 53.8 km
Been 2: 44.6 km
Totaal: 159.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:36:42 UTC
einde: 15:11:12 UTC
duur: 03:34:30
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 389 m @ 13:53:42 UTC
hoog punt: 1096 m @ 14:22:34 UTC
hoogtewinst: 707 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:38:11 bearing 89.6°
Tweede punt: 13:51:57 bearing 30.1°
Totale hoek: -59.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7384
| |||||||||||||||||||||