CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2022 -- Robbe VAN BRANDT -- 779,2 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2022 Type proef: VV
Toestel: DG 300 Immatriculatie: OO-ZDK
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Robbe VAN BRANDT Club: KAC
Afstand: 202.6 km Score: 779,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Leuk eerste XC vluchtje. Proef stond in de andere logger als: Ravels- Meeuwen dorp- Kamp Lintfort aero- Bocholt BE- Ravels. Maar toch beslist om niet door te vliegen door buien. Naam op logger is verkeerd ingesteld.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Flight plan filed & activated by Brussels information 126.9, formation flight with OO-ZPP. Squawk 7000.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-03-LXN-N7D-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2022
Piloot:         BERT   TEN HAAF
Zweefvliegtuig: OO-ZDK
Toestel type:   DG 300    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation  s/n: n7d
Logger file:    2022-04-03-LXN-N7D-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:27:04
Duurvlucht     : 04:23:14
Vrije vlucht   :  202.6 km
Fasttrack      :   69.1 kmh
Driehoek       :  194.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.866'N   4°58.266'E
    tijd: 10:17:07 UTC
    alti: -86 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.948'N   4°56.708'E = 318° 2.7 km van vertrek
    tijd: 10:20:57 UTC
    alti: 635 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.887'N   5°13.348'E = 144° 29.7 km van vertrek
    tijd: 14:44:11 UTC
    alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 29.7
Totale vluchtduur: 04:27:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.014'N   4°56.770'E  @ 10:21:54 UTC,   651 m
    punt 1:  51°15.591'N   5°05.197'E  @ 10:40:13 UTC,  1082 m
    punt 2:  51°04.464'N   5°30.922'E  @ 11:16:25 UTC,  1186 m
    punt 3:  51°20.137'N   5°59.737'E  @ 11:51:09 UTC,  1208 m
    punt 4:  51°10.463'N   5°43.801'E  @ 12:10:39 UTC,   943 m
    punt 5:  50°53.799'N   5°39.375'E  @ 13:06:05 UTC,  1580 m
    Finish:  51°10.336'N   5°11.658'E  @ 14:34:09 UTC,   466 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.0 km 151° @  65.6 km/h
    been 2:   36.4 km 124° @  60.3 km/h
    been 3:   44.4 km  49° @  76.7 km/h
    been 4:   25.8 km 226° @  79.4 km/h
    been 5:   31.3 km 190° @  33.9 km/h
    been 6:   44.6 km 314° @  30.4 km/h
Afgelegde afstand:                   202.6 km
Duur:                                04:12:15
Gemiddelde snelheid:                 48.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 29.5 km
Starthoogte:                         623.0 m
Finishhoogte:                        466.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          157 m
Totale score afstand:                202.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.829'N   4°57.615'E = 337° 1.9 km van vertrek
    tijd:    10:26:41 UTC
    alti:    1195 m
Finishpunt
    pos.:    51°03.813'N   5°44.607'E = 124° 65.5 km van vertrek
    tijd:    12:26:41 UTC
    alti:    998 m
Grootste afstand in 2 uur: 138.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    69.1 km/h
Hoogteverlies:             197 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 219.5 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   51°24.050'N   4°58.129'E
    start:   POPPEL     51°26.870'N   5°02.630'E
    punt 1:  DESSEL K   51°14.530'N   5°06.869'E    23.4 km 168°
    punt 2:  NIEUWMOE   51°25.999'N   4°31.500'E    46.3 km 298°
    punt 3:  DESSEL K   51°14.530'N   5°06.869'E    46.3 km 117°
    punt 4:  BRASSCHA   51°20.450'N   4°30.249'E    44.0 km 285°
    punt 5:  POPPEL     51°26.870'N   5°02.630'E    39.4 km  72°
    finish:  HOOGSTRA   51°24.120'N   4°45.750'E    20.2 km 255°
    landing: WEELDE A   51°24.050'N   4°58.129'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    635 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   69.3 km
Been 1:   54.4 km
Been 2:   70.6 km
Totaal:  194.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:20:57 UTC
    einde: 14:44:11 UTC
    duur:  04:23:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     623 m @ 10:21:40 UTC
    hoog punt:    1593 m @ 13:05:55 UTC
    hoogtewinst:   970 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:21:52  bearing 29.1°
    Tweede punt: 13:06:07  bearing 89.9°
    Totale hoek: 60.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6623

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs