CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-06-2023 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1807,3 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/06/2023
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2023-06-10-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:09:51
Duurvlucht : 06:39:41
Vrije vlucht : 542.2 km
Fasttrack : 107.1 kmh
Opgegeven proef: 403.2 km
Driehoek : 191.7 km
Hoogtewinst : 2130.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.720'N 5°12.861'E
tijd: 10:31:06 UTC
alti: 16 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°11.541'N 5°13.633'E = 31° 1.8 km van vertrek
tijd: 10:35:38 UTC
alti: 573 m
Landingspunt
pos.: 51°10.773'N 5°13.057'E = 67° 0.2 km van vertrek
tijd: 17:40:57 UTC
alti: 29 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:09:51
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 10.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°11.597'N 5°12.651'E @ 10:45:09 UTC, 907 m
punt 1: 50°27.012'N 6°47.385'E @ 13:21:42 UTC, 2286 m
punt 2: 49°52.653'N 5°10.290'E @ 14:26:44 UTC, 1763 m
punt 3: 50°28.696'N 6°56.959'E @ 16:19:56 UTC, 2350 m
punt 4: 50°35.677'N 6°19.033'E @ 16:45:27 UTC, 1989 m
punt 5: 50°54.178'N 6°10.356'E @ 17:04:13 UTC, 1541 m
Finish: 51°03.591'N 5°34.313'E @ 17:24:50 UTC, 332 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 138.6 km 126° @ 53.1 km/h
been 2: 132.0 km 242° @ 121.8 km/h
been 3: 143.5 km 62° @ 76.1 km/h
been 4: 46.6 km 286° @ 109.7 km/h
been 5: 35.8 km 344° @ 114.4 km/h
been 6: 45.7 km 293° @ 132.9 km/h
Afgelegde afstand: 542.2 km
Duur: 06:39:41
Gemiddelde snelheid: 81.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 28.3 km
Starthoogte: 907.0 m
Finishhoogte: 332.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 575 m
Totale score afstand: 542.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°40.795'N 6°16.481'E = 126° 92.9 km van vertrek
tijd: 12:53:58 UTC
alti: 2280 m
Finishpunt
pos.: 50°07.157'N 5°32.329'E = 169° 120.1 km van vertrek
tijd: 14:53:59 UTC
alti: 1582 m
Grootste afstand in 2 uur: 214.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 107.1 km/h
Hoogteverlies: 698 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 752.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E
punt 1: WERSHOFEN-EIFEL 50°27.120'N 6°47.150'E 136.9 km 126°
punt 2: BERTRIX AB 49°53.500'N 5°13.433'E 127.8 km 241°
punt 3: MOENCHSHEIDE 50°30.500'N 7°15.334'E 160.4 km 64°
punt 4: MEER AFRIT 51°27.200'N 4°43.330'E 206.6 km 302°
punt 5: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E 83.1 km 134°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 37.1 km 318°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KEIHEUVEL @ 10:46:10 UTC, 810 m
punt 1: WERSHOFEN-EIFEL @ 13:21:42 UTC, 2286 m : 136.9 km 52.8 km/h
punt 2: BERTRIX AB @ 14:26:52 UTC, 1737 m : 127.8 km 117.7 km/h
punt 3: MOENCHSHEIDE niet gerond
afbreekpunt: 50°28.696'N 6°56.959'E @ 16:19:56 UTC, 2350 m : 138.5 km 73.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 403.2 km
Duur van de proef: 05:33:46
Gemiddelde snelheid: 72.5 km/h
Start hoogte: 810 m
Hoogte passeren start: 810 m
Hoogte aan break-punt: 2350 m
Hoogteverlies over proef: -1540 m
Totale score afstand: 403.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 57.4 km
Been 1: 80.6 km
Been 2: 53.7 km
Totaal: 191.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:45:09 UTC
einde: 17:24:50 UTC
duur: 06:39:41
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 554 m @ 11:46:52 UTC
hoog punt: 2684 m @ 16:13:19 UTC
hoogtewinst: 2130 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:45:09 bearing 57.1°
Tweede punt: 14:26:42 bearing 156.6°
Totale hoek: 99.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15334
| |||||||||||||||||||||