CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2023 -- Pavel CIOROGARIU -- 1986,3 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus a 15m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pavel CIOROGARIU Club: ALB
Afstand: 551.2 km Score: 1986,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Beek app 2x verder geen gecontroleerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-17-NAV-HA5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2023
Piloot:         CIOROGARIU PAVEL
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUS A    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: ha5
Logger file:    2023-06-17-NAV-HA5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:44:52
Duurvlucht     : 05:40:32
Vrije vlucht   :  551.2 km
Fasttrack      :  120.3 kmh
Driehoek       :  299.6 km
Hoogtewinst    : 2303.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.127'E
    tijd: 10:58:38 UTC
    alti: 8 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.186'N   5°25.933'E =  68° 4.8 km van vertrek
    tijd: 11:02:58 UTC
    alti: 615 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.645'E =  90° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:43:30 UTC
    alti: 24 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:44:52
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.186'N   5°25.933'E  @ 11:02:58 UTC,   615 m
    punt 1:  50°42.666'N   6°22.298'E  @ 11:51:19 UTC,  2185 m
    punt 2:  50°17.500'N   7°00.210'E  @ 12:25:15 UTC,  2530 m
    punt 3:  50°33.223'N   8°27.560'E  @ 13:17:56 UTC,  2582 m
    punt 4:  50°09.374'N   6°44.738'E  @ 14:40:48 UTC,  2739 m
    punt 5:  51°09.582'N   5°18.706'E  @ 16:26:33 UTC,  1478 m
    Finish:  50°55.792'N   5°18.964'E  @ 16:36:21 UTC,   652 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   72.9 km 115° @  90.5 km/h
    been 2:   64.7 km 136° @ 114.4 km/h
    been 3:  107.5 km  74° @ 122.4 km/h
    been 4:  129.7 km 251° @  93.9 km/h
    been 5:  150.8 km 318° @  85.6 km/h
    been 6:   25.6 km 179° @ 156.6 km/h
Afgelegde afstand:                   551.2 km
Duur:                                05:33:23
Gemiddelde snelheid:                 99.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.9 km
Starthoogte:                         615.0 m
Finishhoogte:                        652.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -37 m
Totale score afstand:                551.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.935'N   5°28.221'E =  94° 7.2 km van vertrek
    tijd:    11:13:32 UTC
    alti:    1982 m
Finishpunt
    pos.:    50°33.373'N   8°26.574'E = 101° 221.7 km van vertrek
    tijd:    13:13:32 UTC
    alti:    1952 m
Grootste afstand in 2 uur: 240.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   120.3 km/h
Hoogteverlies:             30 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  131.8 km
Been 1:   83.9 km
Been 2:   83.9 km
Totaal:  299.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:02:58 UTC
    einde: 16:43:30 UTC
    duur:  05:40:32

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     519 m @ 11:04:02 UTC
    hoog punt:    2822 m @ 14:59:46 UTC
    hoogtewinst:  2303 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:40:46  bearing 116.5°
    Tweede punt: 16:26:33  bearing 63.3°
    Totale hoek: -53.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 14536

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs