CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-04-2023 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1094,8 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 09/04/2023
Piloot: IVO DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: DKJNU
Toestel type: DISCUS 2T Klasse: NKN
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: bmt
Logger file: 2023-04-09-NAV-BMT-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:21:10
Duurvlucht : 04:07:08
Vrije vlucht : 295.6 km
Fasttrack : 88.0 kmh
Hoogtewinst : 1046.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.560'N 4°57.084'E
tijd: 11:08:17 UTC
alti: -68 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°25.374'N 4°56.592'E = 350° 3.4 km van vertrek
tijd: 11:11:08 UTC
alti: 437 m
Landingspunt
pos.: 51°23.538'N 4°56.949'E = 255° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:29:27 UTC
alti: -52 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:21:10
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°24.377'N 4°58.036'E @ 11:22:19 UTC, 733 m
punt 1: 51°10.791'N 5°02.311'E @ 12:00:07 UTC, 733 m
punt 2: 50°56.006'N 5°21.994'E @ 12:35:31 UTC, 1210 m
punt 3: 51°39.090'N 4°44.441'E @ 13:40:51 UTC, 1123 m
punt 4: 51°07.575'N 5°11.535'E @ 14:34:56 UTC, 1225 m
punt 5: 51°32.388'N 4°46.449'E @ 15:09:28 UTC, 1050 m
Finish: 51°24.458'N 5°00.953'E @ 15:21:41 UTC, 551 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 25.7 km 169° @ 40.8 km/h
been 2: 35.8 km 140° @ 60.7 km/h
been 3: 91.0 km 332° @ 83.6 km/h
been 4: 66.4 km 152° @ 73.6 km/h
been 5: 54.5 km 328° @ 94.6 km/h
been 6: 22.3 km 131° @ 109.6 km/h
Afgelegde afstand: 295.6 km
Duur: 03:59:22
Gemiddelde snelheid: 74.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.8 km
Starthoogte: 733.0 m
Finishhoogte: 551.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 182 m
Totale score afstand: 295.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°05.104'N 5°15.226'E = 148° 40.2 km van vertrek
tijd: 12:55:54 UTC
alti: 1411 m
Finishpunt
pos.: 51°25.492'N 4°57.007'E = 359° 3.6 km van vertrek
tijd: 14:55:54 UTC
alti: 1136 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 88.0 km/h
Hoogteverlies: 275 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 352.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E
punt 1: LEMELERBERG 52°28.050'N 6°20.150'E 147.3 km 37°
punt 2: DRUNEN 51°41.950'N 5°09.950'E 117.2 km 224°
punt 3: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 57.8 km 176°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 30.1 km 324°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 25 @ 13:19:45 UTC, 1200 m
punt 1: LEMELERBERG niet gerond
afbreekpunt: 51°39.045'N 4°44.709'E @ 13:40:41 UTC, 1136 m : 5.3 km 15.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 5.3 km
Duur van de proef: 00:20:56
Gemiddelde snelheid: 15.3 km/h
Start hoogte: 412 m
Hoogte passeren start: 1200 m
Hoogte aan break-punt: 1136 m
Hoogteverlies over proef: -724 m
Totale score afstand: 5.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:22:19 UTC
einde: 15:29:27 UTC
duur: 04:07:08
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 412 m @ 11:44:32 UTC
hoog punt: 1458 m @ 14:22:50 UTC
hoogtewinst: 1046 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:35:34 bearing 86.4°
Tweede punt: 13:40:56 bearing 11.9°
Totale hoek: -74.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6435
| |||||||||||||||||||||