CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 1575,7 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 427.19 km Score: 1575,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim OBGN 2023

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-03-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2023



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2023
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2023-06-03-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:20:15
Duurvlucht     : 05:16:37
Vrije vlucht   :  425.5 km
Fasttrack      :  118.5 kmh
Driehoek       :  246.6 km
Hoogtewinst    : 1469.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.180'E
    tijd: 09:59:26 UTC
    alti: -23 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.772'N   5°26.650'E =  79° 5.3 km van vertrek
    tijd: 10:03:04 UTC
    alti: 599 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.247'N   5°22.782'E =  88° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:19:41 UTC
    alti: -12 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:20:15
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.659'N   5°23.693'E  @ 10:11:53 UTC,  1143 m
    punt 1:  51°23.654'N   6°09.106'E  @ 12:12:11 UTC,  1087 m
    punt 2:  50°38.022'N   6°14.497'E  @ 13:03:08 UTC,  1558 m
    punt 3:  50°15.153'N   5°43.815'E  @ 13:26:29 UTC,  1474 m
    punt 4:  50°39.664'N   6°14.990'E  @ 14:02:42 UTC,  1855 m
    punt 5:  51°23.672'N   6°09.171'E  @ 14:44:29 UTC,  1022 m
    Finish:  50°58.297'N   5°21.450'E  @ 15:18:38 UTC,    91 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   71.6 km  47° @  35.7 km/h
    been 2:   84.8 km 176° @  99.9 km/h
    been 3:   55.8 km 221° @ 143.5 km/h
    been 4:   58.5 km  39° @  97.0 km/h
    been 5:   81.9 km 355° @ 117.6 km/h
    been 6:   72.8 km 230° @ 128.0 km/h
Afgelegde afstand:                   425.5 km
Duur:                                05:06:45
Gemiddelde snelheid:                 83.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         591.0 m
Finishhoogte:                        91.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          500 m
Totale score afstand:                425.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°27.363'N   5°56.999'E = 144° 70.4 km van vertrek
    tijd:    13:16:12 UTC
    alti:    1957 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.785'N   5°25.108'E =  73° 3.6 km van vertrek
    tijd:    15:16:12 UTC
    alti:    255 m
Grootste afstand in 2 uur: 237.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   118.5 km/h
Hoogteverlies:             1702 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 391.8 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK                50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY                51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    38.1 km  53°
    punt 3:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    70.3 km 173°
    punt 4:  BARAQUE FRAITURE         50°14.950'N   5°43.950'E    69.9 km 214°
    punt 5:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    69.9 km  34°
    punt 6:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    70.3 km 353°
    finish:  KINROOI                  51°08.780'N   5°44.530'E    40.1 km 226°
    landing: AFRIT GENK OOST          50°58.641'N   5°32.851'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   70.2 km
Been 1:  104.9 km
Been 2:   71.5 km
Totaal:  246.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:03:04 UTC
    einde: 15:19:41 UTC
    duur:  05:16:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     591 m @ 10:03:12 UTC
    hoog punt:    2060 m @ 13:46:38 UTC
    hoogtewinst:  1469 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:26:29  bearing 128.9°
    Tweede punt: 14:44:37  bearing 64.1°
    Totale hoek: -64.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8346

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs