CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

02-06-2020 -- Wegens de coronamaatregelen worden vluchten gevlogen tussen 13 maart en 5 juni niet opgenomen in de Challenge "België". De Challenges "buitenland" worden onderbroken vanaf 13 maart tot en met het weekend volgend op de opening van de Belgische grenzen.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-08-2020 -- Dries VAN GESTEL -- 1958,6 punten

Database gegevens:

Datum: 07-08-2020 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 543.5 km Score: 1958,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Het is hier vaak vliegen in blokken van enkele dagen: enkele dagen opbouwend weer, totdat het te veel van het goede is en onweer komt. Vandaag 3de dag van de opbouw dus ze voorspelde best ok. Toch maar eens een poging om een OP te vliegen. Eerste been ging weer vlot (berg af), tweede been een stuk trager. Initieel nog wel ok maar ondanks dat de baro het niet echt verraad met +4000m toch was het niet zo simpel. Lange steken waarbij je onderweg niet veel tegen kwam. Met de 4200m bij plampinet toch maar even neus naar de Jaffreau gezet. Daar niet direct de bel gevonden en even getwijfeld, en zelfs terug gevlogen, wat te doen. Bij +4000m toch maar beslist om door te gaan. Point Ronce was een teleurstelling en dat ging werken worden omdat hij niet werkte. De snelheid op het been ging daar en helemaal uit. Paar keer de helling af vliegen wachten op de bel die los kwam. Turbulent uiteindelijk de 4000m kunnen halen en dan maar verder aan Charbonnel. Niet enkel ik maar ook andere hadden er geen goed oog op. De proef was to lavana centrale +4300m en de opleining leek nog wel ok. Dus toch maar tegen beter weten in doorgevlogen. De terugweg ging vlot. Opnieuw naar het noorden weer maar eens de fout gemaakt bij 3 Eveche voor de directe overstap over col allos (overkomt me te veel naar mijn goesting), en dus weer tijd verloren. Had niet goed nagedacht bij de proef en moest nog eens naar Peyrol. Met de verloren tijd op tweede been zou ik er pas om 18u40 of zo zijn. Denk dat ik nog niet zo laat in de vallei van st crepin was geweest. De zon zakt wat het ziet heel sterk verslechterd . Even getwijfeld wat te doen, en toen ik de bel bij col de var niet direct vond toch maar afgebroken (om iets na 18u). Denk dat het uiteindelijk wel had gelukt, de wolken bleven er nog lang mooi uit zien. Maar ga dat is praat na "de chicken run". Doel was om +500 OP te doen om klassement te verbeteren, dan maar +500 VV van gemaakt.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Protocol proberen te volgen

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/a39z2BT2WttecAy99
Igc-file: 2020-08-07-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-08-2020
Weerkaart: Weerkaart van 07-08-2020



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2020 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs