CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-06-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 3400,7 punten

Database gegevens:

Datum: 10-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 1037.2 km Score: 3400,7 pt
Vertrekpunt: LSZN (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
The forecast was spot on today: warm air advection south of the Kraichgau with possible spreadouts in the Jura, Black Forest and in the eastern part of the Swabian Alb. On the other hand, everything between the Ardennes and Pfälzer Wald should be really good. Thus I decided to declare a 800km "out-and-return" with two alignment turnpoints near Pforzheim. The chosen turnpoint in the North West was St. Vith at the border between Germany and Belgium. Long story short: The departure into the Black Forest had some nice energy lines, decent cloudbase but slightly broken climbs and off course the obligatory big blue hole around Winzeln :-) As soon as I approached Pforzheim, first clouds popped up and helped to cross the Rhine Valley. As soon as the Ventus and I came near the mighty Pfälzerwald climbrates trippled and life became easy... very easy. Progress was fast, thus I decided to continue after my turnpoint as far as Belgian airspace would allow. Finally, 15 km East of Liège, I turned around, about 400km of Hausen am Albis. The way back was pretty similar: Ardennes, Eiffel, Saarland and Pfälzerwald passed along at warpspeed and even the Rhine Valley, Kraichgau and Black Forest had improved significantly. In the end a long final glide along a single shower at the southern edge of the Black Forest finally gave me some time to relax. What a great day!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

DABS en Notams gecontroleerd, Baumholder niet actief (navraag bij Langen Info), xpdr en radio aan bij Hahn, luchtruim Ardennen volgende LFAG status

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-10-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 10-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/06/2023
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2023-06-10-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:50:02
Duurvlucht     : 09:20:44
Vrije vlucht   : 1037.2 km
Fasttrack      :  138.3 kmh
Opgegeven proef:  805.7 km
Driehoek       :  579.2 km
Hoogtewinst    : 1876.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LSZN  Hausen Am Albis        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 47°14.312'N   8°31.198'E
    tijd: 07:52:51 UTC
    alti: 573 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 47°15.158'N   8°15.901'E = 275° 19.3 km van vertrek
    tijd: 08:03:51 UTC
    alti: 2006 m
Landingspunt 
    pos.: 47°14.314'N   8°30.914'E = 271° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:42:53 UTC
    alti: 584 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 09:50:02
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 11.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  47°31.197'N   7°59.790'E  @ 08:22:09 UTC,  1965 m
    punt 1:  48°57.784'N   8°42.107'E  @ 10:03:21 UTC,  1173 m
    punt 2:  50°31.686'N   5°44.109'E  @ 12:18:54 UTC,  1929 m
    punt 3:  48°53.659'N   8°42.241'E  @ 14:47:42 UTC,  1544 m
    punt 4:  47°40.350'N   7°57.347'E  @ 15:56:06 UTC,  2296 m
    punt 5:  48°13.694'N   8°09.930'E  @ 16:34:53 UTC,  2278 m
    Finish:  47°14.302'N   8°32.072'E  @ 17:42:08 UTC,   754 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  168.8 km  18° @ 100.1 km/h
    been 2:  275.7 km 310° @ 122.0 km/h
    been 3:  280.8 km 129° @ 113.2 km/h
    been 4:  146.8 km 202° @ 128.7 km/h
    been 5:   63.7 km  14° @  98.6 km/h
    been 6:  113.5 km 166° @ 101.3 km/h
Afgelegde afstand:                   1049.3 km
Duur:                                09:19:59
Gemiddelde snelheid:                 112.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 50.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         1965.0 m
Finishhoogte:                        754.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1211 m
Totale score afstand:                1037.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°17.155'N   8°03.053'E = 352° 230.3 km van vertrek
    tijd:    10:47:42 UTC
    alti:    1575 m
Finishpunt
    pos.:    50°11.615'N   6°24.150'E = 335° 363.6 km van vertrek
    tijd:    12:47:42 UTC
    alti:    1721 m
Grootste afstand in 2 uur: 276.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   138.3 km/h
Hoogteverlies:             -146 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 805.7 km  GELDIG
    vertrek:                                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   SISSELER FABRIK                  47°32.983'N   7°58.867'E
    punt 1:  PFORZHEIM KATHARINENTHALER HOF   48°55.833'N   8°42.417'E   162.7 km  19°
    punt 2:  EX7                              50°20.000'N   6°10.000'E   240.8 km 311°
    punt 3:  PFORZHEIM BF                     48°53.617'N   8°42.200'E   243.4 km 130°
    finish:  SISSELER FABRIK                  47°32.983'N   7°58.867'E   158.8 km 200°
    landing:                                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   SISSELER FABRIK                  @ 08:23:42 UTC,  1712 m
    punt 1:  PFORZHEIM KATHARINENTHALER HOF   @ 10:01:42 UTC,  1211 m :  162.7 km   99.6 km/h
    punt 2:  EX7                              @ 12:20:57 UTC,  1783 m :  240.8 km  103.8 km/h
    punt 3:  PFORZHEIM BF                     @ 14:47:43 UTC,  1544 m :  243.4 km   99.5 km/h
    finish:  SISSELER FABRIK                  @ 17:16:00 UTC,  1885 m :  158.8 km   64.2 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        805.7 km
Duur van de proef:        08:52:18
Gemiddelde snelheid:      90.8 km/h
Start hoogte:             1712 m
Hoogte passeren start:    1712 m
Hoogte passeren finish:   1885 m
Hoogteverlies over proef: -173 m
Totale score afstand:     805.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  162.2 km
Been 1:  254.9 km
Been 2:  162.2 km
Totaal:  579.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:22:09 UTC
    einde: 17:42:53 UTC
    duur:  09:20:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     672 m @ 10:38:40 UTC
    hoog punt:    2548 m @ 15:51:14 UTC
    hoogtewinst:  1876 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 50100

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs