CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2023 -- André RUYMEN -- 1166,7 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KMJR
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: André RUYMEN Club: KVDW
Afstand: 350 km Score: 1166,7 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief Florennes uitgeluisterd op 124.380

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-17-LXV-7GV-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2023
Piloot:         ANDRE RUYMEN
Zweefvliegtuig: D-KMJR
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 7gv
Logger file:    2023-06-17-LXV-7GV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:58:29
Duurvlucht     : 04:45:05
Vrije vlucht   :  350.0 km
Fasttrack      :   95.7 kmh
Opgegeven proef:  259.7 km
Driehoek       :  290.7 km
Hoogtewinst    : 1816.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.770'N   4°57.121'E
    tijd: 10:15:28 UTC
    alti: 20 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.477'N   5°00.386'E = 122° 4.5 km van vertrek
    tijd: 10:19:47 UTC
    alti: 607 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.884'N   4°57.417'E =  59° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:13:57 UTC
    alti: 31 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:58:29
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°48.796'N   4°57.207'E  @ 10:47:16 UTC,   677 m
    punt 1:  50°18.409'N   5°07.856'E  @ 11:54:56 UTC,  1834 m
    punt 2:  49°41.876'N   4°56.714'E  @ 12:35:29 UTC,  2029 m
    punt 3:  50°23.886'N   5°52.534'E  @ 13:44:29 UTC,  1946 m
    punt 4:  50°14.892'N   5°41.994'E  @ 14:03:13 UTC,  2259 m
    punt 5:  50°15.941'N   5°11.803'E  @ 14:26:28 UTC,  1866 m
    Finish:  50°49.179'N   4°57.223'E  @ 14:58:34 UTC,   473 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   57.7 km 167° @  51.2 km/h
    been 2:   69.0 km 191° @ 102.1 km/h
    been 3:  102.5 km  40° @  89.1 km/h
    been 4:   20.8 km 217° @  66.8 km/h
    been 5:   35.9 km 273° @  92.7 km/h
    been 6:   64.0 km 345° @ 119.6 km/h
Afgelegde afstand:                   350.0 km
Duur:                                04:11:18
Gemiddelde snelheid:                 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.5 km
Starthoogte:                         500.0 m
Finishhoogte:                        473.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          27 m
Totale score afstand:                350.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°52.492'N   5°17.709'E = 166° 103.6 km van vertrek
    tijd:    12:58:03 UTC
    alti:    2248 m
Finishpunt
    pos.:    50°48.674'N   4°57.166'E =   1° 3.5 km van vertrek
    tijd:    14:58:03 UTC
    alti:    494 m
Grootste afstand in 2 uur: 191.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.7 km/h
Hoogteverlies:             1754 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 498.6 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GOET   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  40SED   49°42.250'N   4°56.550'E   120.0 km 181°
    punt 2:  10COO   50°23.590'N   5°52.620'E   101.7 km  41°
    punt 3:  40SED   49°42.250'N   4°56.550'E   101.7 km 221°
    punt 4:  10BAS   50°00.120'N   5°41.030'E    62.8 km  58°
    punt 5:  10CIN   50°16.050'N   5°02.230'E    54.9 km 303°
    finish:  1GOET   50°46.950'N   4°57.450'E    57.6 km 354°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GOET   @ 11:03:40 UTC,  1034 m
    punt 1:  40SED   @ 12:35:21 UTC,  2002 m :  120.0 km   78.5 km/h
    punt 2:  10COO   @ 13:44:21 UTC,  1942 m :  101.7 km   88.5 km/h
    punt 3:  40SED   niet gerond
    afbreekpunt: 50°14.026'N   5°16.976'E  @ 14:23:01 UTC, 1885 m : 38.0 km 58.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        259.7 km
Duur van de proef:        03:19:21
Gemiddelde snelheid:      78.2 km/h
Start hoogte:             500 m
Hoogte passeren start:    1034 m
Hoogte aan break-punt:    1885 m
Hoogteverlies over proef: -1385 m
Totale score afstand:     259.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   84.6 km
Been 1:   81.4 km
Been 2:  124.7 km
Totaal:  290.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:28:52 UTC
    einde: 15:13:57 UTC
    duur:  04:45:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     500 m @ 10:28:52 UTC
    hoog punt:    2316 m @ 12:21:01 UTC
    hoogtewinst:  1816 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:34:50  bearing 166.2°
    Tweede punt: 14:58:38  bearing 105.2°
    Totale hoek: -61.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9428

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs