CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-06-2023 -- Geert CALLEWAERT -- 964,6 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 17/06/2023
Piloot: GEERT CALLEWAERT
Zweefvliegtuig: 3KC
Toestel type: DISCUS 2C Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a21
Logger file: 2023-06-17-LXV-A21-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:59:50
Duurvlucht : 03:43:41
Vrije vlucht : 274.9 km
Fasttrack : 98.2 kmh
Opgegeven proef: 205.1 km
Hoogtewinst : 1175.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.236'N 5°22.127'E
tijd: 11:29:03 UTC
alti: 7 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.082'N 5°26.216'E = 72° 5.0 km van vertrek
tijd: 11:31:59 UTC
alti: 431 m
Landingspunt
pos.: 50°58.231'N 5°22.480'E = 91° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:28:53 UTC
alti: 21 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:59:50
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.783'N 5°26.461'E @ 11:45:12 UTC, 1308 m
punt 1: 51°10.697'N 5°16.110'E @ 12:15:33 UTC, 1123 m
punt 2: 51°27.062'N 4°43.243'E @ 12:59:00 UTC, 1637 m
punt 3: 50°52.288'N 5°37.704'E @ 13:51:25 UTC, 1913 m
punt 4: 51°10.663'N 5°10.616'E @ 14:15:48 UTC, 1056 m
punt 5: 50°56.442'N 5°36.072'E @ 14:50:21 UTC, 1550 m
Finish: 51°03.183'N 5°18.359'E @ 15:18:33 UTC, 894 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 25.2 km 331° @ 49.8 km/h
been 2: 48.8 km 309° @ 67.4 km/h
been 3: 90.5 km 135° @ 103.6 km/h
been 4: 46.5 km 317° @ 114.5 km/h
been 5: 39.7 km 131° @ 69.0 km/h
been 6: 24.2 km 301° @ 51.5 km/h
Afgelegde afstand: 274.9 km
Duur: 03:33:21
Gemiddelde snelheid: 77.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.2 km
Starthoogte: 1308.0 m
Finishhoogte: 894.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 414 m
Totale score afstand: 274.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°24.777'N 4°45.671'E = 320° 65.0 km van vertrek
tijd: 12:56:41 UTC
alti: 1734 m
Finishpunt
pos.: 51°00.731'N 5°25.693'E = 42° 6.2 km van vertrek
tijd: 14:56:41 UTC
alti: 1122 m
Grootste afstand in 2 uur: 196.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 98.2 km/h
Hoogteverlies: 612 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 498.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: MEER AFRIT 51°27.200'N 4°43.330'E 70.5 km 320°
punt 2: VELDWEZELT 50°52.217'N 5°37.483'E 90.5 km 135°
punt 3: LOENHOUT 51°24.200'N 4°40.950'E 88.7 km 312°
punt 4: REKEM 50°55.235'N 5°41.420'E 88.6 km 127°
punt 5: MEER AFRIT 51°27.200'N 4°43.330'E 90.0 km 312°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 70.5 km 140°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 11:47:35 UTC, 1135 m
punt 1: MEER AFRIT @ 12:58:56 UTC, 1641 m : 70.0 km 58.9 km/h
punt 2: VELDWEZELT @ 13:51:21 UTC, 1928 m : 89.5 km 102.5 km/h
punt 3: LOENHOUT niet gerond
afbreekpunt: 51°10.663'N 5°10.616'E @ 14:15:48 UTC, 1056 m : 45.5 km 111.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 205.1 km
Duur van de proef: 02:28:13
Gemiddelde snelheid: 83.0 km/h
Start hoogte: 1126 m
Hoogte passeren start: 1135 m
Hoogte aan break-punt: 1056 m
Hoogteverlies over proef: 70 m
Totale score afstand: 205.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 29.5 km
Been 1: 18.8 km
Been 2: 18.8 km
Totaal: 67.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:45:12 UTC
einde: 15:28:53 UTC
duur: 03:43:41
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 758 m @ 11:50:29 UTC
hoog punt: 1933 m @ 13:46:24 UTC
hoogtewinst: 1175 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:59:02 bearing 15.0°
Tweede punt: 13:51:22 bearing 92.0°
Totale hoek: 77.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7063
| |||||||||||||||||||||