CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-06-2023 -- Bert VAN EYKEN -- 1885,9 punten

Database gegevens:

Datum: 24-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 542.2 km Score: 1885,9 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Beek 2x + TMA Luxemburg, met de zwever tussen de 747's van Luxair, de approach controller was duidelijk op zijn gemak met zwevers.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-24-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 24-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/06/2023
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6M    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2023-06-24-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:08:34
Duurvlucht     : 06:21:06
Vrije vlucht   :  542.2 km
Fasttrack      :   98.2 kmh
Driehoek       :  434.0 km
Hoogtewinst    : 1677.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.335'N   5°04.016'E
    tijd: 10:07:48 UTC
    alti: -80 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.060'N   5°03.227'E = 241° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:08:30 UTC
    alti: 332 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.268'N   5°03.980'E = 199° 0.1 km van vertrek
    tijd: 18:16:22 UTC
    alti: -47 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 08:08:34
Motorgebruik
    aantal keren: 8
    totale motortijd: 24.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°39.659'N   6°11.266'E  @ 11:00:35 UTC,   856 m
    punt 1:  50°26.728'N   6°23.989'E  @ 11:31:11 UTC,   914 m
    punt 2:  49°34.459'N   4°40.492'E  @ 13:25:38 UTC,  1185 m
    punt 3:  49°28.320'N   6°36.141'E  @ 15:03:37 UTC,  1809 m
    punt 4:  50°26.895'N   6°18.252'E  @ 16:12:58 UTC,  1908 m
    punt 5:  50°05.042'N   6°32.988'E  @ 16:45:23 UTC,  2212 m
    Finish:  50°36.968'N   6°17.331'E  @ 17:21:18 UTC,   728 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   28.3 km 148° @  55.5 km/h
    been 2:  157.1 km 233° @  82.3 km/h
    been 3:  140.0 km  94° @  85.7 km/h
    been 4:  110.7 km 349° @  95.8 km/h
    been 5:   44.1 km 157° @  81.7 km/h
    been 6:   62.0 km 343° @ 103.6 km/h
Afgelegde afstand:                   542.2 km
Duur:                                06:20:43
Gemiddelde snelheid:                 85.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 87.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 96.4 km
Starthoogte:                         808.0 m
Finishhoogte:                        728.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          80 m
Totale score afstand:                542.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°27.926'N   5°59.696'E = 159° 183.7 km van vertrek
    tijd:    14:39:09 UTC
    alti:    2064 m
Finishpunt
    pos.:    50°06.173'N   6°31.792'E = 134° 144.3 km van vertrek
    tijd:    16:39:09 UTC
    alti:    1886 m
Grootste afstand in 2 uur: 196.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.2 km/h
Hoogteverlies:             178 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 831.7 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ST345              50°45.733'N   6°03.067'E
    punt 1:  HOPPSTAEDTEN WE    49°36.650'N   7°11.200'E   151.6 km 147°
    punt 2:  WP345              48°59.450'N   8°42.733'E   130.6 km 121°
    punt 3:  WP453              47°51.700'N   8°04.533'E   134.1 km 201°
    punt 4:  PFORZHEIM          48°53.517'N   8°41.850'E   123.5 km  22°
    punt 5:  SCHWARZENBACH SO   49°35.517'N   7°01.900'E   144.1 km 303°
    finish:  ST345              50°45.733'N   6°03.067'E   147.8 km 332°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ST345              @ 10:48:18 UTC,  1044 m
    punt 1:  HOPPSTAEDTEN WE    niet gerond
    afbreekpunt: 50°40.622'N   6°10.927'E  @ 10:56:23 UTC, 589 m : 12.9 km 96.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        12.9 km
Duur van de proef:        00:08:05
Gemiddelde snelheid:      96.1 km/h
Start hoogte:             917 m
Hoogte passeren start:    1044 m
Hoogte aan break-punt:    589 m
Hoogteverlies over proef: 328 m
Totale score afstand:     12.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  164.7 km
Been 1:  139.6 km
Been 2:  129.7 km
Totaal:  434.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:00:12 UTC
    einde: 17:21:18 UTC
    duur:  06:21:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     775 m @ 11:33:30 UTC
    hoog punt:    2452 m @ 15:55:31 UTC
    hoogtewinst:  1677 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:08:14  bearing 101.2°
    Tweede punt: 13:25:36  bearing 174.7°
    Totale hoek: 73.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12220

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs