CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef31-05-2023 -- Peter BERTELS & KRIS VAN DAM -- 1088,6 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 31/05/2023
Piloot: PETER BERTELS
Zweefvliegtuig: OO-KDB
Toestel type: JANUS CT Klasse: NKN
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: d6p
Logger file: 2023-05-31-NAV-D6P-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 415
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:26:00
Duurvlucht : 04:21:09
Vrije vlucht : 269.6 km
Fasttrack : 75.1 kmh
Opgegeven proef: 256.3 km
Hoogtewinst : 1086.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.231'N 5°22.098'E
tijd: 11:11:06 UTC
alti: -43 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.506'N 5°25.905'E = 62° 5.0 km van vertrek
tijd: 11:14:47 UTC
alti: 545 m
Landingspunt
pos.: 50°58.244'N 5°22.623'E = 88° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:37:06 UTC
alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:26:00
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.8 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.507'N 5°22.050'E @ 11:24:43 UTC, 939 m
punt 1: 51°02.063'N 5°42.730'E @ 12:03:21 UTC, 1241 m
punt 2: 51°19.903'N 5°51.688'E @ 12:38:24 UTC, 1371 m
punt 3: 51°36.985'N 6°51.518'E @ 13:49:37 UTC, 636 m
punt 4: 51°26.834'N 6°02.720'E @ 14:32:29 UTC, 566 m
punt 5: 51°03.426'N 5°38.303'E @ 15:22:51 UTC, 678 m
Finish: 50°58.314'N 5°21.566'E @ 15:36:13 UTC, 68 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 25.6 km 71° @ 39.8 km/h
been 2: 34.7 km 17° @ 59.4 km/h
been 3: 76.2 km 65° @ 64.2 km/h
been 4: 59.5 km 252° @ 83.3 km/h
been 5: 51.9 km 213° @ 61.8 km/h
been 6: 21.7 km 244° @ 97.6 km/h
Afgelegde afstand: 269.6 km
Duur: 04:11:30
Gemiddelde snelheid: 64.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 318.0 m
Finishhoogte: 68.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 250 m
Totale score afstand: 269.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°34.248'N 6°38.620'E = 53° 111.3 km van vertrek
tijd: 13:37:23 UTC
alti: 957 m
Finishpunt
pos.: 50°58.244'N 5°22.623'E = 88° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:37:06 UTC
alti: -26 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 75.1 km/h
Hoogteverlies: 983 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 261.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WINTERSLAG 50°59.200'N 5°28.700'E
punt 1: DILSEN 51°02.179'N 5°43.184'E 17.8 km 72°
punt 2: MEIJEL 51°20.650'N 5°53.180'E 36.2 km 19°
punt 3: DINSLAKEN AERO 51°37.000'N 6°51.790'E 74.3 km 65°
punt 4: HORST NL 51°26.900'N 6°04.200'E 58.1 km 251°
punt 5: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 60.1 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WINTERSLAG @ 11:31:07 UTC, 1042 m
punt 1: DILSEN @ 12:03:34 UTC, 1259 m : 17.3 km 32.0 km/h
punt 2: MEIJEL @ 12:35:04 UTC, 999 m : 35.2 km 67.0 km/h
punt 3: DINSLAKEN AERO @ 13:49:36 UTC, 640 m : 73.3 km 59.0 km/h
punt 4: HORST NL @ 14:31:48 UTC, 590 m : 57.1 km 81.2 km/h
punt 5: AS @ 15:29:29 UTC, 710 m : 59.1 km 61.5 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 15:36:02 UTC, 99 m : 14.2 km 129.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 256.3 km
Duur van de proef: 04:04:55
Gemiddelde snelheid: 62.8 km/h
Start hoogte: 318 m
Hoogte passeren start: 1042 m
Hoogte passeren finish: 99 m
Hoogteverlies over proef: 219 m
Totale score afstand: 256.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:15:57 UTC
einde: 15:37:06 UTC
duur: 04:21:09
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 318 m @ 11:17:21 UTC
hoog punt: 1404 m @ 12:38:11 UTC
hoogtewinst: 1086 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:44:13 bearing 85.8°
Tweede punt: 14:32:28 bearing 60.2°
Totale hoek: -25.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8470
| |||||||||||||||||||||