CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-05-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 747,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 27/05/2023
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type: VENTUS C Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3
Logger file: 2023-05-27-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 328
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:35:39
Duurvlucht : 03:32:30
Vrije vlucht : 193.2 km
Fasttrack : 70.4 kmh
Driehoek : 124.5 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.107'E
tijd: 11:47:22 UTC
alti: -53 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.642'N 5°25.747'E = 58° 5.0 km van vertrek
tijd: 11:50:31 UTC
alti: 550 m
Landingspunt
pos.: 50°58.256'N 5°22.729'E = 87° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:23:01 UTC
alti: -31 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:35:39
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°56.291'N 5°25.425'E @ 12:13:56 UTC, 860 m
punt 1: 51°09.905'N 5°40.147'E @ 12:58:03 UTC, 891 m
punt 2: 51°26.639'N 6°15.822'E @ 14:00:35 UTC, 727 m
punt 3: 51°15.330'N 5°42.244'E @ 14:30:26 UTC, 444 m
punt 4: 51°09.674'N 5°09.114'E @ 15:03:07 UTC, 963 m
Finish: 50°58.329'N 5°23.082'E @ 15:20:37 UTC, 134 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 30.5 km 34° @ 41.5 km/h
been 2: 51.8 km 53° @ 49.7 km/h
been 3: 44.3 km 242° @ 89.0 km/h
been 4: 40.0 km 255° @ 73.4 km/h
been 5: 26.6 km 142° @ 91.3 km/h
Afgelegde afstand: 193.2 km
Duur: 03:06:41
Gemiddelde snelheid: 62.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte: 545.0 m
Finishhoogte: 134.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 411 m
Totale score afstand: 193.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°16.739'N 5°55.098'E = 48° 51.6 km van vertrek
tijd: 13:20:23 UTC
alti: 739 m
Finishpunt
pos.: 50°58.211'N 5°22.434'E = 97° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:20:23 UTC
alti: 60 m
Grootste afstand in 2 uur: 140.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 70.4 km/h
Hoogteverlies: 679 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 191.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27°
punt 2: STRAELEN 51°26.700'N 6°16.030'E 47.5 km 53°
punt 3: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 84.4 km 248°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.9 km 142°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 550 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 42.6 km
Been 1: 47.1 km
Been 2: 34.9 km
Totaal: 124.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:50:31 UTC
einde: 15:23:01 UTC
duur: 03:32:30
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 359 m @ 13:26:35 UTC
hoog punt: 998 m @ 15:02:13 UTC
hoogtewinst: 639 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:21:05 bearing 87.3°
Tweede punt: 15:02:13 bearing 57.5°
Totale hoek: -29.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5786
| |||||||||||||||||||||