CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-06-2023 -- Peter BERTELS & ROBI STRUYF -- 723,0 punten

Database gegevens:

Datum: 02-06-2023 Type proef: WW
Toestel: Janus CT RG Immatriculatie: OO-KDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Peter BERTELS Club: BZC
Afstand: 173.52 km Score: 723,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: ROBI STRUYF
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN - dag 6

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens tasksheet

Blog/fotos: https://www.soaringspot.com/en_gb/obgn-open-belgian-gliding-nationals-2023-kiewit-hasselt-2023/results/club/task-6-on-2023-06-02/daily
Igc-file: 2023-06-02-NAV-D6P-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 02-06-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/06/2023
Piloot:         PETER BERTELS
Zweefvliegtuig: OO-KDB
Toestel type:   JANUS CT    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d6p
Logger file:    2023-06-02-NAV-D6P-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  463

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:38:04
Duurvlucht     : 03:32:37
Vrije vlucht   :  178.9 km
Fasttrack      :   80.3 kmh
Driehoek       :  119.6 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.104'E
    tijd: 11:16:30 UTC
    alti: -29 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.365'N   5°24.371'E =  85° 2.7 km van vertrek
    tijd: 11:21:01 UTC
    alti: 568 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.235'N   5°22.590'E =  89° 0.6 km van vertrek
    tijd: 14:54:34 UTC
    alti: -16 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:38:04
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°57.279'N   5°23.140'E  @ 11:24:51 UTC,   591 m
    punt 1:  51°01.247'N   5°43.374'E  @ 12:54:43 UTC,   772 m
    punt 2:  51°22.137'N   5°48.035'E  @ 13:29:08 UTC,   819 m
    punt 3:  51°23.217'N   6°17.011'E  @ 13:55:23 UTC,   202 m
    punt 4:  51°01.957'N   5°40.293'E  @ 14:43:00 UTC,  1016 m
    Finish:  50°58.737'N   5°21.186'E  @ 14:52:05 UTC,   188 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.8 km  73° @  16.6 km/h
    been 2:   39.1 km   8° @  68.2 km/h
    been 3:   33.7 km  86° @  77.0 km/h
    been 4:   58.2 km 227° @  73.3 km/h
    been 5:   23.1 km 255° @ 152.8 km/h
Afgelegde afstand:                   178.9 km
Duur:                                03:27:14
Gemiddelde snelheid:                 51.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         539.0 m
Finishhoogte:                        188.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          351 m
Totale score afstand:                178.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.218'N   5°39.775'E =  75° 21.4 km van vertrek
    tijd:    12:52:43 UTC
    alti:    912 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.240'N   5°22.879'E =  89° 0.9 km van vertrek
    tijd:    14:52:43 UTC
    alti:    23 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.3 km/h
Hoogteverlies:             889 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 154.8 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  VENLO BRUG       51°23.830'N   6°09.340'E    19.7 km  72°
    punt 4:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    19.7 km 253°
    punt 5:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    36.2 km 199°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    25.3 km 253°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   33.5 km
Been 1:   33.5 km
Been 2:   52.6 km
Totaal:  119.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:21:57 UTC
    einde: 14:54:34 UTC
    duur:  03:32:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     180 m @ 13:55:06 UTC
    hoog punt:    1136 m @ 14:37:02 UTC
    hoogtewinst:   956 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:46:50  bearing 86.3°
    Tweede punt: 13:29:09  bearing 60.0°
    Totale hoek: -26.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9379

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs