CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2023 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1503,2 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2023 Type proef: WW
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D-8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 370.8 km Score: 1503,2 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

luchtruim volgens wedstrijdreglement OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-03-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2023
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BCRNE
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2023-06-03-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:57:12
Duurvlucht     : 04:54:31
Vrije vlucht   :  372.8 km
Fasttrack      :   97.6 kmh
Driehoek       :  255.6 km
Hoogtewinst    : 1687.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.107'E
    tijd: 10:19:50 UTC
    alti: -17 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.233'N   5°24.582'E =  57° 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:22:31 UTC
    alti: 599 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.254'N   5°22.668'E =  86° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:17:02 UTC
    alti: -7 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:57:12
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.042'N   5°22.669'E  @ 10:52:10 UTC,  1388 m
    punt 1:  51°23.713'N   6°09.051'E  @ 12:05:24 UTC,  1123 m
    punt 2:  50°50.062'N   6°18.947'E  @ 12:45:30 UTC,  1173 m
    punt 3:  50°25.384'N   6°00.436'E  @ 13:13:59 UTC,  1491 m
    punt 4:  50°50.442'N   6°18.996'E  @ 13:47:56 UTC,  1132 m
    punt 5:  51°23.614'N   6°09.389'E  @ 14:36:23 UTC,   804 m
    Finish:  50°58.299'N   5°21.695'E  @ 15:16:14 UTC,    90 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   72.0 km  48° @  59.0 km/h
    been 2:   63.5 km 169° @  94.9 km/h
    been 3:   50.7 km 206° @ 106.8 km/h
    been 4:   51.4 km  25° @  90.8 km/h
    been 5:   62.5 km 350° @  77.4 km/h
    been 6:   72.7 km 230° @ 109.5 km/h
Afgelegde afstand:                   372.8 km
Duur:                                04:24:04
Gemiddelde snelheid:                 84.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         301.0 m
Finishhoogte:                        90.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          211 m
Totale score afstand:                372.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°17.868'N   5°57.710'E =  48° 55.2 km van vertrek
    tijd:    11:53:57 UTC
    alti:    1545 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.037'N   6°16.833'E =  92° 64.1 km van vertrek
    tijd:    13:53:57 UTC
    alti:    816 m
Grootste afstand in 2 uur: 195.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.6 km/h
Hoogteverlies:             729 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 370.8 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GEN   50°55.409'N   5°30.379'E
    punt 1:  VENLO BR   51°23.829'N   6°09.340'E    69.6 km  40°
    punt 2:  STOLBERG   50°46.232'N   6°16.916'E    70.3 km 173°
    punt 3:  MALMEDY    50°25.249'N   6°00.580'E    43.4 km 206°
    punt 4:  AKEN TV-   50°46.700'N   6°14.599'E    43.1 km  22°
    punt 5:  VENLO BR   51°23.829'N   6°09.340'E    69.1 km 355°
    punt 6:  AFRIT GE   50°58.641'N   5°32.851'E    63.2 km 222°
    finish:  HASSELT    50°58.199'N   5°22.499'E    12.1 km 266°
    landing: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   75.2 km
Been 1:  108.4 km
Been 2:   72.0 km
Totaal:  255.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:22:31 UTC
    einde: 15:17:02 UTC
    duur:  04:54:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     301 m @ 10:41:39 UTC
    hoog punt:    1988 m @ 13:03:56 UTC
    hoogtewinst:  1687 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:04:58  bearing 64.0°
    Tweede punt: 13:13:59  bearing 115.8°
    Totale hoek: 51.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5632

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs