CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2023 -- Tom VAN DEN EYNDE -- 1764,0 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: TR
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom VAN DEN EYNDE Club: KACK
Afstand: 489.5 km Score: 1764,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Niet de grootste, niet de snelste, vanmorgen ontbrak de drive. Maar onderweg, wat een condities! Smullen van Afrikaanse omstandigheden, bij momenten. Iemand had een zaadje gepland over het thermiekgat van Koblenz. En waar zou de pel bovenbewolking ondertussen hangen? Veel later terugdraaien hoefde niet. De bovenbewolking doofde de boel uit. Maar de grond was nog warm genoeg dat geduld beloond werd.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Beek, FL 70 and below toegelaten. Para zones onderweg gecontacteerd en niet actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-17-LXV-FB8-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2023
Piloot:         TOM VANDENEYNDE
Zweefvliegtuig: TR
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: fb8
Logger file:    2023-06-17-LXV-FB8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:14:04
Duurvlucht     : 06:10:22
Vrije vlucht   :  489.5 km
Fasttrack      :  113.5 kmh
Driehoek       :  352.0 km
Hoogtewinst    : 2443.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.725'N   5°12.880'E
    tijd: 11:25:13 UTC
    alti: 4 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.727'N   5°14.727'E =  49° 2.8 km van vertrek
    tijd: 11:28:55 UTC
    alti: 582 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.786'N   5°12.979'E =  45° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:39:17 UTC
    alti: 20 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:14:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.417'N   5°14.135'E  @ 11:29:27 UTC,   521 m
    punt 1:  50°29.612'N   6°31.663'E  @ 12:50:17 UTC,  2697 m
    punt 2:  50°02.815'N   6°28.483'E  @ 13:15:30 UTC,  2308 m
    punt 3:  49°58.042'N   6°13.349'E  @ 13:29:24 UTC,  2887 m
    punt 4:  50°23.097'N   7°26.628'E  @ 14:18:24 UTC,  2206 m
    punt 5:  50°17.163'N   6°54.388'E  @ 14:54:27 UTC,  2658 m
    Finish:  51°14.050'N   5°10.517'E  @ 17:31:13 UTC,   645 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  119.5 km 130° @  88.7 km/h
    been 2:   49.8 km 184° @ 118.5 km/h
    been 3:   20.1 km 244° @  86.9 km/h
    been 4:   98.8 km  61° @ 121.0 km/h
    been 5:   39.8 km 254° @  66.3 km/h
    been 6:  161.4 km 312° @  61.8 km/h
Afgelegde afstand:                   489.5 km
Duur:                                06:01:46
Gemiddelde snelheid:                 81.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.8 km
Starthoogte:                         570.0 m
Finishhoogte:                        645.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -75 m
Totale score afstand:                489.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°48.946'N   6°02.375'E = 125° 70.6 km van vertrek
    tijd:    12:22:39 UTC
    alti:    2188 m
Finishpunt
    pos.:    50°20.286'N   7°20.849'E = 121° 177.2 km van vertrek
    tijd:    14:22:40 UTC
    alti:    2030 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.5 km/h
Hoogteverlies:             158 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 180.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    66.1 km 140°
    punt 2:  STRAMPROY     51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 3:  BEERSE        51°19.150'N   4°47.917'E    65.9 km 283°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    14.9 km  52°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    582 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  113.1 km
Been 1:   98.6 km
Been 2:  140.3 km
Totaal:  352.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:28:55 UTC
    einde: 17:39:17 UTC
    duur:  06:10:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     499 m @ 11:29:39 UTC
    hoog punt:    2942 m @ 13:01:13 UTC
    hoogtewinst:  2443 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:29:28  bearing 129.5°
    Tweede punt: 17:31:13  bearing 52.3°
    Totale hoek: -77.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13689

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs