CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-06-2023 -- Niel DEIJGERS -- 1406,0 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 03/06/2023
Piloot: NIEL DEIJGERS
Zweefvliegtuig: OO-ZNB
Toestel type: STD LIBELLE Klasse: CLUB
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 2cq
Logger file: 2023-06-03-LXV-2CQ-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:23:11
Duurvlucht : 05:19:25
Vrije vlucht : 304.5 km
Fasttrack : 73.0 kmh
Opgegeven proef: 302.2 km
Driehoek : 226.8 km
Hoogtewinst : 1535.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.088'E
tijd: 10:29:23 UTC
alti: -26 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.205'N 5°25.407'E = 65° 4.3 km van vertrek
tijd: 10:33:09 UTC
alti: 617 m
Landingspunt
pos.: 50°58.242'N 5°22.772'E = 89° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:52:34 UTC
alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:23:11
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.059'N 5°20.098'E @ 10:50:10 UTC, 1284 m
punt 1: 51°26.736'N 6°03.945'E @ 12:34:10 UTC, 1107 m
punt 2: 50°45.747'N 6°20.678'E @ 13:35:57 UTC, 1691 m
punt 3: 51°13.959'N 6°05.569'E @ 14:47:56 UTC, 1512 m
punt 4: 51°26.702'N 6°04.345'E @ 15:02:31 UTC, 660 m
punt 5: 51°03.755'N 5°36.646'E @ 15:41:55 UTC, 1127 m
Finish: 50°58.264'N 5°21.876'E @ 15:50:56 UTC, 134 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 73.7 km 43° @ 42.5 km/h
been 2: 78.5 km 166° @ 76.2 km/h
been 3: 55.2 km 341° @ 46.0 km/h
been 4: 23.7 km 357° @ 97.4 km/h
been 5: 53.4 km 217° @ 81.3 km/h
been 6: 20.1 km 240° @ 133.4 km/h
Afgelegde afstand: 304.5 km
Duur: 05:00:46
Gemiddelde snelheid: 60.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte: 617.0 m
Finishhoogte: 134.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 483 m
Totale score afstand: 304.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°20.430'N 5°54.318'E = 42° 55.7 km van vertrek
tijd: 12:15:56 UTC
alti: 1091 m
Finishpunt
pos.: 51°12.664'N 6°10.570'E = 64° 62.6 km van vertrek
tijd: 14:15:56 UTC
alti: 336 m
Grootste afstand in 2 uur: 145.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 73.0 km/h
Hoogteverlies: 755 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: HORST NL 51°26.900'N 6°04.200'E 72.0 km 42°
punt 2: WEHEBACH 50°45.570'N 6°20.820'E 79.1 km 166°
punt 3: HORST NL 51°26.900'N 6°04.200'E 79.1 km 346°
punt 4: AFRIT GENK OOST 50°58.641'N 5°32.851'E 63.9 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 12.1 km 266°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 11:15:59 UTC, 1387 m
punt 1: HORST NL @ 12:34:11 UTC, 1108 m : 71.5 km 54.9 km/h
punt 2: WEHEBACH @ 13:35:56 UTC, 1691 m : 78.1 km 75.8 km/h
punt 3: HORST NL @ 15:02:29 UTC, 661 m : 78.1 km 54.1 km/h
punt 4: AFRIT GENK OOST @ 15:46:04 UTC, 700 m : 62.9 km 86.5 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 15:50:48 UTC, 153 m : 11.6 km 147.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 302.2 km
Duur van de proef: 04:34:49
Gemiddelde snelheid: 66.0 km/h
Start hoogte: 617 m
Hoogte passeren start: 1387 m
Hoogte passeren finish: 153 m
Hoogteverlies over proef: 464 m
Totale score afstand: 302.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 74.7 km
Been 1: 78.2 km
Been 2: 73.8 km
Totaal: 226.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:33:09 UTC
einde: 15:52:34 UTC
duur: 05:19:25
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 459 m @ 13:06:48 UTC
hoog punt: 1994 m @ 13:32:48 UTC
hoogtewinst: 1535 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:34:08 bearing 60.6°
Tweede punt: 13:35:58 bearing 96.0°
Totale hoek: 35.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8941
| |||||||||||||||||||||