CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-06-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1397,7 punten

Database gegevens:

Datum: 10-06-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 422.8 km Score: 1397,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Toch maar gegaan voor het avontuur: travel by glider. Editie: ga eens op bezoek bij je schoonouders als je madam toch moet werken. Al is het op dit moment nog maar half gelukt, nu morgen nog vlot terug geraken. In de week zitten twijfelen wat te doen, maar de kilometers ondergeschikt gemaakt met het idee, die onthou je langer! De meteo kleurboek gaf dat het heel goed ging worden maar in het begin en eigenlijk heel de tijd had ik niet dat gevoel. Ja de baro qua hoogte zegt anders, 2300m heb je niet elk weekend, maar de bellen waren in mijn ogen wat rommelig. En met de out was het heel de dag tegen de wind die er wel was. Initieel plan was om na beek nog een streep te trekken in de Ardennen, maar gezien de snelheid op dat moment beslist om direct het oosten te gaan verkennen. Over de Rijn werd het er niet beter op en toch wel wat met de handrem op. Was toen al lang duidelijk dat het niet de grote vlucht ging worden. Vooraf contact gehad met Elz en een eerste keer bij het passeren al eens gekeken hoe het eruit zag. Eens 290km van Weelde terug gedraaid. Na wat foto's van ulrike's beslist om niet het laatste eruit te halen en "op tijd" te landen. Zeer warm ontvangst in Elz! Zeer hielpen met poetsen, boden plaats in hangar aan. Morgen om 11a12 heb ik een sleep, benieuwd of dat dat met dit weer niet net iets te vroeg gaat zijn. Eerste keer proeven van reizen per zwerver tot nu toe geslaagd

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 en contact en approval beek approach voor crossing

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-10-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 10-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/06/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-06-10-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:59:41
Duurvlucht     : 05:53:00
Vrije vlucht   :  422.8 km
Fasttrack      :   85.8 kmh
Opgegeven proef:  197.4 km
Hoogtewinst    : 2021.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.564'N   4°57.092'E
    tijd: 10:34:31 UTC
    alti: 6 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.629'N   4°59.313'E =  87° 2.6 km van vertrek
    tijd: 10:39:11 UTC
    alti: 611 m
Landingspunt 
    pos.: 50°25.630'N   8°00.773'E = 115° 240.0 km van vertrek
    tijd: 16:34:12 UTC
    alti: 193 m
Afstand take-off tot landing: 240.0
Totale vluchtduur: 05:59:41
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.415'N   4°53.685'E  @ 10:54:05 UTC,  1000 m
    punt 1:  50°58.082'N   5°25.162'E  @ 11:59:28 UTC,  1880 m
    punt 2:  50°50.808'N   6°14.221'E  @ 12:39:00 UTC,  1681 m
    punt 3:  50°26.914'N   6°42.204'E  @ 13:26:44 UTC,  2176 m
    punt 4:  50°29.363'N   8°51.900'E  @ 15:23:54 UTC,  1498 m
    punt 5:  50°17.239'N   7°53.037'E  @ 16:07:51 UTC,  1292 m
    Finish:  50°27.421'N   8°02.616'E  @ 16:25:37 UTC,   734 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   59.6 km 142° @  54.7 km/h
    been 2:   59.1 km 103° @  89.7 km/h
    been 3:   55.2 km 143° @  69.4 km/h
    been 4:  153.5 km  87° @  78.6 km/h
    been 5:   73.3 km 252° @ 100.1 km/h
    been 6:   22.0 km  31° @  74.4 km/h
Afgelegde afstand:                   422.8 km
Duur:                                05:31:32
Gemiddelde snelheid:                 76.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 241.0 km
Starthoogte:                         543.0 m
Finishhoogte:                        734.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -191 m
Totale score afstand:                422.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°30.215'N   7°26.164'E = 119° 200.7 km van vertrek
    tijd:    14:05:11 UTC
    alti:    2292 m
Finishpunt
    pos.:    50°17.322'N   7°55.671'E = 119° 242.9 km van vertrek
    tijd:    16:05:12 UTC
    alti:    1352 m
Grootste afstand in 2 uur: 171.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    85.8 km/h
Hoogteverlies:             940 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 617.3 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS       51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  MENDIG       50°21.950'N   7°18.760'E   197.4 km 123°
    punt 2:  PUSSEMANGE   49°48.720'N   4°52.280'E   185.2 km 251°
    finish:  ELZ          50°25.650'N   8°00.650'E   234.7 km  72°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS       @ 10:59:25 UTC,   885 m
    punt 1:  MENDIG       @ 14:10:41 UTC,  1839 m :  197.4 km   61.9 km/h
    punt 2:  PUSSEMANGE   niet gerond
    afbreekpunt: 50°30.525'N   7°36.872'E  @ 14:10:41 UTC, 1839 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        197.4 km
Duur van de proef:        03:11:16
Gemiddelde snelheid:      61.9 km/h
Start hoogte:             543 m
Hoogte passeren start:    885 m
Hoogte aan break-punt:    1839 m
Hoogteverlies over proef: -1296 m
Totale score afstand:     197.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   33.4 km
Been 1:   22.0 km
Been 2:   23.2 km
Totaal:   78.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:41:12 UTC
    einde: 16:34:12 UTC
    duur:  05:53:00

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     535 m @ 11:03:46 UTC
    hoog punt:    2556 m @ 13:33:58 UTC
    hoogtewinst:  2021 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:54:03  bearing 27.6°
    Tweede punt: 13:26:44  bearing 107.0°
    Totale hoek: 79.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10636

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs