CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2020 -- Benjamin HEYLEN & JIM GIJBELS -- 918,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2020 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus XL/T Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 111 Klasse: Motor
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 204 km Score: 918,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JIM GIJBELS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na eerst vakkundig te zijn afgezopen voor wat een grote vlucht diende te worden, toch een snelle start kunnen maken. KB was uitermate behulpzaam en liet ons rustig ons ding doen. Fantastisch! Eens onder de straten ging het met de rugwind snel tot aan de Maas en nog sneller tot aan de Rijn. Hoe dichter we bij ons keerpunt kwamen, hoe meer uitspreiding er kwam. Onze 2 ls!'en die wat voorop vlogen gaven echter geen fantastisch stijgen door. Rustig verder dobberend onder de straten ging het vrijwel probleemloos, tot aan die ene nodige oversteek. Daar hebben we een sterke daallijn niet kunnen keren en kwamen we te laag om opnieuw aansluiting te vinden. Na even de hoop te hebben gehad de dag te hebben gered, hadden we het niet veel later toch aan ons broek. De turbo.... Ik heb nochtans hard mn best gedaan die niet te hoeven trekken! Eenmaal terug aan de wolkenbasis ging het weer vanzelf onder de straten. deze keer wind op deed de Duo z'n massa het heel goed. Het was bijna te gemakkelijk met af en toe een dikke bel om weer helemaal tegen de wolk gezogen te worden Vanaf de Maas tot thuis snapte ik er weer helemaal niks van. Varios die fel uitslaan, sturen in de richting van de opgeduwde vleugel, indraaien....en weg was het. We kregen niets meer rond gedraaid. Even werd het nog spannend om thuis te geraken en kort bij huis toch even een beetje bijgedraaid voor een gerust gemoed. Geen pottenbreker kwa afstand, maar zeker een heel leuke vlucht. Thanks Jim

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Ctc KB 4000ft approved in TMA en crossing PAMPA. in NL xpdr 7000, xpdr 6101 met uitluisteren waar nodig alsook 6104. Terugweg opnieuw xpdr 6101 - 7000 in NL, Contact Bxl Info = KB gesloten, G1 niet actief wegens andere Mil Actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2020-07-29-NAV-H4N-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2020
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2020



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs