CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-06-2023 -- Bart LEYSEN -- 1771,4 punten

Database gegevens:

Datum: 11-06-2023 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 452.7 km Score: 1771,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Doel van de dag was om het hoge plafond beter te benutten dan zaterdag. Het grote werkpunt voor mezelf blijft toch om het stevige zaagtandprofiel af te vlakken en meer te halen uit de gewonnen hoogte. Vandaag wat minder ballast in de Ventus, vliegen met een hogere vleugelbelasting is ook nog iets wat ik nog niet volledig onder de knie heb, met 100L voelde het terug veel aangenamer. Vanaf Zonhoven tot Niederrhein grotendeels blauw, daarna hele mooie stukken in Duitsland. Eenmaal terug in Weelde dacht ik dat de jojo in de kempen makkelijk ging worden. Een 2m bel overgeslagen om naar een mooie CU te vliegen. Daar was echter niets onder te vinden. Dan maar verder in t blauw en de kleine plukjes proberen, keer op keer zonder resultaat gevolg : laag boven de opstelling van Graspop sukkelen naar boven. Uiteindelijk terug 1600m dus nog steeds het gedacht, "we hebben ons even mispakt, de volgende bel is een 3m naar 2000m" 5min later terug van t zelfde lokaal Keiheuvel gesukkeld om final glide naar Weelde te halen en dan maar rap binnengevlogen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpdr in NL, xpdr 6101 bij Niederrhein en uigeluister 119.110

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-11-LXV-A47-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 11-06-2023



IGC File gegevens:

312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/06/2023
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2023-06-11-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:33:55
Duurvlucht     : 06:33:10
Vrije vlucht   :  502.4 km
Fasttrack      :  108.1 kmh
Opgegeven proef:  452.7 km
Driehoek       :  366.0 km
Hoogtewinst    : 1700.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.586'N   4°57.081'E
    tijd: 10:37:56 UTC
    alti: 6 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.907'N   4°58.014'E =  61° 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:38:41 UTC
    alti: 498 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.539'N   4°56.969'E = 236° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:11:51 UTC
    alti: 15 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:33:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.885'N   4°53.764'E  @ 10:50:50 UTC,  1036 m
    punt 1:  51°00.154'N   5°20.251'E  @ 11:37:43 UTC,  1384 m
    punt 2:  51°44.111'N   6°36.145'E  @ 13:09:43 UTC,  1656 m
    punt 3:  51°46.831'N   7°17.358'E  @ 13:37:02 UTC,  1010 m
    punt 4:  51°36.286'N   4°41.949'E  @ 15:24:57 UTC,  1725 m
    punt 5:  51°08.536'N   5°15.569'E  @ 16:28:37 UTC,   527 m
    Finish:  51°23.698'N   4°55.902'E  @ 17:10:31 UTC,   197 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.7 km 145° @  68.8 km/h
    been 2:  120.0 km  47° @  78.3 km/h
    been 3:   47.7 km  84° @ 104.8 km/h
    been 4:  180.2 km 265° @ 100.2 km/h
    been 5:   64.6 km 143° @  60.9 km/h
    been 6:   36.2 km 321° @  51.9 km/h
Afgelegde afstand:                   502.4 km
Duur:                                06:19:41
Gemiddelde snelheid:                 79.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         438.0 m
Finishhoogte:                        197.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          241 m
Totale score afstand:                502.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°33.928'N   6°13.325'E =  77° 90.3 km van vertrek
    tijd:    12:49:39 UTC
    alti:    1744 m
Finishpunt
    pos.:    51°47.089'N   5°19.102'E =  30° 50.5 km van vertrek
    tijd:    14:49:39 UTC
    alti:    886 m
Grootste afstand in 2 uur: 216.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   108.1 km/h
Hoogteverlies:             858 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 554.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  ZONHOVEN      51°00.728'N   5°22.287'E    52.5 km 141°
    punt 2:  BORKENBERGE   51°46.750'N   7°17.120'E   158.2 km  57°
    punt 3:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E   179.5 km 265°
    punt 4:  WAUBERG       51°05.007'N   5°27.355'E    77.7 km 137°
    punt 5:  MEER GRN      51°29.240'N   4°44.200'E    67.4 km 312°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    18.8 km 121°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 10:51:59 UTC,   953 m
    punt 1:  ZONHOVEN      @ 11:38:59 UTC,  1408 m :   52.5 km   67.0 km/h
    punt 2:  BORKENBERGE   @ 13:37:05 UTC,  1001 m :  158.2 km   80.4 km/h
    punt 3:  PRINSENBEEK   @ 15:25:08 UTC,  1699 m :  179.5 km   99.7 km/h
    punt 4:  WAUBERG       niet gerond
    afbreekpunt: 51°08.600'N   5°15.651'E  @ 16:28:42 UTC, 520 m : 62.5 km 59.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        452.7 km
Duur van de proef:        05:36:43
Gemiddelde snelheid:      80.7 km/h
Start hoogte:             438 m
Hoogte passeren start:    953 m
Hoogte aan break-punt:    520 m
Hoogteverlies over proef: -82 m
Totale score afstand:     452.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  160.8 km
Been 1:  102.7 km
Been 2:  102.5 km
Totaal:  366.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:38:41 UTC
    einde: 17:11:51 UTC
    duur:  06:33:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     411 m @ 11:17:24 UTC
    hoog punt:    2111 m @ 13:53:34 UTC
    hoogtewinst:  1700 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:53:09  bearing 80.4°
    Tweede punt: 15:25:00  bearing 10.7°
    Totale hoek: -69.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15980

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs