CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-06-2023 -- Dirk ROGGEMAN & SUPPLY RONALD -- 1359,2 punten

Database gegevens:

Datum: 16-06-2023 Type proef: OP
Toestel: ASG 32 Mi Immatriculatie: D-KFFP
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Dirk ROGGEMAN Club: KFC
Afstand: 326.2 km Score: 1359,2 pt
Vertrekpunt: EBMO Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: SUPPLY RONALD
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

cleared FL55 by Belga Radar op terugweg naar EBMO in Belgisch luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-16-LXV-6P7-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 16-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/06/2023
Piloot:         D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KFFP
Toestel type:   ASG 32MI    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6p7
Logger file:    2023-06-16-LXV-6P7-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:30:02
Duurvlucht     : 04:24:34
Vrije vlucht   :  365.2 km
Fasttrack      :   96.9 kmh
Opgegeven proef:  326.2 km
Hoogtewinst    : 1848.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBMO  Moorsele        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°50.939'N   3°08.650'E
    tijd: 11:05:55 UTC
    alti: -37 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°51.031'N   3°07.621'E = 278° 1.2 km van vertrek
    tijd: 11:11:23 UTC
    alti: 751 m
Landingspunt 
    pos.: 50°51.057'N   3°08.788'E =  36° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:35:57 UTC
    alti: -24 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:30:02
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°51.165'N   3°07.552'E  @ 11:12:07 UTC,   809 m
    punt 1:  50°42.086'N   3°32.687'E  @ 11:35:37 UTC,  1090 m
    punt 2:  49°49.644'N   4°13.751'E  @ 12:57:43 UTC,  2377 m
    punt 3:  49°41.920'N   4°45.123'E  @ 13:16:05 UTC,  1650 m
    punt 4:  50°02.152'N   3°54.695'E  @ 14:10:10 UTC,  2097 m
    punt 5:  50°42.968'N   3°29.006'E  @ 15:10:01 UTC,  1442 m
    Finish:  50°51.446'N   3°07.870'E  @ 15:29:18 UTC,   537 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   34.0 km 120° @  86.8 km/h
    been 2:  108.8 km 153° @  79.5 km/h
    been 3:   40.3 km 111° @ 131.7 km/h
    been 4:   71.1 km 302° @  78.9 km/h
    been 5:   81.6 km 338° @  81.8 km/h
    been 6:   29.4 km 303° @  91.5 km/h
Afgelegde afstand:                   365.2 km
Duur:                                04:17:11
Gemiddelde snelheid:                 85.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         751.0 m
Finishhoogte:                        537.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          214 m
Totale score afstand:                365.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°04.283'N   4°01.750'E = 144° 106.9 km van vertrek
    tijd:    12:38:08 UTC
    alti:    1823 m
Finishpunt
    pos.:    50°28.053'N   3°38.860'E = 140° 55.4 km van vertrek
    tijd:    14:38:08 UTC
    alti:    1069 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.9 km/h
Hoogteverlies:             754 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 326.2 km  GELDIG
    vertrek:           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1MOOR    50°51.150'N   3°08.850'E
    punt 1:  40FRM2   49°56.967'N   4°08.967'E   123.1 km 144°
    punt 2:  4CHAR    49°47.100'N   4°38.600'E    39.9 km 117°
    punt 3:  40FRM    50°01.110'N   4°01.810'E    51.1 km 301°
    finish:  1MOOR    50°51.150'N   3°08.850'E   112.0 km 326°
    landing:           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1MOOR    @ 11:16:29 UTC,  1306 m
    punt 1:  40FRM2   @ 12:50:29 UTC,  1986 m :  123.1 km   78.6 km/h
    punt 2:  4CHAR    @ 13:16:27 UTC,  1561 m :   39.9 km   92.3 km/h
    punt 3:  40FRM    @ 14:00:10 UTC,  1780 m :   51.1 km   70.2 km/h
    finish:  1MOOR    @ 15:22:48 UTC,   872 m :  112.0 km   81.3 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        326.2 km
Duur van de proef:        04:06:19
Gemiddelde snelheid:      79.5 km/h
Start hoogte:             751 m
Hoogte passeren start:    1306 m
Hoogte passeren finish:   872 m
Hoogteverlies over proef: -121 m
Totale score afstand:     326.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:11:23 UTC
    einde: 15:35:57 UTC
    duur:  04:24:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     751 m @ 11:11:23 UTC
    hoog punt:    2599 m @ 13:31:38 UTC
    hoogtewinst:  1848 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:16:01  bearing 171.8°
    Tweede punt: 15:24:48  bearing 269.2°
    Totale hoek: 97.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12341

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs