CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-06-2023 -- Glenn HOSTENS -- 1731,0 punten

Database gegevens:

Datum: 10-06-2023 Type proef: OP
Toestel: ASW 19 Immatriculatie: D-6925
Handicapfactor: 100 Klasse: Standaard
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 346.2 km Score: 1731,0 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een dag weer! Niet gedacht dat het zo goed zou kunnen zijn bij temperaturen van 30°C in België... Er werd een hoge basis van 2700 m voorspeld dus iedereen keek er naar uit om in de Ardennen hoog in de golf 5 te kunnen vliegen. Ging ook mijn personal record worden. Totdat Skeyes beslist om de golf 5 toch niet vrij te stellen om een belachelijke, schijnbaar niet geldige reden... Was echt triestig want zulke dagen met zo'n hoge basis komen maar bijzonder weinig voor op een jaar in België. Pas gestart om 13u30 omdat het ervoor een gepruts was om in het blauw in de lucht te blijven en daar had ik geen goesting in in die warmte en hete zon. In de corridor in het zuiden werd het eventjes wat moeilijker door de overontwikkeling op die plaats maar in de Ardennen wachtte het hammerwetter op ons :)) Wat een zaligheid zo hoog vliegen (had natuurlijk nog 600 m hoger gekunnen in de golf 5 als deze open was...). 10 km verder gevlogen dan keerpunt Bastogne tot aan de Luxemburgse grens omdat het er zo goed was. Vandaaruit, na 45° uit koers te gaan op het volgende keerpunt, aansluiting gevonden op een fantastische wolkenstraat die me 70 km lang op dezelfde hoogte hield rechtstreeks tot aan het volgende keerpunt. Resulterend in een been van 78 km aan 131 km/h gemiddeld! Eerste keer dat ik eens zo'n lange wolkenstraat had :)) Wat een zaligheid!! Daarna werd het even heel lastig door overontwikkeling op deze plaats met als gevolg een dieptepuntje op de barogram van 350 m grond. Gelukkig op tijd uitgeweken en de aansluiting terug gevonden met het betere weer. Richting Goetsenhoven was het dan plots terug blauw (was blijkbaar quasi gedurende de volledige dag blauw hier). Maar gelukkig pompte het nog goed in het blauw waardoor er nog hoop was om het laatste keerpunt Keiheuvel te kunnen halen. Ter hoogte van Sint-Truiden werd al snel zichtbaar dat er in de kempen terug mooie dikke cumuli waren dus ging goed komen. Ook achter dit keerpunt nog een beetje verder gevlogen tot vlakbij de Nederlandse grens om de 400 km vrije vlucht vol te maken :) Was een geweldige dag met standaard pompen van gemiddeld 2 à 3 m/s wat weer resulteerde in een hoge gemiddelde snelheid van 81 km/h over 400 km zonder waterballast :)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief, KB uitgeluisterd

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/282598
Igc-file: 2023-06-10-LXN-G97-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 10-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/06/2023
Piloot:         GLENN.HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-6925
Toestel type:   ASW 19    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation  s/n: g97
Logger file:    2023-06-10-LXN-G97-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  334

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:06:54
Duurvlucht     : 05:01:58
Vrije vlucht   :  406.1 km
Fasttrack      :  102.3 kmh
Opgegeven proef:  346.2 km
Driehoek       :  278.9 km
Hoogtewinst    : 1556.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.769'N   4°57.120'E
    tijd: 11:28:54 UTC
    alti: 75 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°48.446'N   5°02.502'E =  64° 7.0 km van vertrek
    tijd: 11:33:50 UTC
    alti: 588 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.951'N   4°57.602'E =  59° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:35:48 UTC
    alti: 76 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:06:54
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°48.529'N   5°02.587'E  @ 11:34:02 UTC,   591 m
    punt 1:  50°06.677'N   4°57.454'E  @ 12:44:03 UTC,  1665 m
    punt 2:  49°58.021'N   5°46.984'E  @ 13:25:59 UTC,  1428 m
    punt 3:  50°13.769'N   4°46.396'E  @ 14:01:35 UTC,  1464 m
    punt 4:  50°16.254'N   5°02.829'E  @ 14:13:47 UTC,   723 m
    punt 5:  51°15.789'N   5°12.710'E  @ 15:47:55 UTC,  1768 m
    Finish:  50°46.200'N   4°56.618'E  @ 16:34:08 UTC,   238 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   77.8 km 184° @  66.7 km/h
    been 2:   61.3 km 105° @  87.7 km/h
    been 3:   77.9 km 292° @ 131.3 km/h
    been 4:   20.1 km  77° @  98.7 km/h
    been 5:  111.0 km   6° @  70.7 km/h
    been 6:   58.0 km 199° @  75.3 km/h
Afgelegde afstand:                   406.1 km
Duur:                                05:00:06
Gemiddelde snelheid:                 81.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         588.0 m
Finishhoogte:                        238.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          350 m
Totale score afstand:                406.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°05.308'N   5°04.368'E = 174° 77.3 km van vertrek
    tijd:    12:51:23 UTC
    alti:    2042 m
Finishpunt
    pos.:    50°45.296'N   4°58.815'E = 144° 3.4 km van vertrek
    tijd:    14:51:23 UTC
    alti:    1056 m
Grootste afstand in 2 uur: 204.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.3 km/h
Hoogteverlies:             986 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 350.2 km  GELDIG
    vertrek: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    start:   GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  BEAURING   50°06.530'N   4°57.530'E    74.9 km 180°
    punt 2:  BASTOGNE   50°00.120'N   5°41.030'E    53.3 km 103°
    punt 3:  BEAURING   50°06.530'N   4°57.530'E    53.3 km 283°
    punt 4:  KEIHEVEL   51°10.852'N   5°13.245'E   120.7 km   9°
    finish:  GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E    48.0 km 203°
    landing: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSVEN   @ 11:45:34 UTC,  1460 m
    punt 1:  BEAURING   @ 12:44:03 UTC,  1665 m :   74.4 km   76.4 km/h
    punt 2:  BASTOGNE   @ 13:25:47 UTC,  1438 m :   52.3 km   75.1 km/h
    punt 3:  BEAURING   @ 13:55:11 UTC,  1888 m :   52.3 km  106.7 km/h
    punt 4:  KEIHEVEL   @ 15:42:11 UTC,  1870 m :  119.7 km   67.1 km/h
    finish:  GOETSVEN   @ 16:30:39 UTC,   316 m :   47.5 km   58.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        346.2 km
Duur van de proef:        04:45:05
Gemiddelde snelheid:      72.9 km/h
Start hoogte:             555 m
Hoogte passeren start:    1460 m
Hoogte passeren finish:   316 m
Hoogteverlies over proef: 239 m
Totale score afstand:     346.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   78.1 km
Been 1:   83.6 km
Been 2:  117.1 km
Totaal:  278.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:33:50 UTC
    einde: 16:35:48 UTC
    duur:  05:01:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     555 m @ 11:34:14 UTC
    hoog punt:    2111 m @ 13:45:15 UTC
    hoogtewinst:  1556 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:00:23  bearing 165.4°
    Tweede punt: 15:47:51  bearing 51.3°
    Totale hoek: -114.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12001

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs