CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-04-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1006,6 punten

Database gegevens:

Datum: 09-04-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 304.5 km Score: 1006,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
En dan nu de eerste "echte" vlucht met de 29. Gisteren de lange rit naar het zuiden, vandaag gaven ze goed weer en er dus maar direct van geprofiteerd. Alles is wel nog een beetje wennen, het opbouwen, waar alles in het cockpit juist leggen, de nieuwe indelingen van de instrumenten... Een vlucht in het teken van gewoon worden en op het gemak, of zoals sommige wielrenners het zouden zeggen "ik moet just niks". Rustig in de rij en tegen 12u30 weg. Direct een grote smile door het coole uitzicht. De alpen met sneeuw is toch nog heel anders dan in de zomer. Op de top van tete de cigurat gezien hoe een tourskieren zijn skies aan deed voor zijn freeride afdalen, dat had ik nog niet gezien. Wat verlegt richting het noord oosten maar vond het stijgen toch niet echt goed. Dan beslist om eerst even naar het zuiden te gaan met het idee om later dan de Briancon vallei in te duiken (uit er dus niet meer van gekomen is). Rustig dobberen onder de wolken en de beste flapsetting wat proberen. Er stond een mooie lijn over het plateau en deze wat afgevlogen maar opnieuw vond ik het stijgen niet echt goed. Bij Vinon terug gedraaid en vrij klassiek terug langs het parcour, wel op het gemak. Eens in de barcelonnete vallei mezelf goed mispakt/fout gemaakt. Met het idee het kom wel en toch niks gevonden werd het lager bij de grand berard en ik begon me ook wat minder te voelen. De lange rit van gisteren speelde toch parte. Via pain du sucre wel terug naar boven geraak, dus wel via een grote omweg, maar het beste was eraf. Me laten vangen was misschien het voorteken dat ik me niet meer zo lekker voelde. NOg even door gevlogen maar toen toch maar beslist dat ik me niet meer echt fit to fly voelde en dus om 17u20 geland toen de Cu en het plafont nog hoog was en het eigenlijk nog goed was. Landing was nog wel klein opstakel, iemand met wiel binnen geland en lag nog in midden van de piste.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/Qzka26RgVSdyZSYm6
Igc-file: 2023-04-09-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 09-04-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/04/2023
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-04-09-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:43:14
Duurvlucht     : 04:34:55
Vrije vlucht   :  304.5 km
Fasttrack      :   96.7 kmh
Driehoek       :  158.3 km
Hoogtewinst    : 1702.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.837'E
    tijd: 10:38:07 UTC
    alti: 1073 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.468'N   6°41.537'E =  56° 7.5 km van vertrek
    tijd: 10:46:26 UTC
    alti: 2201 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.238'N   6°36.375'E = 275° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:21:21 UTC
    alti: 1085 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:43:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°33.966'N   6°47.412'E  @ 11:33:19 UTC,  3165 m
    punt 1:  43°43.519'N   5°52.426'E  @ 12:57:01 UTC,  2046 m
    punt 2:  44°11.329'N   6°32.124'E  @ 13:53:47 UTC,  2612 m
    punt 3:  44°26.596'N   6°29.812'E  @ 14:06:21 UTC,  2412 m
    punt 4:  44°20.180'N   6°43.684'E  @ 14:36:59 UTC,  2973 m
    punt 5:  44°36.079'N   6°48.134'E  @ 15:00:26 UTC,  3314 m
    Finish:  44°23.210'N   6°32.753'E  @ 15:13:38 UTC,  1934 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  118.8 km 218° @  85.1 km/h
    been 2:   74.0 km  46° @  78.2 km/h
    been 3:   28.4 km 354° @ 135.8 km/h
    been 4:   21.9 km 123° @  42.9 km/h
    been 5:   30.0 km  11° @  76.8 km/h
    been 6:   31.4 km 221° @ 142.6 km/h
Afgelegde afstand:                   304.5 km
Duur:                                03:40:19
Gemiddelde snelheid:                 82.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 24.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.4 km
Starthoogte:                         2201.0 m
Finishhoogte:                        1934.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          267 m
Totale score afstand:                304.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°18.028'N   6°26.054'E = 236° 17.2 km van vertrek
    tijd:    12:13:15 UTC
    alti:    2969 m
Finishpunt
    pos.:    44°24.399'N   6°39.050'E =  53° 3.7 km van vertrek
    tijd:    14:13:15 UTC
    alti:    2396 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.7 km/h
Hoogteverlies:             573 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   44.3 km
Been 1:   69.7 km
Been 2:   44.3 km
Totaal:  158.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:46:26 UTC
    einde: 15:21:21 UTC
    duur:  04:34:55

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1787 m @ 13:11:41 UTC
    hoog punt:    3489 m @ 14:44:56 UTC
    hoogtewinst:  1702 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4628

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs