CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 807,7 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 206.41 km Score: 807,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie Bad
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Obgn 2023

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijdluchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-28-LXV-PU3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2023
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type:   VENTUS C    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: pu3
Logger file:    2023-05-28-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  369

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:57:28
Duurvlucht     : 02:53:11
Vrije vlucht   :  208.8 km
Fasttrack      :   93.6 kmh
Driehoek       :  180.2 km
Hoogtewinst    : 1068.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.097'E
    tijd: 11:27:25 UTC
    alti: -15 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.347'N   5°25.412'E =  87° 3.9 km van vertrek
    tijd: 11:31:42 UTC
    alti: 593 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.241'N   5°22.696'E =  88° 0.7 km van vertrek
    tijd: 14:24:53 UTC
    alti: -8 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 02:57:28
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°54.970'N   5°31.924'E  @ 12:10:20 UTC,  1648 m
    punt 1:  51°14.206'N   5°10.087'E  @ 12:30:14 UTC,   873 m
    punt 2:  51°22.957'N   4°54.337'E  @ 12:43:17 UTC,   715 m
    punt 3:  51°11.715'N   5°18.237'E  @ 13:14:57 UTC,  1189 m
    punt 4:  51°20.133'N   5°56.498'E  @ 13:56:23 UTC,  1116 m
    punt 5:  51°10.220'N   5°34.404'E  @ 14:13:18 UTC,   982 m
    Finish:  50°58.182'N   5°21.422'E  @ 14:22:22 UTC,   185 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   43.8 km 325° @ 132.2 km/h
    been 2:   24.5 km 312° @ 112.5 km/h
    been 3:   34.7 km 127° @  65.8 km/h
    been 4:   47.2 km  70° @  68.3 km/h
    been 5:   31.6 km 235° @ 112.1 km/h
    been 6:   27.0 km 214° @ 178.6 km/h
Afgelegde afstand:                   208.8 km
Duur:                                02:12:02
Gemiddelde snelheid:                 94.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         593.0 m
Finishhoogte:                        185.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          408 m
Totale score afstand:                208.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°04.916'N   5°19.108'E = 344° 12.9 km van vertrek
    tijd:    12:22:53 UTC
    alti:    1311 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.269'N   5°23.093'E =  87° 1.2 km van vertrek
    tijd:    14:22:53 UTC
    alti:    72 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.6 km/h
Hoogteverlies:             1239 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 202.3 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E    65.1 km 325°
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    33.8 km 133°
    punt 3:  BERINGE NL        51°20.350'N   5°56.570'E    46.3 km  69°
    punt 4:  BOCHOLT BE        51°10.351'N   5°34.732'E    31.5 km 234°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.656'N   5°22.959'E    25.7 km 212°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK         @ 12:11:07 UTC,  1595 m
    punt 1:  WEELDE AERO       niet gerond
    afbreekpunt: 51°22.789'N   4°57.985'E  @ 12:41:10 UTC, 780 m : 62.7 km 125.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        62.7 km
Duur van de proef:        00:30:03
Gemiddelde snelheid:      125.2 km/h
Start hoogte:             593 m
Hoogte passeren start:    1595 m
Hoogte aan break-punt:    780 m
Hoogteverlies over proef: -187 m
Totale score afstand:     62.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.8 km
Been 1:   53.0 km
Been 2:   54.4 km
Totaal:  180.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:31:42 UTC
    einde: 14:24:53 UTC
    duur:  02:53:11

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     593 m @ 11:31:42 UTC
    hoog punt:    1661 m @ 12:10:44 UTC
    hoogtewinst:  1068 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:10:49  bearing 88.4°
    Tweede punt: 12:47:29  bearing 28.6°
    Totale hoek: -59.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6550

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs