CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-06-2023 -- Pavel CIOROGARIU -- 1073,5 punten

Database gegevens:

Datum: 25-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus a 15m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pavel CIOROGARIU Club: ALB
Afstand: 297.9 km Score: 1073,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Beek appr 2x verder geen luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-25-NAV-HA5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 25-06-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/06/2023
Piloot:         CIOROGARIU PAVEL
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUS A    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: ha5
Logger file:    2023-06-25-NAV-HA5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:36:07
Duurvlucht     : 04:30:46
Vrije vlucht   :  297.9 km
Fasttrack      :   84.9 kmh
Driehoek       :  104.7 km
Hoogtewinst    : 1749.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.261'N   5°22.809'E
    tijd: 11:35:55 UTC
    alti: -1 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.550'N   5°18.704'E = 276° 4.8 km van vertrek
    tijd: 11:41:16 UTC
    alti: 651 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.240'N   5°22.654'E = 258° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:12:02 UTC
    alti: 17 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:36:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.676'N   5°18.661'E  @ 11:41:24 UTC,   651 m
    punt 1:  50°50.605'N   5°53.866'E  @ 12:37:08 UTC,  1394 m
    punt 2:  50°28.495'N   6°44.023'E  @ 13:27:49 UTC,  2123 m
    punt 3:  50°41.956'N   6°20.454'E  @ 13:45:44 UTC,  1759 m
    punt 4:  51°07.328'N   5°14.444'E  @ 15:20:34 UTC,  1498 m
    punt 5:  50°52.114'N   5°22.533'E  @ 15:44:49 UTC,   997 m
    Finish:  51°05.247'N   5°22.129'E  @ 16:00:58 UTC,  1027 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   43.9 km 110° @  47.3 km/h
    been 2:   71.9 km 124° @  85.2 km/h
    been 3:   37.4 km 312° @ 125.2 km/h
    been 4:   90.6 km 302° @  57.3 km/h
    been 5:   29.8 km 161° @  73.6 km/h
    been 6:   24.4 km 359° @  90.5 km/h
Afgelegde afstand:                   297.9 km
Duur:                                04:19:34
Gemiddelde snelheid:                 68.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.0 km
Starthoogte:                         651.0 m
Finishhoogte:                        1027.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -376 m
Totale score afstand:                297.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°37.270'N   6°27.771'E = 117° 85.7 km van vertrek
    tijd:    14:06:13 UTC
    alti:    2221 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.107'N   5°22.626'E = 217° 0.4 km van vertrek
    tijd:    16:06:13 UTC
    alti:    667 m
Grootste afstand in 2 uur: 169.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    84.9 km/h
Hoogteverlies:             1554 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.1 km
Been 1:   29.3 km
Been 2:   29.3 km
Totaal:  104.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:41:16 UTC
    einde: 16:12:02 UTC
    duur:  04:30:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     550 m @ 11:49:03 UTC
    hoog punt:    2299 m @ 13:22:36 UTC
    hoogtewinst:  1749 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:27:41  bearing 105.8°
    Tweede punt: 15:20:33  bearing 64.8°
    Totale hoek: -41.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7945

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs