CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 634,9 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/05/2023
Piloot: KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type: VENTUS 2CT 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: err
Logger file: 2023-05-29-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:53:15
Duurvlucht : 03:49:22
Vrije vlucht : 171.6 km
Fasttrack : 73.1 kmh
Driehoek : 129.7 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.152'E
tijd: 11:37:04 UTC
alti: -60 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.815'N 5°25.269'E = 74° 3.8 km van vertrek
tijd: 11:40:57 UTC
alti: 567 m
Landingspunt
pos.: 50°58.257'N 5°22.729'E = 87° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:30:19 UTC
alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:53:15
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°57.112'N 5°34.721'E @ 12:10:55 UTC, 513 m
punt 1: 51°02.919'N 5°20.238'E @ 13:20:00 UTC, 711 m
punt 2: 51°22.792'N 4°56.857'E @ 13:57:45 UTC, 563 m
punt 3: 51°10.304'N 5°12.435'E @ 14:24:13 UTC, 1014 m
punt 4: 51°16.621'N 5°41.092'E @ 14:58:58 UTC, 773 m
Finish: 50°58.228'N 5°21.716'E @ 15:29:30 UTC, 15 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 303° @ 17.4 km/h
been 2: 45.8 km 324° @ 72.8 km/h
been 3: 29.4 km 142° @ 66.7 km/h
been 4: 35.4 km 70° @ 61.1 km/h
been 5: 40.9 km 214° @ 80.4 km/h
Afgelegde afstand: 171.6 km
Duur: 03:18:35
Gemiddelde snelheid: 51.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte: 315.0 m
Finishhoogte: 15.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 300 m
Totale score afstand: 171.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.177'N 5°27.607'E = 107° 6.7 km van vertrek
tijd: 13:10:02 UTC
alti: 822 m
Finishpunt
pos.: 51°06.201'N 5°32.048'E = 38° 18.8 km van vertrek
tijd: 15:10:02 UTC
alti: 221 m
Grootste afstand in 2 uur: 146.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 73.1 km/h
Hoogteverlies: 601 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323°
punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138°
punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 13:05:20 UTC, 731 m
punt 1: ULICOTEN niet gerond
afbreekpunt: 51°22.780'N 4°56.832'E @ 13:57:46 UTC, 562 m : 64.1 km 73.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 64.1 km
Duur van de proef: 00:52:26
Gemiddelde snelheid: 73.3 km/h
Start hoogte: 315 m
Hoogte passeren start: 731 m
Hoogte aan break-punt: 562 m
Hoogteverlies over proef: -247 m
Totale score afstand: 64.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 45.9 km
Been 1: 47.5 km
Been 2: 36.3 km
Totaal: 129.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:40:57 UTC
einde: 15:30:19 UTC
duur: 03:49:22
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 315 m @ 11:44:35 UTC
hoog punt: 1037 m @ 14:25:14 UTC
hoogtewinst: 722 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:53:27 bearing 88.7°
Tweede punt: 13:57:48 bearing 31.1°
Totale hoek: -57.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7068
| |||||||||||||||||||||