CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 277,8 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 71 km Score: 277,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Dag 5 van OBGN. Zo jammer dit. Perfect start, snel eerste stuk, 4 deelnemers opgerold... En dan steek je weg, maar vind je niks dan zakken zakken zakken. Ik heb nog getracht het vliegveld te halen maar ook dat lukte niet... Mooi veld met zachte stoffige landing. De boer deed aanvankelijk wat moeilijk, maar na een uurtje van telefoontjes heen en weer en foto's via whatsapp genomen door de boerin, was alles ok...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

In B xpdr 4231 en uitluisteren op KB In NL xpdr 7000 en uitluisteren op Dutch Mil

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2023-05-31-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:58:07
Duurvlucht     : 01:55:00
Vrije vlucht   :   79.2 km
Fasttrack      :   42.9 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.097'E
    tijd: 11:21:33 UTC
    alti: -53 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.293'N   5°25.355'E =  63° 4.3 km van vertrek
    tijd: 11:24:40 UTC
    alti: 545 m
Landingspunt 
    pos.: 51°21.785'N   6°07.203'E =  50° 68.2 km van vertrek
    tijd: 13:19:40 UTC
    alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 68.2
Totale vluchtduur: 01:58:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  50°57.481'N   5°22.367'E  @ 11:34:07 UTC,  1016 m
    punt 1:  51°02.419'N   5°43.071'E  @ 12:26:27 UTC,   983 m
    punt 2:  51°18.087'N   5°49.393'E  @ 12:57:37 UTC,  1153 m
    Finish:  51°22.440'N   6°08.225'E  @ 13:15:39 UTC,   282 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.9 km  69° @  29.7 km/h
    been 2:   30.0 km  14° @  57.7 km/h
    been 3:   23.3 km  70° @  77.6 km/h
Afgelegde afstand:                   79.2 km
Duur:                                01:41:32
Gemiddelde snelheid:                 46.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 70.0 km
Starthoogte:                         540.0 m
Finishhoogte:                        282.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          258 m
Totale score afstand:                79.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.293'N   5°25.355'E =  63° 4.3 km van vertrek
    tijd:    11:24:40 UTC
    alti:    545 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.785'N   6°07.203'E =  50° 68.3 km van vertrek
    tijd:    13:19:40 UTC
    alti:    -65 m
Grootste afstand in 2 uur: 85.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    42.9 km/h
Hoogteverlies:             610 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 309.4 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKEN KOEL   51°34.720'N   6°41.120'E    61.4 km  64°
    punt 4:  VARSSEVELD       51°56.800'N   6°26.300'E    44.4 km 338°
    punt 5:  HUNXE            51°38.670'N   6°44.450'E    39.6 km 148°
    punt 6:  BERINGE NL       51°20.350'N   5°56.570'E    65.0 km 239°
    finish:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    landing: HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:24:40 UTC
    einde: 13:19:40 UTC
    duur:  01:55:00

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     540 m @ 11:24:54 UTC
    hoog punt:    1445 m @ 12:14:18 UTC
    hoogtewinst:   905 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:47:23  bearing 87.0°
    Tweede punt: 13:04:55  bearing 62.6°
    Totale hoek: -24.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8410

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs