CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-06-2023 -- Simon BERX -- 2239,7 punten

Database gegevens:

Datum: 10-06-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 6 18m Immatriculatie: OO-YFS
Handicapfactor: 117 Klasse: Open/Ren
Piloot: Simon BERX Club: ALB
Afstand: 655.1 km Score: 2239,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 en clearance crossing beek

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-10-LXV-A70-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 10-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/06/2023
Piloot:         SIMON BERX
Zweefvliegtuig: OO-YFS
Toestel type:   LS 6-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a70
Logger file:    2023-06-10-LXV-A70-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:58:59
Duurvlucht     : 07:54:49
Vrije vlucht   :  655.1 km
Fasttrack      :  122.4 kmh
Opgegeven proef:  283.0 km
Driehoek       :  387.1 km
Hoogtewinst    : 2553.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.221'E
    tijd: 09:22:24 UTC
    alti: 20 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.915'N   5°25.024'E =  69° 3.5 km van vertrek
    tijd: 09:26:34 UTC
    alti: 753 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.256'N   5°22.701'E =  86° 0.6 km van vertrek
    tijd: 17:21:23 UTC
    alti: 37 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 07:58:59
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.964'N   5°25.146'E  @ 09:26:42 UTC,   754 m
    punt 1:  50°38.337'N   4°50.588'E  @ 11:00:26 UTC,  1143 m
    punt 2:  50°06.667'N   4°57.549'E  @ 11:54:28 UTC,  1871 m
    punt 3:  50°20.181'N   7°30.870'E  @ 13:57:41 UTC,  2114 m
    punt 4:  50°12.235'N   5°05.510'E  @ 15:10:05 UTC,  2053 m
    punt 5:  50°38.978'N   6°17.267'E  @ 16:23:52 UTC,  1867 m
    Finish:  51°03.888'N   5°17.187'E  @ 17:14:58 UTC,   888 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   55.8 km 227° @  35.7 km/h
    been 2:   59.3 km 172° @  65.8 km/h
    been 3:  184.1 km  81° @  89.6 km/h
    been 4:  173.3 km 266° @ 143.6 km/h
    been 5:   98.4 km  59° @  80.0 km/h
    been 6:   84.3 km 304° @  99.0 km/h
Afgelegde afstand:                   655.1 km
Duur:                                07:48:16
Gemiddelde snelheid:                 83.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.0 km
Starthoogte:                         753.0 m
Finishhoogte:                        888.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -135 m
Totale score afstand:                655.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°21.828'N   7°04.748'E = 119° 138.4 km van vertrek
    tijd:    13:38:32 UTC
    alti:    2129 m
Finishpunt
    pos.:    50°23.193'N   5°34.979'E = 167° 66.7 km van vertrek
    tijd:    15:38:33 UTC
    alti:    1628 m
Grootste afstand in 2 uur: 244.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   122.4 km/h
Hoogteverlies:             501 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 958.8 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  BEAURAING        50°06.530'N   4°57.530'E   100.2 km 197°
    punt 2:  ELZ              50°25.650'N   8°00.650'E   220.4 km  80°
    punt 3:  GIVET            50°08.120'N   4°49.620'E   229.2 km 263°
    punt 4:  NURBURGRING      50°20.530'N   6°55.780'E   151.8 km  80°
    punt 5:  HOOGSTRATEN      51°24.120'N   4°45.750'E   192.8 km 309°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    64.4 km 138°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 09:50:24 UTC,   759 m
    punt 1:  BEAURAING        @ 11:54:30 UTC,  1860 m :   99.7 km   48.2 km/h
    punt 2:  ELZ              niet gerond
    afbreekpunt: 50°20.256'N   7°30.848'E  @ 13:57:45 UTC, 2108 m : 183.2 km 89.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        283.0 km
Duur van de proef:        04:07:21
Gemiddelde snelheid:      68.6 km/h
Start hoogte:             513 m
Hoogte passeren start:    759 m
Hoogte aan break-punt:    2108 m
Hoogteverlies over proef: -1595 m
Totale score afstand:     283.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  134.6 km
Been 1:  144.1 km
Been 2:  108.4 km
Totaal:  387.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:26:34 UTC
    einde: 17:21:23 UTC
    duur:  07:54:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     196 m @ 10:38:29 UTC
    hoog punt:    2749 m @ 14:25:02 UTC
    hoogtewinst:  2553 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:54:25  bearing 158.9°
    Tweede punt: 17:15:02  bearing 71.7°
    Totale hoek: -87.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 14820

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs