CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 590,3 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 163.8 km Score: 590,3 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na paar weken geleden de full wax, was het nu eindelijk tijd voor de invliegactie. Vlucht voordien met de ls6 was toch weer geleden van midden Augustus 2021, dus toch een dik half jaar. Van de lier was het weer direct goed (seizoen dus al ingezet met te laat vertrekken). Tot het in het luchtruimtipje van Veldwezel ging het vrij vlot. Idee was vervolgens om riching Venlo te gaan (intieel was het idee St Hubert, maar toch maar laten varen wegen voer voorspelde sneeuwbuien). Eens goed en wel de neus in die richting hoorde ik op de radio dat het toch niet top was bij Weelde. Even vlug de radar checken en die gaf inderdaad wat activiteit daar wat vervolgens over Eindhoven meer Zuid ging trekken. Geen zin in buitenlanding dus plan snel veranderd. Idee was om via te vliegvelden te kijken hoe het nog ging. Vanaf iets voor leopoldsbrug onder dikke plaat maar hier en daar toch nog wel thermiek. Eens voorbij Keiheuvel zag het er richting weelde vrij dood uit en sneeuwbuien. Bij postel laatste bel en vanaf daar door de (lichte) sneeuw final glide. Een geland trok het na mij weer even open boven weelde maar niet voor lang. Zat misschien iets meer in (hoofddoel was niet buiten te staan) maar toch tevreden invliegdag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 bij de grens.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-03-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-04-03-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:27:19
Duurvlucht     : 02:26:16
Vrije vlucht   :  163.8 km
Fasttrack      :   83.9 kmh
Hoogtewinst    : 1031.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.877'N   4°58.254'E
    tijd: 10:13:51 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.637'N   4°57.436'E = 245° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:14:54 UTC
    alti: 533 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.939'N   4°58.427'E =  60° 0.2 km van vertrek
    tijd: 12:41:10 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 02:27:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°23.499'N   4°57.055'E  @ 10:15:14 UTC,   519 m
    punt 1:  51°11.151'N   5°22.869'E  @ 10:44:25 UTC,  1004 m
    punt 2:  50°52.040'N   5°37.684'E  @ 11:13:17 UTC,  1365 m
    punt 3:  51°03.572'N   5°36.132'E  @ 11:28:34 UTC,  1414 m
    punt 4:  51°07.808'N   5°13.060'E  @ 11:49:08 UTC,  1051 m
    Finish:  51°26.544'N   5°01.821'E  @ 12:20:26 UTC,   590 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   37.7 km 127° @  77.6 km/h
    been 2:   39.4 km 154° @  82.0 km/h
    been 3:   21.5 km 355° @  84.2 km/h
    been 4:   28.1 km 286° @  81.9 km/h
    been 5:   37.1 km 340° @  71.2 km/h
Afgelegde afstand:                   163.8 km
Duur:                                02:05:12
Gemiddelde snelheid:                 78.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.4 km
Starthoogte:                         533.0 m
Finishhoogte:                        590.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -57 m
Totale score afstand:                163.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.245'N   4°57.159'E = 191° 6.9 km van vertrek
    tijd:    10:25:11 UTC
    alti:    1218 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.208'N   4°56.725'E = 289° 1.9 km van vertrek
    tijd:    12:25:11 UTC
    alti:    233 m
Grootste afstand in 2 uur: 167.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.9 km/h
Hoogteverlies:             985 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   19.0 km
Been 1:   19.0 km
Been 2:   29.8 km
Totaal:   67.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:14:54 UTC
    einde: 12:41:10 UTC
    duur:  02:26:16

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     447 m @ 10:15:46 UTC
    hoog punt:    1478 m @ 11:07:40 UTC
    hoogtewinst:  1031 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:13:21  bearing 92.3°
    Tweede punt: 12:25:13  bearing 29.7°
    Totale hoek: -62.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6515

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs