CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 590,0 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/05/2023
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type: VENTUSC/17M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3
Logger file: 2023-05-29-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 397
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:00:17
Duurvlucht : 03:57:23
Vrije vlucht : 154.0 km
Fasttrack : 61.2 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.238'N 5°22.101'E
tijd: 11:51:41 UTC
alti: -48 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.471'N 5°25.183'E = 58° 4.3 km van vertrek
tijd: 11:54:35 UTC
alti: 570 m
Landingspunt
pos.: 50°58.251'N 5°22.711'E = 88° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:51:58 UTC
alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:00:17
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°54.096'N 5°30.606'E @ 12:37:48 UTC, 843 m
punt 1: 51°10.885'N 5°14.343'E @ 13:53:39 UTC, 537 m
punt 2: 51°20.639'N 4°57.991'E @ 14:21:39 UTC, 876 m
punt 3: 51°10.128'N 5°08.671'E @ 14:42:44 UTC, 720 m
punt 4: 51°13.608'N 5°37.405'E @ 15:25:29 UTC, 764 m
Finish: 50°58.199'N 5°21.469'E @ 15:51:01 UTC, 57 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 36.5 km 329° @ 28.9 km/h
been 2: 26.2 km 314° @ 56.2 km/h
been 3: 23.1 km 147° @ 65.8 km/h
been 4: 34.1 km 79° @ 47.8 km/h
been 5: 34.1 km 213° @ 80.1 km/h
Afgelegde afstand: 154.0 km
Duur: 03:13:13
Gemiddelde snelheid: 47.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 489.0 m
Finishhoogte: 57.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 432 m
Totale score afstand: 154.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°07.180'N 5°15.685'E = 336° 18.2 km van vertrek
tijd: 13:49:24 UTC
alti: 685 m
Finishpunt
pos.: 50°58.819'N 5°23.533'E = 57° 2.0 km van vertrek
tijd: 15:49:25 UTC
alti: 240 m
Grootste afstand in 2 uur: 122.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 61.2 km/h
Hoogteverlies: 445 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 176.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323°
punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138°
punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87°
finish: HASSELT KIEWIT 51°00.415'N 5°24.946'E 32.8 km 215°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 13:06:49 UTC, 753 m
punt 1: ULICOTEN niet gerond
afbreekpunt: 51°20.672'N 4°58.065'E @ 14:21:36 UTC, 868 m : 60.1 km 48.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 60.1 km
Duur van de proef: 01:14:47
Gemiddelde snelheid: 48.2 km/h
Start hoogte: 297 m
Hoogte passeren start: 753 m
Hoogte aan break-punt: 868 m
Hoogteverlies over proef: -571 m
Totale score afstand: 60.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:54:35 UTC
einde: 15:51:58 UTC
duur: 03:57:23
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 226 m @ 13:35:21 UTC
hoog punt: 1068 m @ 14:02:48 UTC
hoogtewinst: 842 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:30:41 bearing 90.1°
Tweede punt: 14:21:45 bearing 34.1°
Totale hoek: -56.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4250
| |||||||||||||||||||||