CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 655,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 177.81 km Score: 655,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim OBGN 2023

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2023-05-29-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:38:56
Duurvlucht     : 03:34:30
Vrije vlucht   :  180.8 km
Fasttrack      :   83.3 kmh
Driehoek       :  159.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.230'N   5°22.158'E
    tijd: 11:32:16 UTC
    alti: -52 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.388'N   5°25.134'E =  58° 4.1 km van vertrek
    tijd: 11:35:15 UTC
    alti: 569 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.248'N   5°22.749'E =  87° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:11:12 UTC
    alti: -51 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:38:56
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.134'N   5°30.634'E  @ 12:37:40 UTC,   882 m
    punt 1:  51°24.057'N   4°57.016'E  @ 13:52:05 UTC,   505 m
    punt 2:  51°10.594'N   5°12.653'E  @ 14:22:25 UTC,  1086 m
    punt 3:  51°16.366'N   5°44.578'E  @ 14:46:35 UTC,   600 m
    punt 4:  51°08.935'N   5°32.076'E  @ 15:01:35 UTC,   714 m
    Finish:  50°58.243'N   5°21.654'E  @ 15:10:23 UTC,    24 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.9 km 325° @  54.8 km/h
    been 2:   30.9 km 144° @  61.1 km/h
    been 3:   38.7 km  74° @  96.0 km/h
    been 4:   20.0 km 227° @  80.2 km/h
    been 5:   23.3 km 212° @ 158.6 km/h
Afgelegde afstand:                   180.8 km
Duur:                                02:32:43
Gemiddelde snelheid:                 71.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         446.0 m
Finishhoogte:                        24.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          422 m
Totale score afstand:                180.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.090'N   5°25.891'E =  52° 5.6 km van vertrek
    tijd:    13:09:05 UTC
    alti:    747 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.885'N   5°23.568'E =  54° 2.0 km van vertrek
    tijd:    15:09:05 UTC
    alti:    275 m
Grootste afstand in 2 uur: 166.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.3 km/h
Hoogteverlies:             472 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:01:43 UTC,   994 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°23.986'N   4°56.870'E  @ 13:51:58 UTC, 515 m : 65.7 km 78.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        65.7 km
Duur van de proef:        00:50:15
Gemiddelde snelheid:      78.5 km/h
Start hoogte:             446 m
Hoogte passeren start:    994 m
Hoogte aan break-punt:    515 m
Hoogteverlies over proef: -69 m
Totale score afstand:     65.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   60.9 km
Been 1:   53.8 km
Been 2:   44.6 km
Totaal:  159.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:36:42 UTC
    einde: 15:11:12 UTC
    duur:  03:34:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     389 m @ 13:53:42 UTC
    hoog punt:    1096 m @ 14:22:34 UTC
    hoogtewinst:   707 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:38:11  bearing 89.6°
    Tweede punt: 13:51:57  bearing 30.1°
    Totale hoek: -59.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7384

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs