CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-06-2023 -- Jan GILLEGOT-VERGAUWEN -- 618,5 punten

Database gegevens:

Datum: 25-06-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-ZTQ
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Jan GILLEGOT-VERGAUWEN Club: ALB
Afstand: 160.8 km Score: 618,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-25-NAV-CE1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 25-06-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/06/2023
Piloot:         JAN GILLEGOT-VERGAUWEN
Zweefvliegtuig: OOZTQ
Toestel type:   LS 4    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: ce1
Logger file:    2023-06-25-NAV-CE1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:13:22
Duurvlucht     : 03:09:19
Vrije vlucht   :  160.8 km
Fasttrack      :   60.0 kmh
Driehoek       :  109.5 km
Hoogtewinst    : 1394.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.256'N   5°22.811'E
    tijd: 11:51:44 UTC
    alti: 10 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.745'N   5°20.045'E = 286° 3.4 km van vertrek
    tijd: 11:55:47 UTC
    alti: 712 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.235'N   5°22.612'E = 260° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:05:06 UTC
    alti: 25 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:13:22
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°58.715'N   5°19.724'E  @ 11:56:03 UTC,   719 m
    punt 1:  51°14.149'N   5°28.908'E  @ 12:36:58 UTC,  1596 m
    punt 2:  50°52.184'N   5°37.387'E  @ 13:15:52 UTC,  1498 m
    punt 3:  50°54.700'N   5°11.609'E  @ 13:59:12 UTC,  1046 m
    punt 4:  51°07.632'N   5°32.940'E  @ 14:37:06 UTC,  1701 m
    Finish:  50°58.521'N   5°19.386'E  @ 14:53:11 UTC,   819 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.6 km  20° @  44.8 km/h
    been 2:   41.9 km 166° @  64.6 km/h
    been 3:   30.6 km 279° @  42.4 km/h
    been 4:   34.6 km  46° @  54.8 km/h
    been 5:   23.2 km 223° @  86.4 km/h
Afgelegde afstand:                   160.8 km
Duur:                                02:57:08
Gemiddelde snelheid:                 54.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Starthoogte:                         709.0 m
Finishhoogte:                        819.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -110 m
Totale score afstand:                160.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.689'N   5°35.282'E =  32° 27.3 km van vertrek
    tijd:    12:50:04 UTC
    alti:    1570 m
Finishpunt
    pos.:    50°59.741'N   5°20.724'E = 319° 3.7 km van vertrek
    tijd:    14:50:04 UTC
    alti:    990 m
Grootste afstand in 2 uur: 120.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    60.0 km/h
Hoogteverlies:             580 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   43.0 km
Been 1:   30.7 km
Been 2:   35.9 km
Totaal:  109.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:55:47 UTC
    einde: 15:05:06 UTC
    duur:  03:09:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     618 m @ 11:58:29 UTC
    hoog punt:    2012 m @ 13:01:03 UTC
    hoogtewinst:  1394 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:29:39  bearing 59.2°
    Tweede punt: 13:15:55  bearing 92.1°
    Totale hoek: 33.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7686

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs