CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-06-2023 -- Michiel HAEMELS -- 3168,3 punten

Database gegevens:

Datum: 15-06-2023 Type proef: OP
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-YLX
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel HAEMELS Club: ALB
Afstand: 659 km Score: 3168,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
wauw wauw wauw. Persoonlijke records in de 4 aspecten die er toe doen. Afstand, snelheid, hoogte en duur. Kortom, topdag, topweer. Super geamuseerd. Thanks Hugo voor de sleep en Lode, Rik en fam voor de hulp! Nu even nagenieten

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB cleearance 134.480 middag (4500ft) en avond (FL55). Niedderhein XPDR6101 en 119.110 Dutch mil in NL, Langen in DE. para genk uitgeluisterd. Para stadtlohn en Esschendorf niet actief. Confirmed by langen 127.980 Beek clearance om noordelijk stukje van TMA te crossen indien dat nodig was

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-15-NAV-9FC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 15-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/06/2023
Piloot:         MICHIEL HAEMELS
Zweefvliegtuig: OO-YLX
Toestel type:   LS4    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9fc
Logger file:    2023-06-15-NAV-9FC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:58:42
Duurvlucht     : 07:54:24
Vrije vlucht   :  689.0 km
Fasttrack      :  102.5 kmh
Opgegeven proef:  659.0 km
Driehoek       :  159.6 km
Hoogtewinst    : 2212.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.206'E
    tijd: 09:25:18 UTC
    alti: -24 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.620'N   5°22.360'E =  14° 0.7 km van vertrek
    tijd: 09:29:36 UTC
    alti: 605 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.217'N   5°22.753'E =  93° 0.6 km van vertrek
    tijd: 17:24:00 UTC
    alti: -5 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 07:58:42
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.265'N   5°21.991'E  @ 09:30:04 UTC,   547 m
    punt 1:  52°16.851'N   7°29.765'E  @ 12:12:58 UTC,  1729 m
    punt 2:  51°40.776'N   6°08.480'E  @ 13:20:37 UTC,  1819 m
    punt 3:  52°08.940'N   7°20.068'E  @ 14:25:37 UTC,  1792 m
    punt 4:  51°13.143'N   5°52.249'E  @ 15:46:56 UTC,  1680 m
    punt 5:  51°26.828'N   6°17.717'E  @ 16:28:59 UTC,  1920 m
    Finish:  50°57.404'N   5°20.543'E  @ 17:18:48 UTC,   667 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  207.3 km  44° @  76.4 km/h
    been 2:  114.6 km 235° @ 101.7 km/h
    been 3:   97.3 km  57° @  89.8 km/h
    been 4:  144.7 km 225° @ 106.8 km/h
    been 5:   39.0 km  49° @  55.6 km/h
    been 6:   86.1 km 231° @ 103.7 km/h
Afgelegde afstand:                   689.0 km
Duur:                                07:48:44
Gemiddelde snelheid:                 88.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Starthoogte:                         552.0 m
Finishhoogte:                        667.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -115 m
Totale score afstand:                689.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°05.528'N   7°14.426'E =  45° 180.0 km van vertrek
    tijd:    11:57:10 UTC
    alti:    1820 m
Finishpunt
    pos.:    51°57.347'N   6°56.400'E =  44° 154.6 km van vertrek
    tijd:    13:57:13 UTC
    alti:    1261 m
Grootste afstand in 2 uur: 205.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.5 km/h
Hoogteverlies:             559 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 659.0 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT      50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  RHEINE-ESCHENDORF   52°16.550'N   7°29.480'E   206.4 km  44°
    punt 2:  GOCH STN            51°40.910'N   6°09.610'E   112.8 km 235°
    punt 3:  STEINFURT           52°08.870'N   7°19.780'E    95.7 km  57°
    punt 4:  BAEXEN              51°13.303'N   5°52.462'E   144.0 km 225°
    punt 5:  VENLO BRUG          51°23.830'N   6°09.340'E    27.7 km  45°
    finish:  HASSELT KIEWIT      50°58.200'N   5°22.500'E    72.4 km 229°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT      @ 09:30:21 UTC,   535 m
    punt 1:  RHEINE-ESCHENDORF   @ 12:12:51 UTC,  1738 m :  206.4 km   76.2 km/h
    punt 2:  GOCH STN            @ 13:20:40 UTC,  1816 m :  112.8 km   99.8 km/h
    punt 3:  STEINFURT           @ 14:25:34 UTC,  1800 m :   95.7 km   88.5 km/h
    punt 4:  BAEXEN              @ 15:46:58 UTC,  1668 m :  144.0 km  106.2 km/h
    punt 5:  VENLO BRUG          @ 16:19:11 UTC,  1763 m :   27.7 km   51.5 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT      @ 17:17:12 UTC,   769 m :   72.4 km   74.8 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        659.0 km
Duur van de proef:        07:46:51
Gemiddelde snelheid:      84.7 km/h
Start hoogte:             535 m
Hoogte passeren start:    535 m
Hoogte passeren finish:   769 m
Hoogteverlies over proef: -234 m
Totale score afstand:     659.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   44.7 km
Been 1:   70.2 km
Been 2:   44.8 km
Totaal:  159.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:29:36 UTC
    einde: 17:24:00 UTC
    duur:  07:54:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     228 m @ 09:33:30 UTC
    hoog punt:    2440 m @ 14:50:30 UTC
    hoogtewinst:  2212 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:20:12  bearing 52.3°
    Tweede punt: 17:19:04  bearing 84.0°
    Totale hoek: 31.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12890

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs