CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-05-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 807,7 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/05/2023
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type: VENTUS C Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3
Logger file: 2023-05-28-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 369
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:57:28
Duurvlucht : 02:53:11
Vrije vlucht : 208.8 km
Fasttrack : 93.6 kmh
Driehoek : 180.2 km
Hoogtewinst : 1068.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.231'N 5°22.097'E
tijd: 11:27:25 UTC
alti: -15 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.347'N 5°25.412'E = 87° 3.9 km van vertrek
tijd: 11:31:42 UTC
alti: 593 m
Landingspunt
pos.: 50°58.241'N 5°22.696'E = 88° 0.7 km van vertrek
tijd: 14:24:53 UTC
alti: -8 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 02:57:28
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°54.970'N 5°31.924'E @ 12:10:20 UTC, 1648 m
punt 1: 51°14.206'N 5°10.087'E @ 12:30:14 UTC, 873 m
punt 2: 51°22.957'N 4°54.337'E @ 12:43:17 UTC, 715 m
punt 3: 51°11.715'N 5°18.237'E @ 13:14:57 UTC, 1189 m
punt 4: 51°20.133'N 5°56.498'E @ 13:56:23 UTC, 1116 m
punt 5: 51°10.220'N 5°34.404'E @ 14:13:18 UTC, 982 m
Finish: 50°58.182'N 5°21.422'E @ 14:22:22 UTC, 185 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 43.8 km 325° @ 132.2 km/h
been 2: 24.5 km 312° @ 112.5 km/h
been 3: 34.7 km 127° @ 65.8 km/h
been 4: 47.2 km 70° @ 68.3 km/h
been 5: 31.6 km 235° @ 112.1 km/h
been 6: 27.0 km 214° @ 178.6 km/h
Afgelegde afstand: 208.8 km
Duur: 02:12:02
Gemiddelde snelheid: 94.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 593.0 m
Finishhoogte: 185.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 408 m
Totale score afstand: 208.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°04.916'N 5°19.108'E = 344° 12.9 km van vertrek
tijd: 12:22:53 UTC
alti: 1311 m
Finishpunt
pos.: 50°58.269'N 5°23.093'E = 87° 1.2 km van vertrek
tijd: 14:22:53 UTC
alti: 72 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 93.6 km/h
Hoogteverlies: 1239 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 202.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 65.1 km 325°
punt 2: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 33.8 km 133°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.3 km 69°
punt 4: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 31.5 km 234°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.656'N 5°22.959'E 25.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 12:11:07 UTC, 1595 m
punt 1: WEELDE AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°22.789'N 4°57.985'E @ 12:41:10 UTC, 780 m : 62.7 km 125.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 62.7 km
Duur van de proef: 00:30:03
Gemiddelde snelheid: 125.2 km/h
Start hoogte: 593 m
Hoogte passeren start: 1595 m
Hoogte aan break-punt: 780 m
Hoogteverlies over proef: -187 m
Totale score afstand: 62.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 72.8 km
Been 1: 53.0 km
Been 2: 54.4 km
Totaal: 180.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:31:42 UTC
einde: 14:24:53 UTC
duur: 02:53:11
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 593 m @ 11:31:42 UTC
hoog punt: 1661 m @ 12:10:44 UTC
hoogtewinst: 1068 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:10:49 bearing 88.4°
Tweede punt: 12:47:29 bearing 28.6°
Totale hoek: -59.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6550
| |||||||||||||||||||||