CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-06-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 929,3 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 02/06/2023
Piloot: KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type: VENTUS 2CT 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: err
Logger file: 2023-06-02-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:22:21
Duurvlucht : 04:19:14
Vrije vlucht : 278.8 km
Fasttrack : 90.4 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.236'N 5°22.142'E
tijd: 10:51:58 UTC
alti: -40 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.574'N 5°24.840'E = 79° 3.2 km van vertrek
tijd: 10:55:05 UTC
alti: 575 m
Landingspunt
pos.: 50°58.243'N 5°22.726'E = 89° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:14:19 UTC
alti: -27 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:22:21
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.557'N 5°24.478'E @ 10:56:29 UTC, 715 m
punt 1: 51°09.238'N 5°46.134'E @ 11:31:53 UTC, 807 m
punt 2: 50°56.937'N 5°30.085'E @ 12:09:13 UTC, 1058 m
punt 3: 51°33.406'N 6°35.016'E @ 14:07:14 UTC, 588 m
punt 4: 51°22.696'N 5°54.098'E @ 14:43:50 UTC, 749 m
punt 5: 51°02.858'N 5°41.248'E @ 15:03:25 UTC, 815 m
Finish: 50°58.279'N 5°21.500'E @ 15:13:23 UTC, 63 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 32.1 km 52° @ 54.5 km/h
been 2: 29.5 km 219° @ 47.5 km/h
been 3: 101.4 km 48° @ 51.5 km/h
been 4: 51.4 km 247° @ 84.2 km/h
been 5: 39.7 km 202° @ 121.7 km/h
been 6: 24.6 km 250° @ 148.2 km/h
Afgelegde afstand: 278.8 km
Duur: 04:16:54
Gemiddelde snelheid: 65.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 575.0 m
Finishhoogte: 63.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 512 m
Totale score afstand: 278.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°12.673'N 5°46.513'E = 47° 39.1 km van vertrek
tijd: 13:11:51 UTC
alti: 900 m
Finishpunt
pos.: 50°58.598'N 5°24.222'E = 75° 2.5 km van vertrek
tijd: 15:11:51 UTC
alti: 320 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 90.4 km/h
Hoogteverlies: 580 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 209.7 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29°
punt 2: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 46.4 km 63°
punt 3: MEIJEL 51°20.650'N 5°53.180'E 49.7 km 246°
punt 4: DILSEN 51°02.179'N 5°43.184'E 36.2 km 199°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.3 km 253°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 575 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:55:05 UTC
einde: 15:14:19 UTC
duur: 04:19:14
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 135 m @ 14:23:32 UTC
hoog punt: 1092 m @ 14:58:55 UTC
hoogtewinst: 957 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:51:18 bearing 86.7°
Tweede punt: 14:19:43 bearing 60.7°
Totale hoek: -26.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13609
| |||||||||||||||||||||