CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-06-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 3182,0 punten

Database gegevens:

Datum: 15-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 954.6 km Score: 3182,0 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Bedankt Claude, Dirk en Theo om mee te werken aan de vroege start, Eddy voor de rit richting Grobbendonk, Daan voor mij terug in de Vlaanders te brengen en mij zondag mee te nemen naar Geraardsbergen en Steven voor mij te helpen demonteren vrijdagmiddag. De start in Gent lag goed gekozen, vandaar was het glijden naar de eerste industriethermiek. In de buurt van Axel de eerste plukjes, maar dat was nog prutsen met al dat waterballast. Aan het verdronken land van Saeftinge kreeg skysight gelijk en had ik gelijk 2m stijgen tot 1500m. Handig, dan kon ik over CTR Woensdrecht heen. Het stukje Nederland tot Oss was bangelijk met 3m stijgen en 2000m plafond. Regio Malden viel wat tegen, maar daarna tot Bielefeld van het beste weer dat ik al gevlogen heb. Daarna viel de hoogte en de snelheid er wat uit en kpt zelfs in de regen moeten ronden. Op de terugweg zakte de boel wat in elkaar en pas vanaf Oerlinghausen eindelijk weer goed vertrokken. Tot 50km voor Malden waar het afglijden in het blauw was. Iets voor bij Kleve toch nog goed weggekomen met een 3m. Maar daarna werd al duidelijk dat de proef niet meer te ronden viel. Bij Borkenberge de aansluiting onder de laatste cu gemist en bijna daar al moeten stoppen. Op karakter uitgegraven met een 0,3 tje en na een half uur te parkeren toch nog 1 goede bel tot 2000 kunnen draaien. Ik had nog gehoopt op wat magie bij Wesel of Venlo, maar de dag was op.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Nederland XPDR7000 en DutchMil Seppe opgeroepen voor schampen PJE zones, maar geen paras Münster XPDR6104 en Langen Radar Paradrop Munster en Sendenhorst niet actief bij passages TMZ Niederrhein XPDR6101 en Langen Radar Bij terugkeer naar België was kleine brogel niet meer actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-15-LXV-ERR-03.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 15-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/06/2023
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2023-06-15-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  419

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:32:18
Duurvlucht     : 09:50:45
Vrije vlucht   :  954.6 km
Fasttrack      :  121.5 kmh
Opgegeven proef:  809.1 km
Hoogtewinst    : 1849.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.018'N   3°51.552'E
    tijd: 08:33:22 UTC
    alti: -46 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.405'N   3°51.897'E =  29° 0.8 km van vertrek
    tijd: 08:33:53 UTC
    alti: 266 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.777'N   5°13.072'E =  63° 106.4 km van vertrek
    tijd: 19:05:40 UTC
    alti: -17 m
Afstand take-off tot landing: 106.4
Totale vluchtduur: 10:32:18
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 26.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.714'N   3°41.422'E  @ 08:52:04 UTC,   998 m
    punt 1:  51°35.693'N   4°31.882'E  @ 10:07:07 UTC,  1040 m
    punt 2:  52°03.481'N   9°48.771'E  @ 13:35:59 UTC,  1469 m
    punt 3:  51°47.224'N   5°52.006'E  @ 15:57:11 UTC,  1123 m
    punt 4:  51°41.210'N   7°01.935'E  @ 16:49:59 UTC,  1381 m
    punt 5:  51°49.540'N   7°18.381'E  @ 17:02:09 UTC,   510 m
    Finish:  51°16.689'N   5°48.250'E  @ 18:42:49 UTC,   133 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   87.4 km  42° @  69.9 km/h
    been 2:  367.7 km  80° @ 105.6 km/h
    been 3:  273.1 km 265° @ 116.1 km/h
    been 4:   81.3 km  97° @  92.4 km/h
    been 5:   24.4 km  51° @ 120.5 km/h
    been 6:  120.7 km 240° @  71.9 km/h
Afgelegde afstand:                   954.6 km
Duur:                                09:50:45
Gemiddelde snelheid:                 97.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 31.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 148.6 km
Starthoogte:                         998.0 m
Finishhoogte:                        133.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          865 m
Totale score afstand:                954.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°57.948'N   9°12.224'E =  68° 396.0 km van vertrek
    tijd:    14:02:39 UTC
    alti:    1715 m
Finishpunt
    pos.:    51°45.580'N   6°02.471'E =  53° 189.2 km van vertrek
    tijd:    16:02:40 UTC
    alti:    716 m
Grootste afstand in 2 uur: 243.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   121.5 km/h
Hoogteverlies:             999 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1007.6 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GENT FLANDERS EXPO   51°01.730'N   3°41.720'E
    punt 1:  AN DEN 7 BERGEN      52°03.450'N   9°48.633'E   439.3 km  72°
    punt 2:  MALDEN GLD           51°47.117'N   5°52.833'E   272.0 km 265°
    punt 3:  BEELEN               51°55.900'N   8°04.900'E   152.5 km  83°
    finish:  VENLO GLD            51°21.833'N   6°12.900'E   143.8 km 245°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GENT FLANDERS EXPO   @ 08:53:06 UTC,   947 m
    punt 1:  AN DEN 7 BERGEN      @ 13:36:07 UTC,  1455 m :  439.3 km   93.1 km/h
    punt 2:  MALDEN GLD           @ 15:57:20 UTC,  1116 m :  272.0 km  115.6 km/h
    punt 3:  BEELEN               niet gerond
    afbreekpunt: 51°49.483'N   7°18.417'E  @ 17:02:13 UTC, 511 m : 97.8 km 90.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        809.1 km
Duur van de proef:        08:09:07
Gemiddelde snelheid:      99.3 km/h
Start hoogte:             946 m
Hoogte passeren start:    947 m
Hoogte aan break-punt:    511 m
Hoogteverlies over proef: 435 m
Totale score afstand:     809.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:52:04 UTC
    einde: 18:42:49 UTC
    duur:  09:50:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     517 m @ 09:02:25 UTC
    hoog punt:    2366 m @ 15:30:03 UTC
    hoogtewinst:  1849 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:52:04  bearing 282.8°
    Tweede punt: 13:50:03  bearing 69.2°
    Totale hoek: 146.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 49392

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs