CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef23-06-2023 -- Marcel GERITS -- 1763,3 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 23/06/2023
Piloot: GERITS MARCEL
Zweefvliegtuig: D-KOBE
Toestel type: DG400/17M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pxh
Logger file: 2023-06-23-LXV-PXH-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:53:43
Duurvlucht : 07:49:21
Vrije vlucht : 480.5 km
Fasttrack : 72.6 kmh
Opgegeven proef: 353.0 km
Driehoek : 228.3 km
Hoogtewinst : 1092.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZW Zwartberg BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°01.083'N 5°31.722'E
tijd: 10:01:18 UTC
alti: -15 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.520'N 5°30.592'E = 204° 3.2 km van vertrek
tijd: 10:05:40 UTC
alti: 486 m
Landingspunt
pos.: 51°00.934'N 5°31.632'E = 201° 0.3 km van vertrek
tijd: 17:55:01 UTC
alti: -16 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:53:43
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 4.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.177'N 5°31.021'E @ 10:10:59 UTC, 737 m
punt 1: 52°17.559'N 7°24.432'E @ 13:13:35 UTC, 761 m
punt 2: 52°04.602'N 7°13.380'E @ 13:54:49 UTC, 883 m
punt 3: 51°46.519'N 7°16.969'E @ 14:26:27 UTC, 1062 m
punt 4: 51°45.989'N 7°45.244'E @ 14:44:34 UTC, 1274 m
punt 5: 51°47.851'N 6°45.528'E @ 15:51:28 UTC, 476 m
Finish: 51°00.186'N 5°32.129'E @ 17:52:20 UTC, 173 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 195.6 km 41° @ 64.3 km/h
been 2: 27.1 km 208° @ 39.5 km/h
been 3: 33.8 km 173° @ 64.1 km/h
been 4: 32.5 km 92° @ 107.8 km/h
been 5: 68.8 km 273° @ 61.7 km/h
been 6: 122.7 km 224° @ 60.9 km/h
Afgelegde afstand: 480.5 km
Duur: 07:41:21
Gemiddelde snelheid: 62.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte: 486.0 m
Finishhoogte: 173.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 313 m
Totale score afstand: 480.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°21.486'N 5°59.628'E = 40° 49.9 km van vertrek
tijd: 11:19:26 UTC
alti: 979 m
Finishpunt
pos.: 52°16.235'N 7°23.542'E = 42° 189.9 km van vertrek
tijd: 13:19:26 UTC
alti: 776 m
Grootste afstand in 2 uur: 145.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 72.6 km/h
Hoogteverlies: 203 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 549.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E
punt 1: RHEINE 52°17.470'N 7°23.221'E 191.7 km 41°
punt 2: BORKENBERGE 51°46.719'N 7°17.120'E 57.5 km 187°
punt 3: DRENSTEINFURT 51°46.050'N 7°44.886'E 32.0 km 92°
punt 4: EMMERICH 51°49.353'N 6°16.428'E 101.9 km 274°
punt 5: BORKEN-HOXFELD 51°51.199'N 6°48.890'E 37.4 km 85°
finish: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E 129.3 km 224°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: GENK @ 10:14:18 UTC, 751 m
punt 1: RHEINE @ 13:13:06 UTC, 784 m : 191.7 km 64.3 km/h
punt 2: BORKENBERGE @ 14:26:26 UTC, 1064 m : 57.5 km 47.0 km/h
punt 3: DRENSTEINFURT @ 14:44:44 UTC, 1250 m : 32.0 km 104.8 km/h
punt 4: EMMERICH niet gerond
afbreekpunt: 51°38.716'N 6°36.103'E @ 16:15:03 UTC, 1145 m : 71.9 km 47.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 353.0 km
Duur van de proef: 06:00:45
Gemiddelde snelheid: 58.7 km/h
Start hoogte: 486 m
Hoogte passeren start: 751 m
Hoogte aan break-punt: 1145 m
Hoogteverlies over proef: -659 m
Totale score afstand: 353.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 94.2 km
Been 1: 63.9 km
Been 2: 70.2 km
Totaal: 228.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:05:40 UTC
einde: 17:55:01 UTC
duur: 07:49:21
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 417 m @ 11:10:20 UTC
hoog punt: 1509 m @ 15:06:34 UTC
hoogtewinst: 1092 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:10:54 bearing 82.2°
Tweede punt: 13:13:01 bearing 51.2°
Totale hoek: -31.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12942
| |||||||||||||||||||||