CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 590,0 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 150.79 km Score: 590,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Obgn 2023

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijdluchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-PU3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: pu3
Logger file:    2023-05-29-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  397

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:00:17
Duurvlucht     : 03:57:23
Vrije vlucht   :  154.0 km
Fasttrack      :   61.2 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.101'E
    tijd: 11:51:41 UTC
    alti: -48 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.471'N   5°25.183'E =  58° 4.3 km van vertrek
    tijd: 11:54:35 UTC
    alti: 570 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.251'N   5°22.711'E =  88° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:51:58 UTC
    alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:00:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.096'N   5°30.606'E  @ 12:37:48 UTC,   843 m
    punt 1:  51°10.885'N   5°14.343'E  @ 13:53:39 UTC,   537 m
    punt 2:  51°20.639'N   4°57.991'E  @ 14:21:39 UTC,   876 m
    punt 3:  51°10.128'N   5°08.671'E  @ 14:42:44 UTC,   720 m
    punt 4:  51°13.608'N   5°37.405'E  @ 15:25:29 UTC,   764 m
    Finish:  50°58.199'N   5°21.469'E  @ 15:51:01 UTC,    57 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.5 km 329° @  28.9 km/h
    been 2:   26.2 km 314° @  56.2 km/h
    been 3:   23.1 km 147° @  65.8 km/h
    been 4:   34.1 km  79° @  47.8 km/h
    been 5:   34.1 km 213° @  80.1 km/h
Afgelegde afstand:                   154.0 km
Duur:                                03:13:13
Gemiddelde snelheid:                 47.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         489.0 m
Finishhoogte:                        57.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          432 m
Totale score afstand:                154.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°07.180'N   5°15.685'E = 336° 18.2 km van vertrek
    tijd:    13:49:24 UTC
    alti:    685 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.819'N   5°23.533'E =  57° 2.0 km van vertrek
    tijd:    15:49:25 UTC
    alti:    240 m
Grootste afstand in 2 uur: 122.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    61.2 km/h
Hoogteverlies:             445 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 176.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   51°00.415'N   5°24.946'E    32.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:06:49 UTC,   753 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°20.672'N   4°58.065'E  @ 14:21:36 UTC, 868 m : 60.1 km 48.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        60.1 km
Duur van de proef:        01:14:47
Gemiddelde snelheid:      48.2 km/h
Start hoogte:             297 m
Hoogte passeren start:    753 m
Hoogte aan break-punt:    868 m
Hoogteverlies over proef: -571 m
Totale score afstand:     60.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:54:35 UTC
    einde: 15:51:58 UTC
    duur:  03:57:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     226 m @ 13:35:21 UTC
    hoog punt:    1068 m @ 14:02:48 UTC
    hoogtewinst:   842 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:30:41  bearing 90.1°
    Tweede punt: 14:21:45  bearing 34.1°
    Totale hoek: -56.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4250

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs