CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-06-2023 -- Bart LEYSEN -- 1805,6 punten

Database gegevens:

Datum: 10-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 519.1 km Score: 1805,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Goeie dag voorspeld, daarom een vrij optimistische proef ingesteld. 1e been door de corridor onder het motto "fighting your demons", die passage door de corridor was mij nog nooit succesvol gelukt. En weer was het er marginaal. steeds tegen de grenzen van het luchtruim en weinig opties om te klimmen, de steengroeve was de redding zodat de aansluiting met de Ardennen wel ging lukken. Gemiddelde snelheid op dat moment : nog geen 50km/u. in had ingeschat om tegen 13u in Ciney te zijn. Nu was het 15u. Nog 200km naar Montabaur dwz 100km/u tegen de wind in als we nog wat tijd reserve wilden houden om terug in Weelde te geraken. Ardennen waren gewoon super. Vanaf het moment golf 2 kunnen klimmen tot max. G2 dan straatjes tot in duitsland. Uiteindelijk toch maar beslist om Montabaur te laten voor wat het was. Eenmaal bij Maastricht wolkenbasis gepakt zodat de final glide naar Weelde een makkie leek. Maar na 3 pogingen om Beek op te roepen was het antwoord "unreadable". Het zenden met mijn radio liep eerder ook al soms slecht maar nu kwam het wel heel slecht uit. Tja, niets aan te doen. Rondvliegen via Venlo dan maar.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpdr in NL

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/281743
Igc-file: 2023-06-10-LXV-A47-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 10-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/06/2023
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2023-06-10-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:58:43
Duurvlucht     : 06:54:31
Vrije vlucht   :  519.1 km
Fasttrack      :  110.9 kmh
Opgegeven proef:  276.2 km
Driehoek       :  456.8 km
Hoogtewinst    : 2316.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.564'N   4°57.100'E
    tijd: 10:13:38 UTC
    alti: 5 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.739'N   4°57.361'E =   8° 2.2 km van vertrek
    tijd: 10:17:50 UTC
    alti: 552 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.551'N   4°57.018'E = 256° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:12:21 UTC
    alti: 17 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:58:43
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.741'N   4°57.297'E  @ 10:17:52 UTC,   547 m
    punt 1:  50°16.126'N   5°02.365'E  @ 13:06:49 UTC,  2054 m
    punt 2:  50°20.849'N   7°09.473'E  @ 14:42:50 UTC,  1696 m
    punt 3:  50°50.324'N   6°09.496'E  @ 15:32:48 UTC,  2551 m
    punt 4:  51°18.293'N   6°10.788'E  @ 15:54:08 UTC,  1000 m
    punt 5:  51°11.905'N   5°09.775'E  @ 16:55:35 UTC,  1337 m
    Finish:  51°24.999'N   4°59.070'E  @ 17:08:16 UTC,   407 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  127.4 km 177° @  45.2 km/h
    been 2:  151.2 km  86° @  94.5 km/h
    been 3:   89.4 km 308° @ 107.4 km/h
    been 4:   51.9 km   2° @ 145.9 km/h
    been 5:   72.0 km 261° @  70.3 km/h
    been 6:   27.3 km 333° @ 129.1 km/h
Afgelegde afstand:                   519.1 km
Duur:                                06:50:24
Gemiddelde snelheid:                 75.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Starthoogte:                         552.0 m
Finishhoogte:                        407.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          145 m
Totale score afstand:                519.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°17.002'N   6°53.954'E = 131° 184.5 km van vertrek
    tijd:    14:33:54 UTC
    alti:    2300 m
Finishpunt
    pos.:    51°12.378'N   5°19.440'E = 129° 33.2 km van vertrek
    tijd:    16:33:54 UTC
    alti:    672 m
Grootste afstand in 2 uur: 221.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.9 km/h
Hoogteverlies:             1628 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 667.1 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  CINEY             50°16.050'N   5°02.230'E   126.2 km 178°
    punt 2:  MONTABAUR         50°25.450'N   7°49.630'E   199.3 km  84°
    punt 3:  WERSHOFEN-EIFEL   50°27.120'N   6°47.150'E    74.0 km 273°
    punt 4:  MEER AFRIT        51°27.200'N   4°43.330'E   182.8 km 308°
    punt 5:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    50.9 km 125°
    finish:  WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E    33.8 km 313°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO       @ 10:26:19 UTC,   512 m
    punt 1:  CINEY             @ 13:06:48 UTC,  2057 m :  125.7 km   47.0 km/h
    punt 2:  MONTABAUR         niet gerond
    afbreekpunt: 50°20.895'N   7°09.479'E  @ 14:42:53 UTC, 1705 m : 150.5 km 94.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        276.2 km
Duur van de proef:        04:16:34
Gemiddelde snelheid:      64.6 km/h
Start hoogte:             512 m
Hoogte passeren start:    512 m
Hoogte aan break-punt:    1705 m
Hoogteverlies over proef: -1193 m
Totale score afstand:     276.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  140.6 km
Been 1:  188.4 km
Been 2:  127.9 km
Totaal:  456.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:17:50 UTC
    einde: 17:12:21 UTC
    duur:  06:54:31

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     343 m @ 10:33:18 UTC
    hoog punt:    2659 m @ 13:57:56 UTC
    hoogtewinst:  2316 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:54:46  bearing 27.4°
    Tweede punt: 13:06:47  bearing 150.7°
    Totale hoek: 123.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 16326

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs