CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-06-2023 -- Bart LEYSEN -- 1771,4 punten
312 Declaratie na begin van vlucht Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 11/06/2023
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2023-06-11-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:33:55
Duurvlucht : 06:33:10
Vrije vlucht : 502.4 km
Fasttrack : 108.1 kmh
Opgegeven proef: 452.7 km
Driehoek : 366.0 km
Hoogtewinst : 1700.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.586'N 4°57.081'E
tijd: 10:37:56 UTC
alti: 6 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.907'N 4°58.014'E = 61° 1.2 km van vertrek
tijd: 10:38:41 UTC
alti: 498 m
Landingspunt
pos.: 51°23.539'N 4°56.969'E = 236° 0.2 km van vertrek
tijd: 17:11:51 UTC
alti: 15 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:33:55
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°23.885'N 4°53.764'E @ 10:50:50 UTC, 1036 m
punt 1: 51°00.154'N 5°20.251'E @ 11:37:43 UTC, 1384 m
punt 2: 51°44.111'N 6°36.145'E @ 13:09:43 UTC, 1656 m
punt 3: 51°46.831'N 7°17.358'E @ 13:37:02 UTC, 1010 m
punt 4: 51°36.286'N 4°41.949'E @ 15:24:57 UTC, 1725 m
punt 5: 51°08.536'N 5°15.569'E @ 16:28:37 UTC, 527 m
Finish: 51°23.698'N 4°55.902'E @ 17:10:31 UTC, 197 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 53.7 km 145° @ 68.8 km/h
been 2: 120.0 km 47° @ 78.3 km/h
been 3: 47.7 km 84° @ 104.8 km/h
been 4: 180.2 km 265° @ 100.2 km/h
been 5: 64.6 km 143° @ 60.9 km/h
been 6: 36.2 km 321° @ 51.9 km/h
Afgelegde afstand: 502.4 km
Duur: 06:19:41
Gemiddelde snelheid: 79.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte: 438.0 m
Finishhoogte: 197.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 241 m
Totale score afstand: 502.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°33.928'N 6°13.325'E = 77° 90.3 km van vertrek
tijd: 12:49:39 UTC
alti: 1744 m
Finishpunt
pos.: 51°47.089'N 5°19.102'E = 30° 50.5 km van vertrek
tijd: 14:49:39 UTC
alti: 886 m
Grootste afstand in 2 uur: 216.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 108.1 km/h
Hoogteverlies: 858 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 554.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E
punt 1: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E 52.5 km 141°
punt 2: BORKENBERGE 51°46.750'N 7°17.120'E 158.2 km 57°
punt 3: PRINSENBEEK 51°36.003'N 4°42.321'E 179.5 km 265°
punt 4: WAUBERG 51°05.007'N 5°27.355'E 77.7 km 137°
punt 5: MEER GRN 51°29.240'N 4°44.200'E 67.4 km 312°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 18.8 km 121°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WEELDE 07 @ 10:51:59 UTC, 953 m
punt 1: ZONHOVEN @ 11:38:59 UTC, 1408 m : 52.5 km 67.0 km/h
punt 2: BORKENBERGE @ 13:37:05 UTC, 1001 m : 158.2 km 80.4 km/h
punt 3: PRINSENBEEK @ 15:25:08 UTC, 1699 m : 179.5 km 99.7 km/h
punt 4: WAUBERG niet gerond
afbreekpunt: 51°08.600'N 5°15.651'E @ 16:28:42 UTC, 520 m : 62.5 km 59.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 452.7 km
Duur van de proef: 05:36:43
Gemiddelde snelheid: 80.7 km/h
Start hoogte: 438 m
Hoogte passeren start: 953 m
Hoogte aan break-punt: 520 m
Hoogteverlies over proef: -82 m
Totale score afstand: 452.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 160.8 km
Been 1: 102.7 km
Been 2: 102.5 km
Totaal: 366.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:38:41 UTC
einde: 17:11:51 UTC
duur: 06:33:10
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 411 m @ 11:17:24 UTC
hoog punt: 2111 m @ 13:53:34 UTC
hoogtewinst: 1700 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:53:09 bearing 80.4°
Tweede punt: 15:25:00 bearing 10.7°
Totale hoek: -69.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15980
| |||||||||||||||||||||